Cloud softver

Tomislav Car: Moj glavni fokus sad je rast Productivea i želim ga proširiti u SAD

Najveći proizvođač mobilnih aplikacija u Hrvatskoj ima vlastiti softverski proizvod s kojim je u dvije godine prihod utrostručio

Tomislav Car, izvršni direktor Productivea te suosnivač i direktor Infinuma

 Bernard Ivezic

Infinum, najveći proizvođač mobilnih aplikacija po narudžbi u Hrvatskoj i tvrtka koja je kroz joint-venture ugovor pokrenula Porscheov R&D centar za digitalne tehnologije u Zagrebu, nakon sedam godina razvoja odlučila je svoj prvi softverski proizvod, Productive, izvući pred oči javnosti.

Productive je hrvatski pandan Asane i Jire, najpopularnijih cloud softvera za upravljanje projektima na svijetu. No, za razliku od konkurencije, Productive je fokusiran primarno na potrebe marketinških, softverskih i drugih digitalnih agencija.

Tomislav Car, suosnivač i direktor Infinuma te ujedno direktor Productivea kaže da su njihovi korisnici agencije koje rade s kompanijama kao što su Netflix, Spotify, YouTube, Cisco systems i Red Bull.

- Uključen sam u rad svih naših tvrtki, ali moj glavni fokus u narednom razdoblju bit će razvoj Productiva jer nijedan naš drugi biznis ne raste 100 posto godišnje - kaže Car.

Nije otkrio koliko prihod Productive sad generira, ali jest da je tvrtka profitabilna i da munjevito raste. Trenutačno imaju 31 zaposlenika.

- Zadnje dvije godine, iz godinu u godinu bilježimo rast prihoda veći od 100 posto tako da je unazad dvije godine ukupan prihod tvrtke narastao 300 posto - kaže Car.

Productive je spin-off Infinuma. Najveći proizvođač mobilnih aplikacija isprva je počeo razvijati Prodactive kao interni alat za vođenje vlastitog poslovanja. No, ubrzo su shvatili da slične probleme imaju i druge tvrtke.

Prvu komercijalnu verziju vlastitog cloud proizvoda izbacili su prije pet godina. Tri godine kasnije u Delawareu u SAD-u osnovali su tvrtku The Productive Company, Inc.

Danas Productive koristi više od 10.000 ljudi diljem svijeta.

- Najviše kupaca imamo u Velikoj Britaniji i Nizozemskoj, a cilj nam je u narednim godinama jače se pozicionirati na tržištu SAD-a - kaže Car.

Pojašnjava da kao cloud rješenje zapravo posluju po cijelom svijetu te da mnogo korisnika imaju i u Hrvatskoj. Na domaćem tržištu Productive koristi preko 60 marketinških, digitalnih i PR agencija, među inima, Brigada, Degordian i Kontra.​

Car navodi da je Productive kao cloud usluga profitira od jačanja globalne industrije softvera kao usluge (SaaS) čija je vrijednost dosegla 145 milijardi dolara te se u idućih pet godina očekuje da će narasti za dodatnih 99 milijardi dolara.

- Ali ključna je kvaliteta softvera i kvaliteta podrške korisnicima - kaže Car.

Navodi da je dio razloga tako brzog rasta unazad dvije godine taj što su napravili više od 500 poboljšanja samo softvera. Među inima, uveli su integracije Productivea s alatima kao što su Slack, Google, Outlook te raznih financijskih alata.

- Tjedno isporučujemo dvije do tri nove funkcionalnosti. Neke su velike pa ih zamijeti većina korisnika, a neke su sitnije pa ih zamijeti njih samo dio. No, ključ je da stalno poboljšavamo naš proizvod i pružamo sve bolje korisničko iskustvo - kaže Car.

Navodi i da brine da je korisnička podrška Productivea najbolja u branši.

- Stalno pratim kako je brza u odgovoru konkurencija i jako sam zadovoljan, jer mi smo po tom pitanju najbrži - kaže Car.

Productive je s izlaskom iz sjene Infinuma ujedno promijenio i imidž. No, Car nije komentirao da li to znači da će promijeniti i investicijsku politiku na koju je evidentno ponosan.

- Mi smo od početka bootstrappani, odnosno financirani vlastitim kapitalom, i moram reći da nije lako biti bootstrappan na Balkanu - zaključuje Car.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
15. studeni 2024 12:52