Bogati Švicarci ove će godine, nakon rekordne 2023., putovati još više. Neki turoperatori poput DER Touristik Suisse već se sada hvale porastom bookinga od 20 posto, a kako kažu njihove turističke analize, trošit će na putovanja 10 do 20 posto više novca nego godinu prije. Dobre vijesti za Hrvatsku, koja je ovih dana zemlja partner na najvećem švicarskom sajmu turizma Fespo, koji je danas svečano otvoren u Zürichu. Jer Švicarci su po potrošnji među pet najbolje platežnih gostiju koji dolaze u Hrvatsku, traže luksuzni smještaj u malim, boutique hotelima ili visokokvalitetnim kampovima, luksuznim vilama s bazenima, posjećuju najbolje restorane i traže premium proizvode. Lani ih je u Hrvatskoj bilo više od 301.000, a ostvarili su 1,4 milijuna noćenja, što u odnosu na 2022. predstavlja rast od 8 posto u dolascima i 4 posto u noćenjima.
Aktivni turizam
- Turisti s tržišta Švicarske fokusirani su na održiva putovanja, prirodu, kamping, aktivni odmor, gastronomiju, kvalitetu usluge, i zato Hrvatsku na ovom sajmu, na kojem smo drugi put zemlja partner, predstavljamo kao zemlju cjelogodišnje, održive i kvalitetne turističke ponude. Prošla je godina za tržište Švicarske bila rekordna, a već od početka ove godine Švicarci su u Hrvatskoj ostvarili 11% veći turistički promet u odnosu na siječanj prošle godine. Sve što Švicarci traže, to Hrvatska ima. Hrvatska je održiva zemlja i ima razvijen aktivni turizam, razvijamo zdravstveni turizam. Trebamo nastaviti dobar kontinuitet dobrog omjera cijene i kvalitete, što će biti jako važno u 2024. godini - kazala je na otvorenju sajma ministrica turizma Nikolina Brnjac. A Švicarci dnevno u Hrvatskoj, prema posljednjem Tomas istraživanju, troše 166 eura, najviše uz Amerikance, Britance, Francuze, Španjolce i Skandinavce.
- To je jedan od razloga zašto smo se orijentirali na ovo tržište s kojeg postoji još veći potencijal iako Hrvatska bilježi pozitivne trendove rasta već nekoliko godina. Kroz nekoliko godina podizanja kvalitete pokazali smo da imamo što ponuditi švicarskim gostima. Mi smo se orijentirali na premium segment naše ponude, i to ističemo. Velika je stvar što smo na Fespu zemlja partner, a iskoristit ćemo i činjenicu da smo ušli u schengenski prostor te ih pokušati uvjeriti da im je Hrvatska još bliža nego što je dosad bila - rekao je direktor Hrvatske turističke zajednice Kristjan Staničić. Pojasnio je da su švicarski gosti specifični jer prije svega traže kvalitetu usluge i smještaja, ali vole upoznavati i nove destinacije. U prošlosti su imali više predrasuda jer su Hrvatsku doživljavali kao bivšu socijalističku zemlju.
- Tih je predrasuda danas puno manje nego što ih je bilo u prošlosti. Hrvatska je već nekoliko godina hit-destinacija na Mediteranu. A turistička utakmica na Mediteranu je iznimno jaka. No, Hrvatska se jako dobro nosi s konkurencijom. Naša komparativna prednost pred ostalim mediteranskim zemljama jesu blizina i dostupnost tržišta, kvaliteta i održivi turizam - poručio je Staničić. Osim toga, Hrvatska je za Švicarce povoljna zbog njihova visokog standarda. Kako ih ne zanima klasično izležavanje na plaži s all inclusive ponudom, kao primjerice dobar do njemačkih turista, zainteresirani su za odmor na Mediteranu zimi te u predsezoni i posezoni. Baš zato je domaći avioprijevoznik Croatia Airlines uveo dvije direktne zimske linije prema Splitu i Puli svake srijede i subote. U Pulu će letjeti do 4. svibnja, a u Split do 30. ožujka. Osim tih dviju linija, Croatia Airlines ima i svakodnevne linije za Zagreb i Dubrovnik.
