KONTROLOR LETA

Prvi kontrolor zračnoga prometa koji stručno osposobljen u Hrvatskoj: ‘Glavni motiv - astronomska plaća‘

Neizbježan stres prate i odgovarajuća primanja. Mjesečni iznos penje se na tri do četiri prosječne hrvatske plaće

Ante Olujić

 HKZP

Ovih dana svoje osposobljavanje završio prvi toranjski kontrolor zračnog prometa u potpunosti osposobljen u Hrvatskoj, objavili su iz Hrvatske kontrole zračne plovidbe, piše Slobodna Dalmacija.

To je Ante Olujić, Lovrećanin koji je za malo više od 15 mjeseci uspješno završio cijelu obuku u Hrvatskoj.

- Ponosan sam što sam uspješno položio zahtjevne provjere znanja i praktičnih vještina i što ću biti u prilici kontrolirati nebo iznad Splita. Učenje na simulatoru čije su vježbe osmislili kolege kontrolori iz cijele Hrvatske predstavlja visoki standard edukacije kakva se provodi u Europi”, izjavio je Olujić.

Osim toga, na novom toranjskom simulatoru u Splitu uskoro započinje osposobljavanje još dodatnih devet kandidata za toranjske kontrolore zračnog prometa, a iz HKZP-a, s obzirom na visoku kvalitetu edukacije, očekuju visoku prolaznost kao i za prethodnu generaciju.

image

Kontrola leta

Privatni album

Završetak obuke Ante Olujića bio je moguć nakon uspješnog uspostavljanja cjelovitog nacionalnog sustava osposobljavanja toranjskih, prilaznih i oblasnih kontrolora zračnog prometa, ali i uvođenja novoga, neophodnog toranjskog simulatora za osposobljavanje, koji je u potpunosti proizvod domaće pameti.

Razvijat će se i eksperti

Do lani su svi kontrolori zračnog prometa koji nadziru hrvatsko nebo, morali dio zahtjevnog osposobljavanja završiti u europskim organizacijama za osposobljavanje, a samo se završni dio osposobljavanja provodio u HKZP-u. Uz značajan trošak, ovako organizirano osposobljavanje rezultiralo je i izostankom razvoja domaćih eksperata osposobljavanja.

Osim toranjskih kontrolora zračnog prometa, nakon uspostave cjelovitog nacionalnog sustava osposobljavanja, HKZP osposobljava i oblasne kontrolore zračnog prometa. U studenom se očekuje početak osposobljavanja prve grupe prilaznih kontrolora zračnog prometa.

image

Kontrolni toranj

Duje Klaric/Cropix

- Ovo je povijesni trenutak jer smo nakon desetljeća školovanja kontrolora diljem Europe konačno pokazali kako u Hrvatskoj imamo i znanja i tehnologije i kapaciteta da školujemo sami svoje kontrolore zračnog prometa. Vrlo brzo ćemo pokazati ne samo da možemo školovati vlastite kontrolore, već da možemo tu vrijednu uslugu pružati i naplaćivati susjednim zemljama”, izjavio je Vlado Bagarić, direktor Hrvatske kontrole zračne plovidbe.

U HKZP-u su u 2020. i u prvoj polovici ove godine u nadogradnju raznih sustava i modernizaciju opreme uložili ukupno preko 117 milijuna kuna, čime je osigurana stabilnost i visoka razina ulaganja unatoč pandemiji Covida-19 i značajnom padu zračnog prometa, pa time i prihoda HKZP-a, piše Slobodna Dalmacija.

Stres, ali i odgovarajuća plaća

Neizbježan stres ovog radnog mjesta prate i odgovarajuća primanja. Mjesečni iznos penje se na tri do četiri prosječne hrvatske plaće.

"Inicijalna motivacija mi je bila novac. Jednostavno, vidio sam kolike su plaće, to jest nagađanja kolike su plaće. Pozvao bih što više mladih ljudi da se prijave, da pokušaju doći do dozvole kontrolora jer je jako interesantan posao", kaže Olujić.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
22. studeni 2024 12:07