Omogućava HUP

Mars će u rješavanje siromaštva i klimatskih promjena uložiti milijardu dolara

Globalna tvrtka koja stoji iza mnogih svjetski popularnih brendova lansirala je hrabar i ambiciozan plan
Vanja Vagić, voditeljica korporativnih poslova za jadransku, balkansku i baltičku regiju američke kompanije Mars
 Mars

Klimatske promjene, siromaštvo, pretilost i nestašica prirodnih resursa najveći su globalni problemi s kojima se suočavamo u poslovanju, ali i kao društvo u cjelini, kaže Vanja Vagić, voditeljica korporativnih poslova za jadransku, balkansku i baltičku regiju američke kompanije Mars.

- Mars teži poslovanju koje je dugoročno ispravno, vodeći se načelom uzajamnosti kako bismo stvarali win-win inovativna partnerstva, od kojih svi uključeni ostvaruju dobrobit. Uzmemo li u obzir alarmantne podatke koji se tiču dobrobiti planeta i svih nas, smatram da je usmjerenost na održivo poslovanje i UN-ovu Agendu za održivi razvoj obveza svake tvrtke, a ne izbor, bez obzira na veličinu njezina utjecaja na tržištu - upozorava Vagić.

JESI ZA GOSPODARSTVO BUDUĆNOSTI? ISTRAŽI OVDJE

Ta globalna tvrtka, koja stoji iza svjetski popularnih brendova kao što su Snickers, Twix, M&M’s, Orbit i Airwaves, riže Uncle Ben’s te hrane za kućne ljubimce Pedigree i Whiskas, lansirala je hrabar i ambiciozan plan.

- Obvezali smo se kao kompanija u idućih nekoliko godina uložiti milijardu dolara kako bismo pomogli u rješavanju tih globalnih problema - otkriva Vagić.

Riječ je o inicijativi “Plan održivosti kroz generacije”, koja je primarno fokusirana na tri područja - zdravlje planeta, prosperitet ljudi i povećanje blagostanja. Njihov plan, tvrdi, nije samo obećanje jer već pokazuje i konkretne rezultate. Do sada su svoje poslovanje gotovo posve uskladili s glavnim principima održivog poslovanja i UN-ove Agende 2030. za održivi razvoj. Čak 90 posto pakiranja njihovih proizvoda već sada se može reciklirati, a do 2025. godine cilj im je da to bude 100 posto. U devet država na pet kontinenata električnu energiju dobavljaju isključivo iz obnovljivih izvora, a za svojih 80 tisuća zaposlenika brinu se kroz posebnu obiteljsku politiku. To uključuje fleksibilno radno vrijeme za roditelje, porodiljni dopust za muškarce kao i za žene te jednaka primanja za isti posao.

Akcijski plan za gospodarstvo budućnosti

Svatko tko želi biti dio gospodarstva budućnosti dolazi u Dubrovnik 22. listopada. Na najvećem skupu u regiji o održivom poslovanju, HUP i Global Compact Hrvatska okupljaju inovativne i odgovorne tvrtke, ministre gospodarstva i obrazovanja, predstavnike UN-a i menadžere iz 30 zemalja da bi donijeli plan za razvoj održiva gospodarstva. “Tvrtke se trebaju što prije pokrenuti. Građani očekuju od njih da posluju odgovorno, održivo i etično te da ulažu u inovacije u cilju stvaranja boljeg društva. U suprotnom bit će kažnjene”, poručuju lideri HUP-a, Global Compacta Hrvatska, ekonomisti i direktori uoči najvećeg skupa u zemlji.

- U menadžmentu Marsa trenutno je zaposleno 42 posto žena, a ove smo godine prvi put u Ujedinjenom Kraljevstvu objavili izvještaj o jazu u primanjima između muškaraca i žena (‘Gender Pay Gap Report’), koji pokazuje razliku od 2,5 posto u prosječnoj cijeni radnog sata. Međutim, u svjetlu globalnih statistika, riječ je o malom postotku, ali svakako nas usmjerava k tome da ga mijenjamo - kaže Vagić.

JESI ZA GOSPODARSTVO BUDUĆNOSTI? ISTRAŽI OVDJE

Mars je usmjeren i na pronalaženje mehanizama za povećanje prihoda poljoprivrednika. - Jedna od inicijativa je Farmer Income Lab, koja pomaže malim poljoprivrednim gospodarstvima, dijelu našeg lanca nabave. Tijekom prošle godine povezali smo se i s više od 600 poljoprivrednika i poljoprivrednih organizacija kako bismo premjestili nabavu basmati riže u Pakistan. Podrška koju smo pružili u kratkom je roku dovela do smanjenja potrošnje vode za 30 posto, zarada poljoprivrednika uvećana je za 32 posto, a naši su se troškovi smanjili za 30 posto - naglašava Vagić.

Uz to, suočavajući se sa sve većim problemom pretilosti, važno je i da ti sastojci, poput basmati riže, kao i proizvodi od njih, doprinose zdravoj i balansiranoj prehrani. Danas čak 72 posto njihovih proizvoda zadovoljava preporuke Svjetske zdravstvene organizacije o broju kalorija, dodatnim šećerima, natriju i mastima u prehrambenim proizvodima, navodi Vagić. Do 2021. godine plan je da tim zahtjevima odgovara čak 95 posto njihovih proizvoda.

- Svjesni smo da održivo poslovanje ne može biti utemeljeno na jednom postavljenoj strategiji i mjerilima, nego da je to živa materija koja zahtjeva stalno unapređivanje i osluškivanje promjena koje se događaju u svijetu - zaključuje.

Detaljnije informacije o programu konferencije "Održivost - budućnost poslovanja" i prijavama potražite na www.hup.hr.


PROJEKT JE NAPRAVLJEN U PRODUKCIJI NATIVE AD STUDIJA HANZA MEDIJA, HUP-a I GLOBAL COMPACT MREŽE HRVATSKA, U SKLADU S NAJVIŠIM PROFESIONALNIM STANDARDIMA JUTARNJEG.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
23. studeni 2024 22:12