Uoči novog bojkota trgovina koji počinje u četvrtak, Josip Kelemen na svojoj je platformi Halo, inspektore objavio kako je do srijede više od 2500 proizvoda trajno sniženo za 20 i više posto, kao i da mnogi trgovački lanci imaju sniženja i po 50 posto na neke proizvode koje su dosad prodavali isključivo uz 20-30 posto popusta. Stoga ne sumnja da je bojkot prošlog petka dao rezultate i vjeruje da će uspjeti i naredna akcija koja bi u nekim svojim dijelovima trebala trajati čitav tjedan.
Kako je poznato, plan je da od 30. siječnja ide bojkot Lidla, Eurospina i DM-a na tjedan dana, kao i Coca-Cole i svih gaziranih bezalkoholnih pića, vode za piće i deterdženta za pranje suđa, dok je za 31. siječnja planiran bojkot svih trgovina.
Kako se radi o ozbiljnim brojkama proizvoda koji su navodno trajno sniženi za više od 20 posto, pitali smo autora platforme kako je došao do njih i koji su mu izvori, te kako će dalje.
"Dva su načina na koje dolazimo do brojki, pa i do ovih koje smo danas objavili. Prvo analiziramo cijene u katalozima koje sve velike trgovine objavljuju na svojim stranicama, ali i na stranici katalog.hr. Drugi izvor su sami potrošači koji nam šalju informacije s terena, jer trgovci oglašavaju i mimo kataloga. Ako odete ovih dana u trgovine, i sami ćete vidjeti kako se šareni od naljepnica s popustima, nikad nije bilo ovako", izjavio nam je u srijedu Kelemen.
PROČITAJTE VIŠE Pitali smo Zagrepčane hoće li podržati novi bojkot trgovina, evo što su nam rekli
"Nisam ničiji igrač"
Naši sugovornici iz trgovine i poduzetništva, doduše, sumnjičavi su prema svim ovim brojkama, kažu da bi čovjek trebao imati insajderske informacije iz svih trgovina kako bi mogao znati koliko je proizvoda na popustu, i da je to nemoguće pouzdano izbrojati "pješice". Naš izvor blizak trgovačkom sektoru smatra da pretjerani popusti ovih dana, a vidimo da neki idu i na 50 posto, nisu najbolji odgovor trgovaca, koji će izgubiti više novca i reputacije ako na taj način priznaju da su jedini krivci za cijene.
S druge strane, iz struke se sve glasnije čuje da Kelemen ovim akcijama laje na pogrešno drvo i da je država ta koja je odgovorna za inflaciju i rast cijena. Branko Roglić, osnivač Orbica, u razgovoru za Novu TV pojasnio je u čemu je još problem.
"Mislim da je dobro da je bojkot počeo, ali neće to ostaviti neki značajan trag, neće se tu puno stvari promijeniti, zato što glavni uzroci ostaju, a to je skupa država i mala produktivnost. Također, imamo prevelik broj trgovačkih centara, daleko veći nego što maloj Hrvatskoj treba, zbog čega im je mali promet, što nadoknađuju podizanjem cijena da bi postigli profitabilnost", rekao je Roglić.
PROČITAJTE VIŠE Hrvatski građani bojkotirali su trgovine zbog visokih cijena: Pogledajte usporedbu s onima u Srbiji, mogli biste se iznenaditi
Josip Kelemen u jednoj od novijih objava na Halo, inspektore osvrnuo se i na medijske objave o njegovoj prošlosti, uključujući njegovu suradnju s Branimirom Glavašem u Glasu Slavonije, kao i sumnjama da ga podupire politika ili da lobira za nekog.
"Nisam ničiji igrač. Nisam osuđivan. Nisam na bilo čijim jaslama. Ovo činim, radim i vodim iskreno i čista srca", poručuje. Kaže da je svjestan velike odgovornosti države i da trgovci nisu jedini koji divljaju s cijenama. Idući su na redu tako pružatelji usluga, primjerice frizeri i ugostiteljski objekti...
"Vi sigurno idete jednom tjedno frizeru, evo moja je supruga na takvom radnom mjestu gdje je važno imati uređenu kosu, a frizeri najavljuju da će opet poskupjeti. Pa ugostitelji, cijene kave i čaja isto divljaju. Tražimo da to prestane i dotad ćemo provoditi akcije", zaključuje Kelemen.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....