Strategija za cijelu godinu

Premium turizam može privući novi val turista veće platežne moći

Platforma Stories alat je za nadogradnju i jačanje turističke ponude koja osigurava da turist dobije vrijednosti za novac, što je ove godine iznimno bitno

Restoran/ Ilustrativna fotografija

 Tomislav Kristo/Cropix

Ubrzan rast cijena turističkih usluga u fokusu je svih razgovora o turističkoj godini 2025. Stručnjaci, institucije, i vladajući upozoravaju da daljnji rast cijena može negativno utjecati na konkurentnost Hrvatske kao turističke destinacije. Naglašava se potreba za pažljivim formiranjem cijena kako bismo zadržali interes turista. Eksponencijalan rast proteklih godina utjecao je na percepciju Hrvatska kod dijela turista kao skupe destinacije pa se ove godine naglašava važnost konkurentnih cijena koje odgovaraju kvaliteti usluge. Visoke cijene može opravdati visoka kvaliteta ponude, to jest transformacija prema premium turizmu.

Premium turizam je ponuda između standarda i luksuza, ponuda koja pruža vrhunska iskustva posjetiteljima i potiče odgovorno ponašanje prema okolišu i prirodi, lokalnom stanovništvu i kulturnom nasljeđu. No, istovremeno, premium nije sinonim za luksuzni turizam. Luksuzno putovanje definira se kao putovanje koje je izuzetno skupo ili ekstravagantno po prirodi. Procjene su da u svjetskom turizmu luksuzna ponuda čini oko 5 posto, dok je premium ponuda na razini 15 posto ukupne svjetske turističke ponude.

Milenijalci i Gen Z

Premium turisti su u velikoj mjeri milenijalci i Gen Z, visoko obrazovani i digitalno povezani. Spremni su platiti više za premium smještaj, ekskluzivna iskustva, gourmet hranu, visokokvalitetne usluge i autohtone proizvode. Generacija milenijalaca i Gen Z redefiniraju shvaćanje putovanja iz privilegije u potrebu. Za njih su putovanja način života. Društvene mreže preplavljene su videima s opisom "Novac mogu ponovo zaraditi, ali nikada više neću imati 30 godina i putovati svijetom" ili "Bogata sam jer sam vidjela ovu destinaciju svojim očima". Upravo zbog toga što su aktivni na društvenim mrežama, često teže kreiranju autentičnih sadržaja koji će im pomoći u jačanju online prisutnosti.

Oni pružatelji turističkih usluga koji su se specijalizirali za premium turistički segment opredijelili su se za pružanje autentične, ekskluzivne i diferencirane usluge te proizvode koji gostima pružaju poseban doživljaj.

Upravo tvrtke s premium turističkom ponudom od travnja prošle godine okuplja Hrvatska gospodarska komora u platformu Stories – Experience Premium Croatia. Trenutno broji više od 130 članica iz hotelijerstva i ugostiteljstva, kampove, marine, vile za odmor, putničke agencije i charter tvrtke, a članstvo je besplatno za članice Hrvatske gospodarske komore.

U Cannesu i na Bahamima

Platforma Stories promiče premium turizam na našim emitivnim tržištima i tržištima s kojih dolazi novi val turista veće platežne moći, poput SAD-a. Omogućuje tvrtkama među ostalim, da se pod zajedničkim nazivnikom premium Hrvatske na sajmovima predstavljaju agentima i gostima koji traže premium iskustva i usluge. Tvrtke će u organizaciji platforme ove godine imati priliku sudjelovati na sajmovima u Cannesu i na Bahamima, te na studijskim putovanjima u Europi.

Platforma Stories alat je za nadogradnju i jačanje turističke ponude koja osigurava da turist dobije vrijednosti za novac, što je ove godine iznimno bitno kako bi Hrvatska zadržala turizam na razini jedne od najvažnijih gospodarskih grana.

Sadržaj nastao u suradnji s Platformom Stories

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?

Komentari (0)

Komentiraj

Ovaj članak još nema komentara
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalima društva HANZA MEDIA d.o.o. dopušteno je samo registriranim korisnicima.
Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu društva HANZA MEDIA d.o.o. te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona o elektroničkim medijima.
28. ožujak 2025 10:26