DOZNAJEMO DETALJE

Prva tvrtka Mate Rimca koja bi mogla dobiti novog vlasnika: ‘Razgovara se s tri ulagača‘

Pretpostavka kupnje je da mali dioničari izađu iz vlasničke strukture tvrtke Greyp Bikes
Svojim Greypom nedavno se pohvalio i najbolji hrvatski nogometaš Luka Modrić
 CROPIX, Instagram

Greyp Bikes mogao bi postati prva tvrtka Mate Rimca koja će dobiti novog većinskog vlasnika. Proizvođač najnaprednijeg električnog bicikla na svijetu time bi ušao u sastav neke grupacije.

O kojoj se kompaniji ili korporaciji radi, nije poznato. No, pregovori su u tijeku i jedna od pretpostavki da ih se uspješno zaključi jest da mali dioničari Greypa, koji su to postali prije dvije godine kupnjom tokena (ETO) na Neufundu, izađu iz vlasničke strukture. Ta grupacija želi otkupiti i njihov udjel. Sažetak je to prijedloga koji su dobili mali dioničari te Rimčeve tvrtke, a koji je, kako smo već pisali, u posljednjih desetak dana podigao dosta prašine u investicijskim krugovima.

Kapital za daljnji rast

Iz Greypa smo tada premijerno doznali da tvrtka nije u sastavu Rimac grupe. Naime, krajem 2013. godine Rimac Automobili objavili su priopćenje za javnost u kojem navode da lansiraju Greyp Bikes. U pravilu su se investicije, koje su išle u Rimac Automobile, slijevale i u Greyp pa su tako pojedinačno najveći suvlasnici tog proizvođača bicikala, uz Matu Rimca i Adriana Mudrog, redom Camel grupa, Porsche Engineering Group i China Dynamics. Stoga nije bilo malo iznenađenje kad smo doznali da Greyp nije u sastavu grupe u kojoj su sada i Bugatti i Rimac Automobili i Rimac Technology.

Usto, u Greypu su nam tada potvrdili da njihovi suvlasnici razgovaraju s tri potencijalna investitora. Naveli su da ne mogu otkriti o kome se radi zbog ugovora o povjerljivosti i stoga što ti pregovori još uvijek traju. Istaknuli su pritom da im je cilj osigurati kapital za daljnji rast tvrtke. No, sad je jasno da bi novo ulaganje ujedno moglo biti povezano i s prodajom tvrtke novom vlasniku.

image
Mate Rimac
Tom Dubravec/Cropix

Krešimir Hlede, operativno prvi čovjek Greyp Bikesa, kako doznajemo, upravo je to naveo u obraćanju malim dioničarima dan prije zaključivanja glasanja na Neufundu.

- Razgovara se s tri ulagača. Dva žele samo dokapitalizirati tvrtku, ali jedan je zainteresiran za dokapitalizaciju i kupnju većinskog udjela - pojasnio je Hlede malim dioničarima razlog zašto su na Neufundu dobili prijedlog da njemačka tvrtka Smart Zero, preko koje imaju udio u Greypu, izađe iz vlasničke strukture hrvatskog proizvođača bicikala.

Pojasnio je da bi eventualni dogovor aktualnih suvlasnika s trećim investitorom značio da će Greyp postati "dio velike grupe kompanija". Dodao je kako to također znači da taj investitor neće tvrtku izlistati na burzi i da bi mali dioničari onda došli u situaciju da imaju sužen izbor mogućnosti kako unovčiti svoje udjele. Podsjetio ih je da tvrtka Smart Zero drži samo 3,8 posto udjela u Greypu pa ne bi imali ni značajna glasačka prava da utječu na to. U međuvremenu se i to riješilo. Do 28. kolovoza tek rijetki mali dioničari, njih dvadesetak od 1017, glasali. To znači da je prošao prijedlog prema kojemu je Smart Zero spreman izaći iz vlasničke strukture hrvatske tvrtke Greyp Bikes najkasnije do 31. prosinca 2021. godine za minimalnu cijenu od ukupno 1,78 milijuna eura. To znači kako više nema prepreke da treći investitor preuzme Greyp Bikes. Hlede naglašava da još ništa nije zaključeno i da su pregovori u tijeku.

Cijena tokena

- Greyp ne pregovara s investitorom, nego vlasnici Greypa pregovaraju s investitorom. Naravno da mi iz kompanije u tome sudjelujemo, ali ultimativna odluka o vlasničkoj strukturi tvrtke i njezinu eventualnom mijenjanju nije na menadžmentu, nego na vlasnicima - poručio je Hlede.

Istaknuo je da on osobno ima 68.000 tokena u tvrtki Smart Zero te da Greyp i dalje brine o najboljem interesu malih dioničara. Među inim, garantira im popuste na svoje bicikle točno kako je obećao u ETO-u. Potvrdio je da će vlasnici tokena dobiti onoliko koliko su i uložili, odnosno 0,1618705036 eura za token.

- Naglašavam da su svi dobili i Neufundove NEU tokene koji su likvidni i koji im donose otprilike 40 posto prinosa na inicijalnu investiciju - kaže Hlede. Govoreći o cijeni Greypova tokena, otkrio je novu procjenu tržišne vrijednosti tvrtke. - Valuacija koju menadžment Greypa predlaže ulagačima je 30 milijuna eura, što je značajno manje nego u ETO-u, ali u skladu s mišljenjem institucionalnih ulagača. To nije konačna valuacija za ovu investicijsku rundu, može biti i veća, ali ključno je da inzistiramo da vlasnici tokena unatoč tome ne dobiju manji povrat od uloženog kad je valuacija bila 46 milijuna eura - zaključuje Hlede.

"Potražnja za našim biciklima je zato barem dvostruko veća od onoga što možemo isporučiti"

Prvi čovjek tvrtke Krešimir Hlede navodi da im se prihodi udvostručuju na godišnjoj razini i da su u ovoj godini nastavili istim tempom. Problem im je jedino globalna nestašica komponenata.

- Trenutačna potražnja za našim biciklima je zato barem dvostruko veća od onoga što možemo isporučiti, ali i unatoč tome na razini cijele 2021. očekujemo rast između 50 i 100 posto - kaže Hlede. Dodaje da zapošljavaju stotinjak stručnjaka, od kojih polovicu u istraživanjima i razvoju. Za Greypovu tehnologiju navodi da se temelji na procesorskoj snazi, vlastitom operativnom sustavu i stalnoj vezi na internet.

- Imamo najsnažniji on-bord kompjutor na tržištu, primjerice procesuira dva videostreama simultano, može vrtjeti algoritme za strojno učenje i ima blockchain wallet. Sve to je preduvjet za napredne funkcionalnosti koje tek dolaze, a ja to uspoređujem s prvim iPhoneom - zaključuje Hlede.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
24. studeni 2024 07:36