Konačno pokazali brojke

Iz blagog plusa Rimac Automobili lani skliznuo u minus od 43 mil. kuna, ali to ih ne brine

'U 2017. okrenuli smo se dugoročnim razvojnim projektima koji će doći na tržište'
Mate Rimac
 Ronald Gorsic / HANZA MEDIA

Tvrtka poznatog hrvatskog inovatora Mate Rimca, Rimac Automobili, je prema revidiranom poslovnom izvješću lani ostvarila ukupni godišnji prihod u iznosu od 60,05 milijuna kuna što je 13,44 milijuna kuna više u odnosu na prethodnu godinu.

Budući da su rashodi tvrtke lani iznosili nešto više od 108 milijuna kuna (skoro 64 milijuna kuna više nego 2016.), Rimac Automobili su 2017. ostvarili neto gubitak od 43,36 milijuna kuna. Prethodnu godinu je kompanija završila u plusu od 1,2 milijuna kuna.

- To je rezultat svjesne odluke ispunjavanja dugoročnih ciljeva nauštrb kratkoročnih financijskih rezultata te su takvom strategijom dioničari i uprava društva usuglašeni - piše u financijskom izvješću, a tvrdi tportal.

Financijski stabilni

U njemu se naglašava i kako je tvrtka snažno financijski stabilna jer je ukupna aktiva lani udvostručena na 258 milijuna kuna, dok su kapital i rezerve učetverostručeni na 212 milijuna kuna. Ukupne obaveze lani su iznosile 38,7 milijuna kuna.

Nadalje, tvrtka je prethodne godine imala 163 zaposlenika. Prema podacima portala Poslovna Hrvatska, prosječna neto plaća radnika u kompaniji bila je prošle godine 5353 kune, odnosno 442 kune manje nego godinu prije.

Kako piše tportal., u revidiranom izvješću više puta naglašava se kako su Rimac automobili trenutno fokusirani na razvoj vlastitih proizvoda i dugoročne rezultate te da je relativno mali dio kapaciteta slobodan za vanjske projekte s kupcima iz automobilske industrije.

- U 2017. okrenuli smo se dugoročnim razvojnim projektima koji će doći na tržište, donositi prihode i dobit tek za nekoliko godina. Iako takva strategija negativno utječe na kratkoročne rezultate, uprava vjeruje da će dugoročno donijeti veliku priliku i korist društvu - piše u financijskom izvješću.

Novi ulagači

Kako podsjeća tportal, Rimac je osigurao nekoliko značajnih ulaganja u tvrtku. Tako je kineska Camel grupa, najveći proizvođač baterija u Aziji, uložila je u Rimac automobile 27 milijuna eura, dok je njemački Porsche, piše u izvješću, investirao u srpnju ove godine 16,8 milijuna eura. Prije nekoliko dana je pak najavljeno da će Rimac sklopiti posao od 80 milijuna eura s dizajnerom automobila Pininfarinom s kojim će graditi električni hiperautomobil PFO, prvi u povijesti Pininfarine.

Uz to je tijekom 2017. Rimac iz fondova EU-a povukao dodatnih bespovratnih 52,2 milijuna kuna za pokriće troškova razvoja električnog hiperautomobila C_TWO koji je ove godine oduševio na sajmu automobila u Ženevi. I dok je sam automobil izuzetno impresivan sa svojih 1914 konjskih snaga i ubrzanjem do 100 km/ ispod 2 sekunde, on služi i kao "izlog" novih sustava koje sustava, komponenti i tehnologija koje Rimac razvija, a koje onda prodaje i radi za druge velike kompanije.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
28. studeni 2024 16:51