Davne 1912. godine u Zagrebu, koji je tada imao malo manje od 80.000 stanovnika, u ondašnjoj Dugoj ulici osnovano je prvo privatno poduzeće za promet mlijekom, sirevima, maslacem - preteča današnjeg Dukata. Već prve godine svojeg poslovanja mljekara je uspostavila organizirani otkup mlijeka i dnevno je prerađivala 1500 "kanti" mlijeka, koje su se u većini slučajeva raznosile po kućama. Zagrepčani 1952. prvi put prelaze s mlijeka iz kanti na pasterizirano svježe mlijeko u bocama, a od 1969. godine mlijeko se puni u plastične vrećice kojih se dobro sjećaju generacije plesnjaka, novog vala i disco-punka. Nekako u slično vrijeme, potrošači su dobili i prvo mlijeko u prizma tetrapak pakiranju koje će osamdesetih godina prošlog stoljeća zamijeniti pravokutni tetrapak sličan onome kakav se i danas može pronaći na policama trgovina.
Mlijeko hrvatskih farmi
Svih ovih desetljeća otkup i prerada domaćeg mlijeka i poticanje proizvodnje mlijeka u Hrvatskoj temelj su Dukatova poslovanja. Svježe sirovo mlijeko za daljnju preradu otkupljuju diljem zemlje, a više od 50 posto tog mlijeka dolazi iz Osječko-baranjske i Bjelovarsko-bilogorske županije. Nadalje, otkupom mlijeka od malih proizvođača, koji danas čine većinu dobavljača mlijeka, Dukat potiče razvoj mljekarstva, ostanak mladih ljudi na selu te održivost života u ruralnim dijelovima zemlje. Godine 2010. njihova su mlijeka prva ponijela oznaku porijekla i kvalitete "Mlijeko hrvatskih farmi", a danas nose i oznaku visoke kvalitete i sigurnosti "Dokazana kvaliteta". "Dok gledamo prema budućnosti, s ponosom govorimo o 112 godina baštine u otkupu i preradi mlijeka na ovim prostorima.
Govorimo o svim vrijednim zaposlenicima koji su činili i koji danas čine naš kolektiv i pokretačku snagu svega onoga što poznajemo kao Dukat. Govorimo o iznimnoj posvećenosti svakoj kapi mlijeka, potrošaču i zajednici, o stabilnosti, pouzdanosti, a istovremeno o fokusu na inovativnost, relevantnost i konkurentnost u svim sferama poslovanja. Govorimo i o više od stoljeća dugoj posvećenosti obiteljskim vrijednostima, proizvodima i robnim markama koje su bile i ostale dio najljepših i najvažnijih trenutaka u životima naših potrošača. Veselim se putovanju ispred nas, koje slavi povijest i baštinu domaćeg mljekarskog sektora, a istovremeno otvara vrata novim horizontima, prilikama i uspjesima.
Putovanju koje nas vodi prema sljedećih stotinu godina izvrsnosti Dukata i posvećenosti samo najboljem od mlijeka", ističe Zoran Ković, direktor Dukata. A kako bi nastavili biti izbor i dio životnog puta generacija koje dolaze, svoje poslovanje neprekidno prilagođavaju budućnosti. Smanjenje korištenja plastike u ambalaži proizvoda, kao i emisije stakleničkih plinova u cjelokupnom opskrbnom lancu, te odgovorno korištenje resursa i energije iz obnovljivih izvora stupovi su društveno odgovornog poslovanja Dukata.
Smanjenje bacanja hrane
U posljednje tri godine tako su korištenje plastike u ambalaži smanjili za 28,3 tone, a već treću godinu zaredom provode najveći samostalni projekt pošumljavanja u zemlji "Volim šume!". Problemom prekomjernog bacanja hrane u Dukatu se uspješno bave već dugi niz godina, i to stalnom optimizacijom procesa u opskrbnom lancu, prodajom proizvoda s kraćim rokom trajanja u mreži Dukatovih diskonata po sniženim cijenama, a potom i donacijama proizvoda. Prošle godine predstavili su i velik edukativni food waste projekt "Hrana se ne baca", kojim građane osvještavaju o nužnosti smanjenja bacanja hrane u hrvatskim kućanstvima, koja generiraju čak 76 posto ukupnog otpada od hrane u Hrvatskoj. "U svijetu stalnih promjena i izazova nastavljamo hraniti budućnost jednakom posvećenošću domaćem mlijeku, kvaliteti, održivosti i brizi o potrošačima", poručuju iz Dukata.