KRAJ ERE?

Sukobi oko WhatsAppa: Najpopularniji svjetski kanal za komunikacije možda više neće biti besplatan

Navodno se ozbiljno razmišlja o monetizaciji, ne samo Instagrama i Facebooka, već i WhatsAppa. Meta to i dalje opovrgava

Mark Zuckerberg 

 Kyodo/Newscom/Newscom/Profimedia

Izvori, poznati Wall Street Journalu, kako smo već pisali, ustvrdili su da Meta, korporacija Marka Zuckerberga, uskoro namjerava građanima EU-a početi naplaćivati mjesečnu pretplatu za korištenje Instagrama i Facebooka.

Taj potez prvenstveno je razmatran u kontekstu zahtijeva EU, koja vrši sve snažniji pritisak na Metu da osigura pristanak korisnika prije nego im prikažu personalizirane oglase. No prema informacijama, koje je javnosti iznio Financial Times (FT), u rujnu se unutar korporacije ozbiljno raspravljalo i o prijedlogu da se oglasi korisnicima počnu prikazivati i dok koriste WhatsApp, najpopularniju svjetsku uslugu slanja poruka. Podsjetimo, korporacija jednom znana kao Facebook, danas Meta, kupila je WhatsApp 2014. za 19 milijardi dolara. Procjene analitičara mobilnih aplikacija data.ai pokazuju da je WhatsApp, sa svojih 2,23 milijarde mjesečno aktivnih korisnika, daleko popularniji od Instagrama i Facebook Messengera.

Tri izvora su tako za FT otkrili kako se unutar tvrtke razgovaralo o opciji gdje bi se oglasi prikazivali zajedno s kontaktima na zaslonu za chat WhatsApp. Oglasi se znači ne bi pojavljivali unutar samih chat razgovora. Slilčno je to ideji o monetizaciji Instagrama i Facebooka u EU. Oglase bi tako viđali samo oni koji nisu platili pretplatu.

No, kako su izvori kazali, konačne odluke tada nisu donesene. Will Cathcart, čelni čovjek WhatsAppa tu vijest je i decidirano demantirao: “Ova priča FT-a je lažna. Ne bavimo se takvim stvarima“, poručio je.

Navodno je već i sama glasina pokrenula ozbiljne rasprave i neslaganja unutar tvrtke.

- Neki viši rukovoditelji su zabrinuti da bi novi model degradirao iskustvo na WhatsAppu i potaknuo korisnike da odustanu od aplikacije- otkrila je jedna osoba blisko upoznata sa situacijom.

Priča oko oglasa osjetljiva je tema za WhatsApp, budući da je njegov suosnivač Brian Acton aplikaciju opisao kao kanal komunikacije čija je mantra “bez reklama, bez igrica i bez trikova!”.

Svakako valja spomenuti i kako se nakon tri uzastopna kvartala konstantnih financijskih gubitaka i srozavanja cijena dionica Zuckerberg krajem 2022. i početkom 2023. odlučio na drastičnu promjenu politike. Rezultat je bio ukidanje oko 21.000 radnih mjesta. S time se poklopio i oporavak Facebookovog poslovanja s online oglasima. Sve više ljudi gleda kratke videozapise na Reelsu (Metova inačica TikTok-a), a i Metina ulaganja u umjetnu inteligenciju također se počinju isplaćivati. Meta dionice skočile su ubrzo na najviši nivo od početka 2022.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
21. studeni 2024 05:36