Dan tržišta

Sitna slova u ugovorima telekoma otišla u povijest: Operateri pozdravili ‘sažetke ugovora‘

Razlog za podršku operatera objasnio je stariji stručnjak za korporativne regulatorne poslove Hrvatskog telekoma Neven Alujević Grgas

Žustra rasprava o novim pravima potrošača telekom usluga

 Jl/

Sitna slova u ugovorima telekoma i banaka polako odlaze u povijest barem kad je riječ o telekomima. Naoko paradoksalno, ali sva tri telekom operatera - HT, A1 i Telemach - čak su pozdravila tu promjenu, moglo se doznati na devetom Danu tržišta što ga je telekom regulator Hakom organizirao u Zagrebu.

Sažeci telekom ugovora ili informativni sažeci ugovora za lakšu usporedbu ponuda telekom operatera njihova su obveza po novom Zakonu o elektroničkim komunikacijama.

Riječ je o zakonu koji je Sabor uskladio s novim EU direktivama i uredbama. Konkretno, Provedbenoj uredbi Komisije (EU) 2019/2243 o utvrđivanju predloška za sažetak ugovora za pružatelje javno dostupnih elektroničkih komunikacijskih usluga, a koja je u skladu s Direktivom (EU) 2018/1972 Europskog parlamenta i Vijeća.

Razlog za podršku operatera objasnio je stariji stručnjak za korporativne regulatorne poslove Hrvatskog telekoma Neven Alujević Grgas.

- Smanjen je broj prigovora otkako je sažetak uveden, pa iz tog razloga HT apsolutno podržava nadogradnju postojećeg sažetka ugovora. Najbitnije je za korisnike da će biti dostupan i prije sklapanja ugovora da bi korisnik mogao usporediti isti sa svim ugovorima drugih operatora, a što će pridonijeti boljem korisničkom iskustvu na tržištu - pojašnjava Alujević Grgas.

Dodaje da je HT u fazi završetka izrade dokumenta sažetka ugovora.

Senka Erslan, starija savjetnica za regulativu u A1 Hrvatska navodi da u EU svi operatori moraju koristiti vrlo detaljan obrazac, ali da tu operateri imaju slobodu kreiranja.

- A1 Hrvatska već i danas u velikoj mjeri ispunjava te obveze koje nam sažetak propisuje, ali u nešto malo drugačijem obliku i stoga nam nije problem pružanje takvih informacija korisnicima - kaže Erslan.

Pohvalila je što Hakom što je po pitanju pravila za zaštitu korisnika telekom usluga među vodećima u EU te navela da operateri to nisu uvijek dočekali raširenih ruku.

Iva Dragić, starija stručnjakinja za pravne i regulatorne poslove u Optima telekomu pojasnila je da su unatoč određenoj slobodi pravila po kojima se rade sažeci telekom ugovora prilično jasno utvrđeni.

- Kompletna ugovorna dokumentacija i sažetak nosit će isti broj ugovora, koji je unificiran za konkretnog korisnika, a regulacija Hakoma u području zaštite potrošača daleko je ispred svih u EU - kaže Dragić.

Petra Nakić, starija pravna i regulatorna savjetnica Telemacha Hrvatska kaže da je dobro što će korisnik sažeto i crno na bijelo imati na jednom mjestu ono što mu je operater ponudio u razgovoru. Pojašnjava da se tako postiže dodatna transparentnost.

- Imat ćemo manje situacija zavaravajuće prakse i krive komunikacije. Sve će biti puno transparentnije pa samim time i sigurnije - kaže Nakić.

image

Hakomov Dan tržišta

Jl/

Usto, dodatna je novost što korisnici telekom usluga više ne moraju koristiti routere koje im daju operateri već im oni moraju pružiti svoje usluge i preko vlastitih routera, koje korisnici posjeduju i preferiraju. To je još jedna od novosti koje definira novi Zakon o elektroničkim komunikacijama i to u članku 145.

Kako se moglo doznati, uvjet je da je oprema kompatibilna s mrežama operatera. Operateri su tu jedino zabrinuti da im oprema, koja nije prošla njihova testiranja, potencijalno neće omogućiti potpunu kontrolu, a to znači i otklon kvara udaljenim putem.

Kao i kod ostalih uvjeta za otkazivanje ugovora tako sada i kod povrata starih routera i druge opreme operateru propisani trošak koji korisnik mora podmiriti ne može više biti veći od stvarne vrijednosti uređaja umanjene za amortizaciju. U Hakomu navode da korisnici po isteku ugovora, tj. prestanku korištenja usluga imaju obvezu vratiti opremu operateru ili platiti naknadu za zaboravljenu opremu.

Senka Erslan iz A1 Hrvatska kaže da njihovi korisnici mogu vratiti A1 tu opremu o trošku operatera.

- Pored obveze propisane Pravilnikom o povratu, nakon isporučenog računa, šaljemo dodatna dva dopisa korisniku kako bi ukazali na mogućnost vraćanja opreme bez naknade, jer stalo nam je da tu opremu prikupimo i da je ako je potrebno mi uništimo na pravilan način - zaključuje Erslan.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
25. studeni 2024 00:21