Krpanje dugova

Američki Boeing od banaka traži pozajmicu od 10 mlrd dolara zbog krize sa 737 MAX-om

Još nije poznat točan iznos koji Boeing pokušati pribaviti ni hoće li se odlučiti za prodaju novih obveznica
Boeing 737 MAX
 Mark RALSTON / AFP

Američki proizvođač zrakoplova Boeing pregovara s bankama o pozajmici od 10 ili više milijardi dolara zbog velikih troškova nakon dvije nesreće mlažnjaka 737 MAX, rekao je za Reuters anonimni izvor.

CNBC je u ponedjeljak prvi izvijestio o tim pregovorima, prenoseći navode izvora da je američka kompanija do sada od banaka pribavila najmanje šest milijardi dolara. Izvor je naveo da paralelno razgovaraju i s drugim zajmodavcima o dodatnim iznosima. Neimenovani je izvor u ponedjeljak Reutersu potvrdio informaciju o razgovorima, ali još nije poznat točan iznos koji Boeing pokušati pribaviti ni hoće li se odlučiti za prodaju novih obveznica.

Ključno je pitanje za Boeing fleksibilnost s obzirom da nije jasno koliko će dugo zrakoplovi 737 MAX biti povučeni iz prometa. U Boeingu su odbili komentirati tu informaciju. Reuters je prošlog petka izvijestio da Savezna uprava za zrakoplovstvo (FAA) vjerojatno neće odobriti povratak zrakoplova u promet prije ožujka, dodajući da bi mogli ostati prizemljeni i do travnja ili čak i duže.

Zrakoplovi su prizemljeni u ožujku prošle godine nakon dvije nesreće u kojima je ukupno stradalo 346 ljudi. Boeing je jučer potvrdio da je privremeno obustavio proizvodnju 737 MAX-a u američkoj saveznoj državi Washington.

„Proizvodnja MAX-eva privremeno je obustavljena u tvornici 737. Tvornica u Rentonu nastavlja s radom jer su naši timovi fokusirani na nekoliko kvalitetnih inicijativa”, priopćili su iz kompanije.

U Boeingu procjenjuju da ih je prizemljenje 737 MAX-ova do sada stajalo više od devet milijardi dolara. Očekuje se da će poslovno izvješće za četvrti kvartal pokazati još veći iznos, napominje Reuters.

Analitičari procjenjuju da prizemljenje Boeing stoji milijardu dolara mjesečno. Zaustavljena proizvodnja također povećava troškove, kao i isplate naknada zrakoplovnim kompanijama za izgubljene letove i podrška kompanijama u lancu opskrbe.

Dodatno Boeingovu financijsku poziciju opterećuje i činjenica da klijenti plaćaju zrakoplove tek nakon isporuke, dodaje Reuters.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
24. studeni 2024 15:24