Stoljetna tradicija

Koja je tajna uspjeha najvrijednijeg luksuznog brenda na svijetu?

Kako je moguće da jedna njihova torba može koštati i do 55.000 dolara
Sean Penn, Charlize Theron i Bernard Arnault (vlasnik Louis Vuittona) na reviji Christian Diora (lijevo)
 REUTERS

Louis Vuitton, najvrjedniji je luksuzni brend na svijetu, te je jedna od rijetkih stoljetnih marki koja se uspjela prilagoditi novim potrošačkim navikama. Osim što su i dalje statusni simbol među bogatašima, jedan su od rijetkih brendova za kojima ludi sve zahtjevnija generacija Z.

No, kako im zapravo sve to polazi za rukom i kako su i danas čak 165 godina nakon prvog izdanja putnog kofera, uspjeli zadržati visoke cijene svojih proizvoda, te kako je moguće da jedna njihova torba može koštati i do 55.000 dolara?

Veliki troškovi proizvodnje i limitirana izdanja

Prije svega, njihova proizvodnja i dalje je smještena u Francuskoj. Osim vrhunskih materijala, ovaj brend u svoj proizvodni pogon ne želi uvoditi modernu tehnologiju, već se i dalje drži isključivo šivaće mašine. No, to je samo jedan od razloga zašto njihovi proizvodi i dalje drže visoku cijenu. Tajna je i u limitiranim izdanjima, prenosi CNBC.

, Image: 208822273, License: Rights-managed, Restrictions: , Model Release: no, Credit line: Profimedia, Alamy
Profimedia, Alamy
Trgovina Louis Vuittona

Naime, ovo je jedina kompanija koja u povijesti svog poslovanja nije uvela sniženja. Umjesto velikih rasprodaja koje zapravo, ruše cijenu proizvoda, oni se i dalje drže male serije pa tako u trenutku najveće potražnje obustavljaju daljnju proizvodnju.

Najbolji primjer toga upravo je jedna od njihovih posljednjih kapanja, 'streetwear' inspirirana mladenačkim stilom, koja je trajala svega tjedan dana. Zbog jake marketinške kampanje putem društvenih mreža, kupci su bili spremni običnu majicu s kapuljačom platiti čak 2.395 dolara.

Različite cijene na tržištima

Još jedan trik kojim se koristi ovaj francuski div je i velika razlika u cijenama diljem svijeta. Tako primjerice u Kini koje je ujedno i njihovo najveće tržište, za jednu njihovu torbu potrošač mora izdvojit gotovo 21 posto više nego primjerice onaj u SAD-u. To znači da će za torbu od 2.000 dolara, Kinezi izdvojiti dodatnih 420 dolara više nego ostatak svijeta.

S druge pak strane, u europskim prijestolnicama mode, Francuskoj i Italiji njihovi proizvodi su 22 posto jeftiniji nego u ostatku svijeta.

Krivotvorine

Zbog velike popularnosti, Louis Vuitton je u 2018. godini postao i najčešće krivotvoreni brend. Uz njega, na listu su se našli Gucci, Chanel i Prada. Gledano u postocima, čak 50,9 posto krivotvorenih proizvoda upravo su Louis Vuitton torbe.

Inače, prema Forbesovim podacima vrijednost ovog Louis Vuittona danas iznosi čak 39,3 milijardi dolara, čime se ovaj brend iz poznatog francuskog koncerna LVMH našao na 12 mjestu najvrjednijih brendova na svijetu.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
24. studeni 2024 09:57