U mnogim američkim kompanijama, posebno u Silicijskoj dolini, zaposlenici se ustručavaju koristiti godišnji odmor jer im se to ne čini kao odlika dobrog radnika. Jedna od takvih tvrtki je i Tesla, čiji se kontroverzni direktor Elon Musk hvali kako radi 120 sati tjedno.
No, to nikako nije slučaj u najvećoj streaming kompaniji na svijetu, barem ako je vjerovati zaposlenicima koji su svoja iskustva s godišnjim odmorima opisali za Business Insider.
Mike Jones, koji radi u kadrovskoj službi Netflixa, prisjetio se situacije kada je tek trebao krenuti raditi.
- Bio sam na druženju sa zaposlenicima prije službenog početka rada i kolegica iz kadrovske me pitala kakve sam odmore isplanirao. Rekao sam da nisam baš tip za godišnje odmore i da sam mislio tu i tamo uzeti dan ili dva slobodna – prisjetio se Jones u podcastu “We Are Netflix”.
- Taj pogled koji mi je uputila... bila je iskreno šokirana. Dodala je kako moram isplanirati godišnje ili ću morati na razgovore jedan na jedan u upravu – priča Jones.
Broj kompanija koje svojim zaposlenicima omogućuju nelimitiran broj dana godišnjeg u SAD-u neprestano raste. Mike Jones smatra da je upravo to razlog zbog kojeg toliko voli raditi za Netflix, iako ne koristi godišnjeg koliko bi trebao.
Kako ipak zadržati kvalitetu?
- Pozvali su me na razgovor i upozorili kako moram prestati uzimati dan, dva godišnjeg i spajati s vikendima. Kolegica me pitala kada mislim uzeti dva tjedna slobodno pa smo doslovno uzeli kalendar i zajedno odlučili kada ću ići na odmor – ispričao je.
Ovakav stav u hrvatskim kompanijama je potpuna nepoznanica, a nije ni u tolikoj mjeri zaživio u SAD-u. Web stranica za karijerne savjete Glassdor provela je istraživanje i otkrila da prosječan američki radnik od plaćenog godišnjeg odmora iskoristi tek 54% dana, a kao glavni razlog navode činjenicu kako se boje da će previše zaostati na poslu ako toliko dugo izbivaju van ureda.
- Svi poznajemo one ljude kojima odmor navodno nikad nije potreban. Najveći je problem ako to rade šefovi, jer onda svi ispod njih smatraju da ni oni ne smiju koristiti godišnji – rekla je specijalistica za zapošljavanje Netflixa Chrissy Running.
- Ako ne brojimo koliko sati naši zaposlenici provedu u uredu ili koliko im treba da odgovore na mail, nema smisla da brojimo koliko dana godišnjeg odmora koriste. Svima je potrebno vrijeme za rekuperaciju i odmor od posla kako bismo radili još bolje – rekla je Running.
Netflix ima politiku nelimitiranih godišnjih odmora od 2004. godine, a nitko ne prati ni kada dolaze i odlaze na posao. No, to ne znači da ne rade, neprestano moraju obavještavaju svoje nadređene o rezultatima poslova na kojima rade. Na web stranici kompanije stoji da “ne kroje svojim zaposlenicima raspored rada i godišnjih odmora, kako bi oni sami mogli odlučiti što je bitno za njih i prepoznati kada trebaju odmor”.
- Vjerujemo u pametniji rad, a ne duži – smatraju u Netflixu.
A da im takav pristup itekako pali pokazuju zadnji poslovni rezultati: prihodi su im porasli za 34 posto, a broj pretplatnika za sedam milijuna.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....