Let za Split
- Ljeti imamo let iz Züricha za Split pet puta tjedno, te za Dubrovnik četiri puta tjedno. Ove zime uveli smo letove za Pulu i Split koji su se pokazali jako dobrima. Za prvu godinu možemo biti jako zadovoljni. Interes je jako velik jer zimi jedini imamo vezu prema ta dva grada - kaže Mato Radić, rukovoditelj prodajnog tržišta za centralnu Europu Croatia Airlinesa. Svoj dio kolača na ovom konzervativnom turističkom tržištu traži i njemački specijalist za Hrvatsku I.D. Riva Tours, koji je među Švicarcima prepoznat po svojim kružnim putovanjima Jadranom motornim jedrenjacima.
- Prisutni smo na ovom tržištu koje je logikom i jezikom te sličnošću potrošača vezano za njemačko u najvećem dijelu. Istina je da su švicarski potrošači puno inertniji. Prisutan sam već godinama na ovom tržištu i znam da je bilo dosta teško Švicarca nagovoriti da prijeđe tu barijeru, ali zadnjih se godina to sve više mijenja. Pokazatelj su samo naši brodovi, koji su specifičan proizvod. Lani smo na njima imali oko 880 Švicaraca. Zato nam je bitno da budemo prisutni na sajmu jer su njihove reakcije pozitivne. Kad dođu u Hrvatsku, i dalje se iznenađuju jer su predrasude u ovom narodu, koji sporo odlučuje, uvijek dulje. No, imamo strpljenja jer imamo osjećaj da je ovdje veliki potencijal što se tiče platežne moći gostiju. Švicarce treba uvjeriti da smo dovoljno dobra destinacija i vrijedna novca koji tražimo i onda neće biti problema. Ne znam tko može s ovog tržišta ostvariti senzacionalne rezultate - smatra Selimir Ognjenović iz I.D. Riva Toursa.
Direktor predstavništva Hrvatske turističke zajednice u Austriji Branimir Tončinić, koji pokriva i švicarsko tržište, ističe da od 8,8 milijuna Švicaraca oko 70 do 80 posto putuje, a omiljene su im daleke destinacije. Najveći broj putovanja ostvaruju u ljetnim mjesecima, a gotovo polovica putovanja u inozemstvo (47%) ostvarena je u hotelskom smještaju i toplicama, 27% kod rodbine i prijatelja te 20% u privatnom smještaju. Najviše putuju autom i avionom - 47% putovanja u inozemstvo realizirano je vlastitim automobilom, 13% vlakom te 37% avionima. Oko 60% svih putovanja Švicarci ostvaruju u inozemstvu, a najposjećivanije zemlje su Italija (13%), Njemačka (10%) i Francuska (8%). U Hrvatskoj su im najomiljenije županije Istra (480 tisuća noćenja), Splitsko-dalmatinska (255 tisuća noćenja), Kvarner (225 tisuća noćenja), Zadarska (135 tisuća noćenja) i Dubrovačko-neretvanska županija (89 tisuća noćenja). Top-destinacije za švicarske goste su Rovinj (93.448), Split (64.583), Poreč (51.850), Dubrovnik (49.401) i Pula (44.119).
- Glavna su im odredišta prekooceanske destinacije, a često putuju u Njemačku, Italiju i Francusku, što geografski ima veze s njihovim kantonima. Ta su putovanja poslovne i obiteljske prirode, a svakako tu ulogu igra i jezik. Broj švicarskih gostiju u Hrvatskoj kontinuirano raste za jedan do dva posto. Nisu zahtjevni gosti, ali točno znaju što hoće i za što će platiti. Traže male, luksuzne boutique hotele, hotele s četiri i pet zvjezdica, ne vole gužvu, ali vole istraživati destinacije, a ne samo otići u hotel i biti na plaži. Na odmoru traže mir i svoju intimu - zaključio je Tončinić.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....