Ideja godine

Od razvoja društvenih igara do aplikacije za proizvodnju sapuna

Cilj projekta je da učenici dobiju uvid u to što poduzetništvo znači i kako ideju pretvoriti u posao
Marko Marinović,Luka Vidačak,Ivan Pavičić i Ivan Božić
 Božidar Vukičević / CROPIX

Deset srednjoškolskih timova danas će se sa svojim inovativnim poslovnim idejama natjecati za titulu Ideje godine. Nakon što su prijavili projekte i poslali razrađene poslovne planove, te se u žestokoj konkurenciji 60 timova iz cijele Hrvatske izborili za ulazak u finale, učenici će stati pred žiri te ih pokušati oduševiti svojim prezentacijama.

Riječ je o sedmom po redu natjecanju srednjoškolaca koje organizira portal srednja.hr u suradnji sa studijem financija i prava Effectus, a najbolji tim osvaja studijsko putovanje sa studentima Effectusa te mentorstvo i pomoć u razvoju ideje koju će mladim poduzetničkim nadama pružati u Zagrebačkom inovacijskom centru (ZICER).

Budući da natjecanje nosi podnaslov „Novim tehnologijama do poslovnog uspjeha”, najviše prijava dolazi iz tehnološkog sektora, no ideja ne mora biti posve tehnološka. Jedan se tim natječe s idejom proizvodnje sapuna, a razvili su mobilnu aplikaciju uz pomoć koje korisnici mogu sami dizajnirati sapun koji žele kupiti, objasnio je glavni urednik portala srednja.hr Marko Matijević.

On nam je potvrdio i da su mladi ozbiljno zagrizli, kazavši kako je odabir finalista bio težak, dok će odabir pobjednika biti još teži jer zanimljivih ideja ima na pretek. No, čak ako i ne odnesu kući titulu najboljih svi će finalisti, ako požele dalje razvijati svoju ideju, imati podršku mentora.

- Netko je možda završio na šestom mjestu jer nije sjajno prezentirao, iako je imao fantastičnu ideju koja ima potencijal. Ne želimo ih tako ograničiti pa podršku mogu dobiti svi koji žele ići dalje - poručio je Matijević.

Cilj je cijelog projekta, dodao je, „da učenici dobiju uvid u to što poduzetništvo zapravo znači i kako ideju pretvoriti u ozbiljan posao”. Tako su prošlogodišnju ideju dalje nastavili razvijati tri učenika Pete gimnazije iz Zagreba Filip Hercig, Matija Fućek i Fran Zekan te student zagrebačkog Fakulteta elektrotehnike i računarstva Luka Dumančić. Ovaj je četverac lani na osvojio 2. mjesto za svoju pametnu društvenu igru Mundus koja igre poput Čovječe ne ljuti se, Monopoly i Sraz spaja s pametnim telefonom. Kasnije su na startup natjecanju Good Game Liftoff pobijedili te osvojili 100.000 kuna i šest mjeseci korištenja poslovnog prostora u Algebra Labu uz mentorsku podršku.

No, među dosadašnjim sudionicima ima i onih koji, iako nisu realizirali svoju „ideju godine” i iskušali se na tržištu, danas rade na sasvim novim projektima. Ovakvo im je natjecanje, smatra Matijević, moglo poslužiti kao prva ozbiljna prilika za učenje kako ideju dobro razraditi i, također važno, kako ju sjajno predstaviti i privući moguće investitore.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
25. studeni 2024 05:51