REPORT G. DRLJAČE

Južnokorejska kompanija želi dominirati tržištem letećih automobila do 2028.

Osim što razvija letjelice za prijevoz ljudi, Hyundai razvija i leteće nosače (dronove) za terete do 300 kilograma
hyundai air taxi

Južnokorejski Hyundai najavio je ulazak u potpuno novi segment tržišta letećih automobila odnosno letećih taksija koji bi služili prvenstveno za gradski prijevoz, ali bi veće letjelice omogućavale i letenje između gradova. Hyundaijeva jedinica urbane mobilnosti očekuje ulazak na to novo tržište u 2028. godini. Vjeruju u eksploziju potražnje zbog velikog broja gradova s prometnim gužvama. Analitičari Morgan Stanleya procjenjuju kako će nove usluge letećih automobila odnosno taxija do 2040. godine doseći vrijednost od 2,9 tisuća milijardi dolara u optimističnoj varijanti, a u najlošijem scenariju vrijedit će oko 615 milijardi.

Trenutačno su prepreke u razvoje novog biznisa nedorečena regulativa i pitanja sigurnosti. Ostaje, primjerice, otvoreno pitanje kakva će dozvola biti potrebna za upravljanje novim tipovima letjelica. Nova pravila i infrastruktura potrebni su kako bi osigurali da ne dolazi ometanja zrakoplovnog i helikopterskog prometa.

Hyundai je u Las Vegasu na sajmu potrošačke elektronike već predstavio koncept svog letećeg automobila kojeg je razvio u suradnji s Uberom. Očekuje se da će kompanije poput Ubera osigurati pilote za upravljanje letećim taksijima, sve dok letjelice ne postanu autonomne oko 2035. godine.

Osim što razvija letjelice za prijevoz ljudi, Hyundai razvija i leteće nosače (dronove) za terete do 300 kilograma.

Hyundaiju se u novom poslovnom konceptu suočava s raznolikom konkurencijom. U igri su velike kompanije poput Airbusa i Boeinga, ali i start-up kompanije poput Liliuma ili A3. Kineski XPeng, koji inače proizvodi e-vozila, prošli mjesec predstavio je letjelicu koja može prevoziti dvoje ljudi i levitirati na visini od 25 metara.

Analitičari procjenjuju kako kompanije poput Hyundaija imaju više prednosti od onih koji imaju dužu tradiciju s letjelicama. Naime, proizvođači automobila navikli su se organizirati masovnu proizvodnju, dok Airbus i Boeing isporučuju oko tisuću zrakoplova godišnje, i nemaju iskustva s organizacijom produkcije stotine tisuća vozila. Uz to, Hyundai se osjeća dobro pozicioniranim jer u okviru grupe imaju ne samo proizvodnju automobila nego i auto dijelova, konstrukciju te logistiku. S tih osnova lakše je sagraditi novi ekosustav potreban za proizvodnju letećih automobila.

Ponuda dnevnog štiva:

Guardian: Najbolje fotografije snimljene pomoću dronova

Eric Topol: Jesu li antitijela spasila Trumpa?

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
28. studeni 2024 06:23