Najznačajnija godina u povijesti Perutnine Ptuj je 1974. kada je proizvedena pileća kobasica broj 1. Od svog rođenja do danas Poli je dosljedna u svojoj kvaliteti, što je posljedica vrhunskih i besprijekornih rezultata proizvodnje, tako već punih 50 godina.
Od prve proizvodnje pileće kobasice POLI robna marka dosljedno je razvijala svoje linije proizvoda promjenjivim preferencijama potrošača i tržišnim trendovima. Kroz kontinuiranu kvalitetu, inovacije proizvoda te brojne promotivne kampanje, POLI je izgradila snažan imidž i jačala lojalnost kupaca, kako u Hrvatskoj, tako i u regiji. Ta predanost potrošačima omogućila je brendu POLI da ostane prisutan pola stoljeća, čime je najpoznatija pileća kobasica postigla svoju dugovječnost.
Za Perutninu Ptuj i njezine brendove poput POLI-a, proizvodi nisu tek obični artikli na polici – oni predstavljaju putovanje, vrijednosti i obećanja koja ovaj brend pruža svojim kupcima. Tijekom proteklih pedeset godina ovo putovanje uspješnog poslovnog koncepta jasno prikazuje evoluciju proizvoda od početnih faza do konstantne relevantnosti na tržištu, što rezultira dugoročnim uspjehom i prepoznatljivošću brenda, izdržavajući test vremena.
Kao i ljudi, i proizvodi prolaze kroz svoj životni ciklus, a na današnjem dinamičnom tržištu prepoznatljive robne marke mogu brzo izgubiti svoj sjaj ako se ne njeguju pravilno. Ključni čimbenici koji oblikuju dugovječnost proizvoda, kao što je brend Poli, uključuju prilagodljivost, inovativnost, usmjerenost na kupca te njegove preferencije, a održavanje konkurentske prednosti na tržištu može se postići samo dugoročnom predanošću marketinške strategije.
Diversifikacija proizvoda
Mnoge tvrtke zabrinute su zbog mogućnosti propuštanja trendova i prilika za brzo generiranje prihoda. No, kroz procjenu vrijednosti proizvoda i njihova očekivanog životnog vijeka mogu pažljivo filtrirati trendove te revitalizirati svoje proizvodne strategije, transformirajući prolazno u dugovječno, kao što to čini Poli.
Trendovi su po svojoj prirodi prolazni. Dolaze i odlaze, ostavljajući valovit efekt na tvrtke koje u njih ulažu. U procesu razvoja novih proizvoda nužno je suočiti se s trendovima i procijeniti njihov doprinos rastu poslovanja. No, razvijanje strategije prema trendovima može biti izazovno jer budućnost nije uvijek predvidljiva.
Da bismo učinkovito odgovorili na te izazove, ključna je inovacija. Ona zahtijeva duboko razumijevanje potreba tržišta, fleksibilnost i ponekad čak revolucionarne promjene u percepciji samog putovanja proizvoda.
U 2016. godini, stadiju zrelosti brenda Poli, otvorila se prilika za promišljanje, razvoj i jačanje tržišne pozicije. Perutnina Ptuj pokazala je svoju agilnost u odgovoru na promjene na tržištu te je u skladu s razvojnom strategijom proširila svoje područje djelovanja na nove kategorije. Upravo ta diversifikacija novih proizvoda i uvođenje modifikacija globalno prepoznatljivom proizvodu udahnula je novi, mladenački život.
Od pilećih kobasica pod brendom Poli do uvođenja hrenovki 2016. godine, pileće šunke pod nazivom Poli Hammy (2018.), linije za djecu Poli Kids s nižim udjelom soli (2021.) pa sve do inovativnih pašteta Poli Pate (2022.) i tzv. convenience programa s proizvodima Poli Rolls, brend Poli još je više utemeljio svoju poziciju sinonima za kvalitetu i raznolikost u svijetu prehrambenih proizvoda.
Ključni koraci prema dugoročnom uspjehu prisutnosti na tržištu
Duboko razumijevanje kupaca i njihovih potreba ključno je za izgradnju trajnih odnosa, što rezultira lojalnošću kupaca i dugoročnim uspjehom.
Analitika podataka također ima ključnu ulogu u donošenju strateških odluka. Tvrtke koje koriste podatke kao osnovu za donošenje odluka imaju bolje pretpostavke za prepoznavanje novih trendova i optimizaciju poslovanja dosljednim pružanjem onoga što kupci žele i trebaju.
Robna marka POLI na ključnim temeljima uspjela je održati snažnu prisutnost na tržištu i nastaviti širiti bazu kupaca tijekom godina. Snažna reputacija pouzdanosti i zadovoljstva kupaca izgradila je posljedično i snažne odnose s poslovnim partnerima, osiguravajući stabilnu distribucijsku mrežu diljem svijeta, od Skandinavije do Sredozemlja, ali i od Sjedinjenih Američkih Država do Ujedinjenih Arapskih Emirata. Takav pristup doprinio je povećanju prihoda, ali i povećao dugovječnost robne marke za kupce.
Izgradnja i održavanje lojalnosti kupaca
U dinamičnom poslovnom okruženju današnjice, proizvodi mogu brzo izgubiti svoju privlačnost ili ih mogu zamijeniti nova, inovativnija rješenja. To marketinškom timu predstavlja izazov u kontinuiranom osvježavanju i prilagođavanju njihova pozicioniranja kako bi se osigurala održiva relevantnost na tržištu.
Kroz prizmu inovacije POLI je ponovno pokrenula svoj životni ciklus, a to je zahtijevalo i uspostavu dosljedne i kohezivne online prisutnosti kako bi se učinkovito doprlo do ciljne skupine.
Osim tradicionalnih oglašivačkih formata, to uključuje i društvene mreže, dinamičnu i interaktivnu internetsku stranicu, online oglašavanje, stvaranje zanimljivog i relevantnog sadržaja, kako bismo tradicionalnoj POLI pilećoj kobasici i novim kategorijama POLI proizvoda povećali vidljivost i privukli nove kupce. Također Poli kobasice i Poli hrenovke u Hrvatskoj ponosno nose oznaku Odabrale mame, već četiri godine za redom. Time su POLI proizvodi dobili priznanje od najstrožih i najiskrenijih kritičara - mama! Njihova ljubav prema kvaliteti i okusu potvrđuje da je POLI na pravom putu.
Tijekom svih ovih godina Poli nije prestala očaravati svojom mladenačkom energijom, hrabrošću i neprestanom inovativnošću u svim aspektima svojeg poslovanja. Osiguravanje usklađenosti svih marketinških i komunikacijskih napora s vrijednostima i misijom robne marke POLI omogućuje kupcima da lako prepoznaju brend i povežu se s njim. Ta dosljednost gradi povjerenje i lojalnost jer kupci znaju što mogu očekivati i mogu se osloniti na njezina obećanja kako tijekom njezinih prvih 50 godina života, tako, vjerujemo, i nadalje, u dugovječnost.