Kraj Bube

Volkswagen prestaje proizvoditi Bubu, no prije toga na tržište dolaze slavljenički modeli

Prodaja planetarno popularnog VW-ovog automobila pala je proteklih nekoliko godina
Volkswagen Buba
 Profimedia, Alamy

Volkswagen više neće proizvoditi svoju planetarno popularnu “Bubu”, piše BBC.

Iz njemačke su kompanije rekli da će proizvodnja prestati u srpnju 2019. nakon produkcije slavljeničkih modela Bube koji će biti dostupni u kupe i kabriolet stilu. Naime, prodaja tog Volkswagenovog auta pala je tijekom proteklih godina, a nakon Dieselgatea, odnosno skandala vezanog uz emisije diesela u koji je VW bio uključen, njemačka se kompanija počela fokusirati na električna vozila te na obiteljske automobile.

- Gubitak Bube nakon tri generacije tog automobila i nakon gotovo sedam desetljeća njegova postojanja razbuktat će emocije mnogih vjernih Bubinih obožavatelja – izjavio je Hinrich Woebcken, izvršni urednik Volkswagen Grupe.

Bubu je originalno dizajnirao Ferdinand Porsche 1930-ih godina po nalogu Adolfa Hitlera, koji je htio jeftine i praktične automobile za masovnu produkciju koji će biti dostupni njemačkom narodu. No, izbijanje rata zaustavilo je proizvodnju budući da su tvornice bile ozbiljno oštećene te su pale u ruke Saveznika.

Buba se ponovno počela proizvoditi u kasnim 1940-ima, a iako se do 1955. moglo naći milijun modela ovog automobila, svoju je svjetsku slavu postigao tek u 60-im i 70-im godinama prošlog stoljeća u Disneyevim filmovima kao Herbie, trkaći automobil s ljudskim osobinama.

Tijekom proteklih je sedam desetljeća proizvodnja Bube bila prekinuta pa ponovno oživljena nekoliko puta, a redizajnirana “Nova Buba” iz 1998. osvojila je tržište. To pokazuje činjenica da je 1999. samo u SAD-u prodano 80.000 primjeraka, a od početka prodaje redizajniranog modela ovog obožavanog automobila, VW je prodao oko pola milijuna Buba diljem svijeta (znatno manje od 21,5 milijuna primjeraka stare Bube). Ipak, u prvih osam mjeseci ove godine njemačka je kompanija prodala samo 11.151 Buba, što je pad od 2,2 posto u odnosu na isto razdoblje prošle godine.

Kompanija je posljednjih godina razmatrala mogućnosti modernizacije i električne verzije, no odlučili su se za prekidanje proizvodnje. Ipak, Woebcken nije u potpunosti isključio mogućnost da model jednog dana uskrsne rekavši „nikad ne reci nikad“.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
25. studeni 2024 08:51