Hrvatska mala i srednja poduzeća i dalje češće zaostaju u implementaciji strategija održivosti, nego što ju usvajaju. Konkretno, zaostaje 44 posto njih, neodlučno je 12 posto poduzeća, dok je strategiju provelo ili su u procesu provođenja 31 posto malih i srednjih poduzeća. Nedostatak održivih financija, jasnog zakonodavnog okvira, javnih poticaja, ali i nedovoljni ekonomski i financijski resursi glavni su razlozi zbog kojih se više poduzeća nije okrenulo održivom poslovanju.
S druge strane, 86 posto hrvatskih tvrtki koje su usvojile strukturiraniji pristup održivosti primijetile su svoj pozitivan utjecaj na okoliš, 76 posto ih je povećalo zadovoljstvo kupaca i steklo konkurentske prednosti, a 68 posto je time ujedno i povećalo svoju učinkovitost.
Pokazali su to preliminarni rezultati Bijele knjige, sveobuhvatnog izvještaja koji donosi nove uvide i zaključke o nastojanjima čak 1240 malih i srednjih poduzeća diljem Europe u njihovoj održivoj tranziciji. Riječ je o istraživanju koje je nastalo kao rezultat zajedničkih napora Generali Grupe i SDA Bocconi Sustainability Laba iz Milana, a koje je u četvrtak predstavljeno u Zagrebu.
- Naša istraživanja ističu da je pristup europskih MSP-ova prema održivosti ostao čvrst, posebno ako uzmemo u obzir izazovne prethodne godine. Kako bismo pridobili tvrtke koje još nisu odlučile ili su oklijevale prihvatiti taj prijelaz, moramo raditi na preprekama s kojima se te tvrtke suočavaju te objasniti koristi koje ostvaruju oni koji prihvate održivost kao jedno od svojih temeljnih načela – poručio je Manlio de Silvio, profesor i istraživač poslovne škole SDA Bocconi.
Dodao je kako je važno uvjeriti male i srednje poduzetnike da održivost nije trošak, već investicija. Kroz intervjue koji su provođeni u sklopu istraživanja europska mala i srednja poduzeća općenito pozivaju na podršku u tranziciji putem različitih institucionalnih i tržišnih inicijativa. Hrvatske tvrtke pak prioritetno traže nacionalne ili međunarodne subvencije za financiranje zelene tranzicije, porezne olakšice za promociju održivih proizvoda ili usluga, povoljnije uvjete kreditiranja te obrazovanje, izgradnju kapaciteta i prijenos kompetencija.
Na europskoj razini, od 2020. je zabilježen porast broja malih i srednjih poduzeća koja su usvojila održivi pristup, ali se udvostručio i broj poduzeća koji ne pokazuju interes. Bijela knjiga potvrđuje da prva skupina tvrtki ostvaruje koristi u svim domenama. Sektori koji su u najvećoj mjeri prihvatili takav pristup su industrija i građevina.
Predsjednik Uprave Generali osiguranja Mario Carini govorio je o tome što održivost znači za Generali.
- Održivost je temeljna komponenta Generalijevog strateškog plana ‘Lifetime Partner 24: Driving Growth‘ i ima ključan utjecaj na naše procese donošenja odluka. Naša predanost leži u naporima da nastavljamo biti odgovoran, Lifetime partner našim dionicima, kao osiguratelj, investitor, poslodavac i korporativni građanin – rekao je Carini.
Dodaje kako je izuzetno zadovoljan što je ovogodišnje izdanje inicijative SME EnterPRIZE u Hrvatskoj privuklo znatan interes među poduzetnicima. Riječ je o strateškoj inicijativi koju je Generalli Grupa pokrenula kako bi promicala kulturu održivosti među malim i srednjim poduzećima diljem Europe. Drugu godinu za redom organizirali su natječaj SME EnterPRIZE u Hrvatskoj, ove godine u partnerstvu s Privrednom bankom Zagreb i Udrugom Glas Poduzetnika. Na natječaju je sudjelovalo 140 tvrtki, 40 posto više nego na prvom natječaju, a najboljom je proglašena Socijalna zadruga Humana Nova, eko društveno poduzeće iz Čakovca koje u svoje radne procese uključuje osobe s invaliditetom i društveno isključene skupine te traži inovativna i održiva rješenja za njihovo zapošljavanje.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....