Bolji od Nijemaca

Toyota već četvrtu godinu prodaje najviše automobila, no po broju električnih zaostaju

Glavni izvršni direktor Toyote Koji Sato rekao je da će do 2026. prodavati 1,5 milijuna baterijskih električnih vozila godišnje

Toyota automobili (ilustracija)

 Artur Widak/Nurphoto Via Afp

Toyota Motor Corporation je u 2023. bila kompanija s najviše prodanih osobnih automobila, čime je četvrtu godinu za redom prestigla Volkswagen AG. Toyotina prodaja se prošle godine povećala za 7,2 posto na rekordnih 11,2 milijuna, dok je u istom razdoblju proizvedeno 11,5 milijuna automobila (8,6 posto više nego godinu ranije). S druge strane, Volkswagen je početkom godine izvijestio da su se njihove isporuke povećale za čak 12 posto, ali je riječ o ukupno 9,24 milijuna automobila, piše Bloomberg.

Iako japanski proizvođač automobila zaostaje za konkurentima po pitanju proizvodnje električnih automobila, oporavak opskrbnih lanaca u kombinaciji sa snažnom potražnjom u Sjevernoj Americi i Europi donijeli su im velike prihode iz inozemstva. Kineski BYD prošle je godine izazvao najviše pažnje kada je nadmašio Teslu Elona Muska i u četvrtom kvartalu postao vodeći svjetski proizvođač električnih vozila. BYD je u 2023. prodao oko 3 milijuna električnih automobila, dok je Tesla isporučila 1,81 milijuna vozila. Za usporedbu, Toyota je u istom razdoblju prodala samo nešto više od 104 tisuća e-vozila. Japanski proizvođač automobila isprva ih je namjeravao prodati 202.000 tijekom fiskalne godine koja završava u ožujku, ali je u studenom odlučio spustiti taj cilj na 123.000, a odluku su opravdali time što imaju “velike probleme s potražnjom i ponudom”.

Dugoročni planovi vrlo su ambiciozni. Glavni izvršni direktor Toyote Koji Sato rekao je da će do 2026. prodavati 1,5 milijuna baterijskih električnih vozila godišnje, a do 2030. planiraju postići godišnji prosjek od čak 3,5 milijuna.

Osim po svojim dobrim poslovnim rezultatima, Toyota je ovaj tjedan došla u fokus javnosti kada je obustavila isporuke deset modela nakon što je interna istraga otkrila da je jedan od njegovih dobavljača manipulirao rezultatima testova kako bi dobio certifikat za svoja vozila. Otkrića su se nagomilala na skandalu koji je izbio u prosincu, kada je otkriveno da je Toyotina jedinica Daihatsu, koja prodaje i opskrbljuje popularne lake kamione, manipulirala rezultatima testova sigurnosti sudara koji datiraju iz 1989. godine. Prema pisanju Bloomberga, japansko ministarstvo prometa naredilo je Daihatsu da do sredine veljače iznese protumjere kako bi spriječio da se takvo što ponovi.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
24. studeni 2024 20:42