GRAĐANI NA UDARU

U Poljskoj se širi fenomen za koji u Hrvatskoj još nemamo naziv...

Na udaru su gotovo svi proizvodi, kod slatkiša se primjećuje povećanje udjela glukoznog sirupa

Ilustrativna fotografija

 Annabella Bluesky/Sciencephoto/Profimedia

Poljska je vjerojatno članica EU u kojoj su potrošači pod najžešćim udarom onoga za što u hrvatskoj jeziku još uvijek ne postoji pojam, iako je jasno kako ćemo ga možda morati uvesti a mogao bi glasiti - smanjiflacija. U engleskom jeziku, naime, postoji kovanica ‘shrinkflation‘ koja u ekonomiji jednom riječju opisuje fenomen kad proizvođači dižu cijene proizvoda tako što smanjuju veličinu inače uobičajenih pakiranja računajući kako će potrošači teže primijetiti smanjenje nego poskupljenje, iako se i u jednom i u drugom slučaju radi o poskupljenju gledano prema jedinici težine. Financial Times donio je ovih dana priču o tome kako je Poljskom zavladala epidemija smanjiflacije.

Poljski potrošači...

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
14. prosinac 2024 20:41