Ima ideju

Danko Končar: Za Uljanik imamo dogovore o narudžbama brodova vrijednima milijardu dolara

Končar: Imamo načelan dogovor o gradnji brodova u Uljaniku u iznosu od milijardu dolara
Danko Končar
 Goran Sebelic / Hanza Media

Svi uključeni u situaciju oko posrnulog pulskog brodogradilišta Uljanik tvrde isto - žele da brodogradilište posluje u plusu te da se prestanu ugovarati brodovi s predviđenim minusima, bilo da je riječ o penalima zbog kašnjenja ili nečem drugom. I budući strateški partner Kermas energija Danka Končara želi isto.

- Kao što smo već rekli, mi smo s budućim naručiteljima brodova već postigli načelan dogovor za izgradnju različitih brodova u Uljanik grupi, i to u vrijednosti od približno milijardu dolara. Razgovori se vode aktivno i u dobrom smjeru. Ti poslovi koje spominjemo donose visoku dodanu vrijednost - kažu u Kermas energiji.

Najavljuju diversifikaciju proizvodnog programa Uljanika ako plan restrukturiranja bude u Bruxellesu odobren i oni uđu u vlasničku strukturu.

- Radi se o zaokretu proizvodnog programa s naglaskom na putnički program. Mi želimo napraviti odmak od brodova koje ne možemo graditi s dobiti, a to su tankeri, bulkeri, kontejneraši i slično. Prelaskom na putnički program izgradnje mi samo pratimo trendove brodogradnje EU te tako potencijalno stavljamo Uljanik na mapu škverova koji grade putničke brodove. Dakle, mi brodogradnju želimo razvijati te podizati na viši nivo i nipošto ju ne namjeravamo ugasiti - naglašavaju u Kermas grupi.

Spomenutim zaokretom u Uljaniku, najavljuju u Kermas grupi, omogućila bi se izgradnja brodova u skladu s proizvodnim cijenama u europskim brodogradilištima.

- Brodovi kao što su tankeri danas se u 99 posto slučajeva grade u Kini i jednostavno cijene koje je moguće postići na tržištu nisu u skladu s proizvodnom cijenom koju Uljanik ili bilo koje drugo europsko brodogradilište ima. Brodovi koji su u putničkom programu oni su čija je cijena konkurentna i za koje možemo jamčiti realne rokove izgradnje i optimizacije proizvodnje, dakle, izbjegavanje penala - objašnjavaju u Kermas energiji te ističu da oni iskustva u takvim poslovima imaju, a uz sinergiju s Brodotrogirom i finskim Artechom, svi se predviđeni poslovi mogu pravovremeno i projektirati i izgraditi.

Iako se tijekom restrukturiranja Uljanika govorilo o manjem broju zaposlenih, i to do čak 1200 manje radnika, budući strateški partner tvrdi da se ne moraju bojati za svoj posao.

- Radna mjesta namjeravamo u maksimalnoj mjeri očuvati shodno proizvodnom programu. Nadamo se da će ugovoreni poslovi pridonijeti i novim zapošljavanjima - zaključuju u Kermas energiji.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
25. studeni 2024 03:53