Rast internetske trgovine u Hrvatskoj prema milijardi eura u idućoj godini, kao užurbani ulazak velikih stranih igrača, izazvao je niz zanimljivih pomaka na domaćem tržištu.
Orbico grupa, najveći hrvatski distributer i druga najveća kompanija u Hrvatskoj, ušla je u online prodaju. Orbicova web parfumerija FABUspot, pokrenuta ove godine, osvojila je treće mjesto po ocjenama korisnika na Web Retailer Award 2021, najvećem e-commerce natjecanju u jadranskoj regiji, koje se u organizaciji Ceneje.si održalo u petak u Ljubljani.
Podaci o poslovanju FABUspota ne izdvajaju se iz Orbica. No, ta je grupa u posljednjih pet godina udvostručila prihod. Lani je on dosegao 18,2 milijarde kuna, čime je Orbico pretekao i INA grupu te je sada druga po veličini domaća kompanija. Prva je Fortenova grupa, bivši Agrokor.
Drugo veliko iznenađenje pripremila je upravo bivša Todorićeva perjanica i tvrtka koja je trebala spasiti cijelu kompaniju, web trgovina Abrakadabra, odnosno A007 Plus.
Abrakadabra najbrža
Abrakadabra je na Fini objavila najveći rast prihoda od svih većih online trgovaca u Hrvatskoj, od 124,3 posto, na 21,6 milijuna kuna. Usporedbe radi, najbrže rastući trgovac posljednjih godina bio je Bazzar.hr, odnosno tvrtka Prati me. No, u pandemijskoj godini narasla je 100,7 posto. Unatoč tome, Abrakadabra ne posluje pozitivno. Lani je povećala gubitak na 9 milijuna kuna. Bazzar.hr lani je povećao neto dobit za deset puta na 522.105 kuna uz prihod od 50,6 milijuna kuna.
Treće veliko iznenađenje na domaćem tržištu online trgovine jest novi rekord koji je postavio eKupi, najveća domaća internetska trgovina. Tvrtka u sastavu M SAN grupe u 2020. povećala je prihod za 25,9 posto, na 50 milijuna eura, odnosno 374,3 milijuna kuna. Usto, generirala je neto dobit od 4,5 milijuna kuna.
Tvrtka eKupi, prema procjeni poljskog Allegra, koji je akvizicijom Mall grupe ušao na hrvatsko tržište, najveći je domaći igrač na našem tržištu. Allegro je procijenio da drži 11 posto tržišta. Najveći online trgovac u Hrvatskoj je kineska Alibaba grupa. Vlasnik AliExpressa drži čak 24 posto udjela na hrvatskom tržištu. Treći je po snazi, procjenjuje Allegra, Amazon s udjelom od 10 posto.
Namještaj je web hit
Veliki interes stranih igrača za hrvatsko tržište, posebno onih iz Slovenije, Češke i Njemačke, vidi se i iz izbora Web Retailer Award 2021. Mnogi od njih već su prisutni u Hrvatskoj. No, taj izbor pokazuje i da manji hrvatski igrači rade na razvoju web trgovina i u tome postižu sve bolje rezultate.
Tvrtka Smart Trade iz Sesveta, čija je web trgovina Bijela-tehnika.com ocijenjena najboljom u branši, lani je povećala prihod za 9,7 posto, na 147,5 milijuna kuna, uz udvostručenje neto dobiti na 4,6 milijuna kuna. Tvrtka DDL Zagreb, čija je trgovina za kućne ljubimce PetHomeShop.hr ocijenjena najboljom u svojoj branši, lani je zabilježila rast prihoda od 15,8 posto, na 54,9 milijuna kuna, i netodobiti za gotovo pet puta na 3,3 milijuna kuna.
Web trgovina pomogla je i najvećem splitskom trgovcu Klima konceptu da se proširi na cijelu Hrvatsku te maloj zagrebačkoj trgovini glazbenom opremom Glazbenoj kutiji da dođe od 2,47 milijuna kuna prometa i tisuću kupaca mjesečno.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....