Više od polovice prihoda Belupo ostvaruje na dvadesetak inozemnih tržišta, na kojima je u prvih devet mjeseci ostvario rast prihoda od prodaje od 10,9 posto u odnosu na isto razdoblje 2018. godine. Hrvatska farmaceutska industrija jedna je od najznačajnijih i najsnažnijih industrijskih grana u Hrvatskoj.
Posljednjih je nekoliko godina obilježava značajan investicijski ciklus te povećanje proizvodnje uz neprekidan rast izvoza. Tako danas gotovo 5000 zaposlenih u hrvatskoj farmaceutskoj industriji, okupljenih u Udruzi proizvođača lijekova Hrvatske udruge poslodavaca, 70 posto prihoda ostvaruje izvozom. Dobre rezultate u poslovanju, osobito na izvoznim tržištima, kompanije postižu zahvaljujući kontinuiranim ulaganjima u nove proizvodne pogone i novu najsuvremeniju proizvodnu tehnologiju. Nije manje važno da je farmaceutska industrija s najvećim ulaganjima u istraživanje i razvoj, a ona u odnosu na neto prihode iznose značajnih 15,9 posto. Upravo zbog takvih podataka, važnosti za gospodarstvo i iznimno velikog potencijala, još je 2012. proglašena jednom od strateških industrija u Europskoj uniji, a dvije godine kasnije i u Hrvatskoj.
Na tom je tragu snažnog investicijskog ciklusa u gradnju novih tvornica radi sve većih potreba izvoznih tržišta i Belupo, druga po veličini farmaceutska kompanija u Hrvatskoj, koja je u posljednjih 15 godina omjer prihoda od prodaje u ukupnim prihodima te vrste s izvoznih tržišta povećao s tadašnjih 20 na današnjih 55 posto. Tako danas Belupo više od polovice svojih prihoda ostvaruje na dvadesetak inozemnih tržišta. U prvih devet mjeseci 2019. godine kompanija je ostvarila rast prihoda od prodaje s inozemnih tržišta od 10,9 posto u odnosu na isto razdoblje 2018. Najveći rast ostvaren je na tržištu Ruske Federacije, od čak 28,5 milijuna kuna, potom u Bosni i Hercegovini (13,3 milijuna kuna), Srbiji (2,9 milijuna kuna) te Sloveniji (2 milijuna kuna).
IZVOZNI REZULTATI
Tržište Ruske Federacije, na kojem je Belupo prisutan pune 24 godine i odakle dolazi trećina prihoda s izvoznih tržišta, tržište je iznimno velikog potencijala. To je četvrto po veličini farmaceutsko tržište u svijetu, s ostvarenih 18 milijardi eura prometa u 2018. Na njemu posluje 1000 farmaceutskih tvrtki, a Belupo se nalazi na 100. mjestu njihove ljestvice prema tržišnom udjelu. Povećanjem portfelja preparata i sustavnim marketinškim pristupom Belupo u Ruskoj Federaciji ostvaruje dvoznamenkaste stope rasta prihoda od prodaje, poglavito u dermatološkom i kardiološkom portfelju lijekova.
Na tržištu Bosne i Hercegovine Belupo je kontinuirano među top deset kompanija prema tržišnom udjelu. Za prvih devet mjeseci ove godine komadni tržišni udio Belupa na tržištu BiH iznosio je 5 posto, a financijski tržišni udio iznosio je 3,9 posto. Najveći udio prodaje Belupovih lijekova u BiH čine lijekovi za srce i krvne žile - čak 40,3 posto.
Belupo je, sudeći po ostvarenim rezultatima prihoda od prodaje, na inozemnim tržištima pronašao svoje niše, u kojima se dokazao kvalitetom. Gledajući globalno, niša dermatologije, primjerice, nije bila toliko interesantna multinacionalnim kompanijama jer globalno tržište iznosi oko 4 posto ukupnog farmaceutskog tržišta. Premalo za njih, a za nas jako interesantno. Na tome, zapravo, Belupo izgrađuje svoju uspješnu priču. U Rusiji, primjerice, kad je riječ o liječenju psorijaze, čak 60 posto tržišta drži upravo Belupov Belosalic.
