Župani za bolje ceste

"Nakon izgradnje autocesta, potrebno je obnoviti županijske i lokalne prometnice"

Sibenik, 071215.Gradska vijecnica Sjednica Zupanijske skupstine sibensko kninske zupanije na kojoj je nazocan bio i Mirko Raskovic dozupan i buduci saborski zastupnik.Na fotografiji: zupan Goran Pauk Foto: Niksa Stipanicev / CROPIX
 Niksa Stipanicev / EPH

Nakon razdoblja intenzivne gradnje autocesta i obnove državnih cesta, neophodno je okrenuti se obnovi županijskih i lokalnih cesta jer su one ključne za gospodarski razvoj, poruka je župana sa sastanka koji su jučer u Varaždinu imali s predstavnicima Vlade.

"Županijske i lokalne ceste predstavljaju prometni krvotok jer dolaze do svakog stanovnika županije. U njih je nužno ulagati kako bi se povećala kvaliteta života, s naglaskom na sigurnost naše djece i poduzetnički razvoj. Cijene radova i održavanja su narasle, a zakonskim izmjenama 2016. godine županijske uprave za ceste (ŽUC) su ostale bez dijela naknade za ceste koja je nužna za modernizaciju i podizanje sigurnosti", upozorio je Goran Pauk, šibensko-kninski župan i predsjednik Hrvatske zajednice županija.

Županijske i lokalne ceste čine više od dvije trećine, ili čak 68 posto, svih javnih cesta u Hrvatskoj, a to ih čini ključnim dijelom prometne infrastrukture u zemlji. Međutim, novac koji je dostupan za te prometnice dostatan je za postizanje samo 50 posto željenog standarda redovnog održavanja, ističu u Hrvatskoj zajednici županija. Županijske i lokalne ceste su od 1997. pod upravljanjem ŽUC-eva, koji su ih preuzeli u trenutku kada je više od polovine mreže bilo u lošem stanju. Daljnja obnova županijskih i lokalnih cesta je nužna, ali i teško ostvariva s novcem koji trenutno stoji na raspolaganju, složili su se župani i Oleg Butković, ministar mora, prometa i infrastrukture.

Naime, ključni prihodi ŽUC-eva su osnovne naknade za ceste, a one se nisu mijenjale još od 2003. godine. Stoga su postojeća sredstva dovoljna za održavanje svega 70 posto duljine i 45 posto vrijednosti javnih cesta. K tome, upozoravaju župani, u ŽUC-evima je zaposleno najmanje ljudi i rashodi upravljanja su najniži. Primjerice, u ŽUC-evima je jedna osoba odgovorna za čak 92,3 kilometara ceste, dok u Hrvatskim cestama jedna osoba brine o 15,9 kilometara cesta, a u Hrvatskim autocestama za samo 3,4 kilometara cesta, navodi se u priopćenju Hrvatske zajednice županija.

Zbog svega toga, poruka je sa sastanka, potrebno je okrenuti se obnovi mreže županijskih i lokalnih cesta. To znači, dodaje se u priopćenju, da je potrebno povećati ulaganja u mrežu županijskih i lokalnih cesta za 120 posto. Iako Vlada provodi projekt modernizacije i restrukturiranja cestovnog sektora za razdoblje od 2017. do 2021. godine, za koji je ugovorom o zajmu sa Svjetskom bankom osigurano 22 milijuna eura, prave prilike za financiranje obnove županijskih i lokalnih cesta predstavljaju fondovi EU, slažu se župani i resorni ministar.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
25. studeni 2024 10:21