BUSINESS OUTLOOK PARTNER

‘U 4 godine uložit ćemo 3,8 milijardi kuna u autoceste‘

Za sljedeće razdoblje planira se uvođenje sustava za nadzor brzine na autocestama radi stvaranja novih navika vozača te povećanja sigurnosti prometa

Svečanost otvorenja mosta Svilaj

 Vlado Kos/Cropix

Hrvatska je danas, s više od 1300 km autocesta, u samom europskom vrhu izgrađenosti i kvalitete cestovne mreže. Moderna cestovna infrastruktura važan je čimbenik razvoja turističkog sektora u pozicioniranju destinacije. Dostupnost destinacije i sigurnost došli su do izražaja u uvjetima pandemije, što su pokazali i rezultati ove sezone.

U sklopu najznačajnijih investicijskih aktivnosti na proširenju mreže autocesta i povećanju pristupačnosti te povećanju sigurnosti u proteklom razdoblju spada završetak izgradnje mosta Svilaj preko Save na autocesti A5 Beli Manastir - Osijek - Svilaj. Riječ je investiciji vrijednoj 172,9 milijuna kuna, od čega je RH financirala 50%. Čak 75% od udjela RH u radovima financirala je Europska unija. Most je pušten u promet u listopadu 2021. godine. Na istoj autocesti započeti su radovi na dionici Beli Manastir - most Halasica, a vrijednost radova je 505 milijuna kuna.

Radovi su započeti i na autocesti A7 Rupa - Križišće od čvora Selce do čvora Novi Vinodolski. Vrijednost radova je 474,4 milijuna kuna. Dionica predstavlja obilaznicu Novog Vinodolskog čijom izgradnjom će se izbjeći velike prometne gužve u samom gradu. Ujedno, to je prva dionica na budućem sektoru Križišće - Žuta Lokva. Na istoj dionici počela je i gradnja čvora Trinajstići. Vrijednost radova je 33,3 milijuna kuna. Izgradnjom ovog čvora omogućit će se okolnom području pristup na autocestu. Također su započeti radovi na autocesti Zagreb - Sisak od Lekenika do Siska. Vrijednost radova je 300 milijuna kuna. Izgradnjom ove dionice omogućit će se kvalitetan spoj grada Siska na autocestu.

Od projekata koji su u fazi realizacije izdvojit ćemo usklađenje sustava zaštitnih ograda na autocestama, koje će doprinijeti smanjenju posljedica prometnih nesreća, te rekonstrukciju i novelaciju sustava videonadzora i sustava videodetekcije u skladu sa suvremenim tehnološkim standardima. U sljedećem razdoblju planira se uvođenje sustava za nadzor brzine na autocestama, prije svega, radi stvaranja novih navika vozača kroz ujednačeniju vožnju te povećanja sigurnosti prometa. Nove investicije moguće su zbog uspješno provedenog operativnog i financijskog restrukturiranja Hrvatskih autocesta, čime se omogućilo povećanje ulaganja u sljedećem četverogodišnjem planskom razdoblju u iznosu od 3,8 milijardi kuna.

Tijekom ovog razdoblja naglasak će biti na implementaciji novog sustava naplate cestarine te povećanju sigurnosti kroz novi komunikacijsko-informacijski sustav.

Nove investicije ključne su za integraciju svih dijelova Republike Hrvatske u mrežu modernih i sigurnih prometnica te povezivanje lokalnog stanovništva i gospodarstva na mrežu autocesta.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
23. studeni 2024 16:29