U posljednje smo tri godine na 11 inozemnih tržišta plasirali 20 novih brendova u 30 farmaceutskih oblika, a do kraja godine imamo u planu još neke novosti. Razvijamo dermatološki portfelj, širimo portfelj lijekova koji se izdaju na recept iz skupine pripravaka s učinkom na probavni sustav i mijenu tvari, lijekove za liječenje zloćudnih bolesti i imunomodulatore te lijekove s učinkom na respiratorni sustav. Belupo također ulaže u razvoj sintetičkih OTC lijekova te izvoz OTC lijekova, uz sinergiju nutraceutike.
IZVOZNA STRATEGIJA
Ovi veliki uspjesi poslovne strategije zadržavaju našu orijentaciju na inozemna tržišta. Najveći nam je izazov dugoročni gospodarski rast usmjeren na prodaju vlastitih proizvoda na inozemnim tržištima. Na tom nam tragu istraživanje tržišta i inovativna marketinška aktivnost otvaraju vrata novih izvoznih tržišta. Planski pristup svakom tržištu, s odabirom ispravnog portfelja proizvoda, koji su konkurentni i koji mogu osigurati stalan rast prodaje, uvjeti su uspjeha na svakom od njih.
U skladu sa strategijom poslovanja u sljedećem razdoblju očekujemo daljnji rast izvoza, a podaci nam pokazuju da će sva Belupova tržišta ostvariti planirane ciljeve. U segmentu praćenja i upravljanja troškovima i dalje radimo na racionalizaciji i povećanju efikasnosti, što također daje pozitivan utjecaj na rezultat poslovanja. Konstantan i održiv rast i razvoj Belupa dugoročni je cilj, a 2019. godina bit će godina koja će pokazati da idemo u dobrom smjeru i da smo korak bliže ciljevima koje smo definirali strategijom.
U godinama koje dolaze, očekujemo daljnji rast izvoza. U tom ćemo ritmu nastaviti i dalje, otvarajući nova tržišta i ulazeći u nove terapijske niše i nove farmaceutske oblike, za čiju proizvodnju danas imamo najsuvremeniju proizvodnu tehnologiju.
Plan investicija za sljedeće razdoblje
Najsuvremenija proizvodna oprema, najnovija tehnološka rješenja i naša znanja te dugogodišnje akumulirano iskustvo u farmaceutskoj industriji dobar su temelj za uspješno poslovanje i u vremenima koja dolaze. Očekivano, investicije su nešto na čemu kontinuirano radimo i što zahtijeva neprekidno ulaganje u tehnologiju i proizvodne potencijale, jer farmaceutsko tržište, bilo da je riječ o lijekovima na recept ili OTC preparatima, u kontinuitetu raste, uglavnom na novim molekulama, brendovima, oblicima, pakiranjima.
Sva naša a ulaganja dokaz su specifičnosti farmaceutskog biznisa. Od početka tisućljeća Belupo je u gradnju i opremanje pogona uložio više od milijardu kuna. Samo u gradnju i opremanje najnovijih u nizu Belupovih tvornica - krutih, polukrutih i tekućih oblika lijekova, uloženo je 535 milijuna kuna. Nove su tvornice otvorile nova radna mjesta i zaposlile dvije stotine ljudi, pridonijele su razvoju proizvodnje i povećanju konkurentnosti proizvoda te stvorile dodanu vrijednost i objedinile cilj - podizanje sigurnosti i kvalitete života potrošača. Proizvodni kapaciteti novom su tvornicom povećani 1,5 puta.
Na tragu investicija realizirano je ulaganje u projekt serijalizacije, zakonske obveze proizvođača da svako pakiranje lijeka označi jedinstvenim identifikatorom koji omogućuje sljedivost lijeka od proizvođača, preko veledrogerije i ljekarne, pa sve do potrošača, s ciljem onemogućavanja krivotvorenja. Projekt je vrijedan više od 30 milijuna kuna. Uskoro nas očekuje i serijalizacija na tržištu Ruske Federacije, no s ponešto drugačijim postavkama. Investicija u prilagodbu softvera za serijalizaciju, kako bi se moglo udovoljiti specifičnim zahtjevima na tržištu Ruske Federacije, iznosi dodatnih 3 milijuna kuna.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....