Centri nemaju milosti

Niti nakon Vladine zabrane rada trgovina nema smanjenja zakupa u trgovačkim centrima

Iz uprave Avenue Malla kažu kako čekaju poteze državnih tijela i ostalih sudionika
Ilustracija
 Srdjan Vrancic / Ronald Gorsic / CROPIX

Nakon što je Vlada 19. ožujka u cilju sprečavanja širenja koronavirusa zabranila rad gotovo svih trgovina, nema naznaka da će uprave šoping centara u metropoli oprostiti ili prepoloviti najam svojim zakupcima poslovnih prostora dok traje zabrana.

Na naš upit upravama zagrebačkih trgovačkih centara jesu li spremni pomoći svojim najmoprimcima s uvjetima zakupa dok traje Vladina zabrana rada trgovina, dobili smo načelne najave uprava kako će s svojim zakupcima razgovarati o premošćavanju poteškoća u kojima su se, ističu, zajedno našli.

Iz uprave Avenue Malla kažu kako čekaju poteze nadležnih tijela u državi i ostalih sudionika na tržištu oko obveza koje trgovački centri imaju prema državi i poslovnim partnerima.

- Shopping centri, kao i ostala poduzeća, imaju svoje obveze uključujući, između ostalog, plaćanje dobavljačima, komunalnim poduzećima, izvođačima radova, financijskim institucijama i ostalima. Ono što preostaje je čekati koje će konkretne mjere poduzeti nadležna državna tijela kao i ostali sudionici. Nakon što navedena situacija postane jasnija, vlasnici Avenue Malla će biti u mogućnosti odlučiti o daljnjim djelovanjima, uključujući suradnju sa zakupnicima, koji su nadasve, ključan faktor u vrijednosnom lancu svakog shopping centra – poručeno nam je iz uprave Avenue Malla.

U City Centru one otkrivaju kako su počeli razgovore s svojim najmoprimcima kako bi se prebrodila situacija nastala s zabranom rada većine trgovina u cilju zaštite od širenja koronavirusa.

- S našim zakupcima tražimo rješenja kako im pomoći i olakšati razdoblje kada su njihove trgovine zatvorene, ali i razdoblje nakon što se ponovno otvore. Jasno je da će većini biti potreban određeni period za oporavak i nastavak poslovanja. Situacija u kojoj se trenutno nalazimo je bez presedana – kažu u City Centru one. Dodaju kako su dijalog, suradnja i kompromis svih uključenih ključni za pronalaženje najboljeg rješenja i ublažavanje ekonomskih posljedica koje će pandemija koronavirusa donijeti.

- S obzirom na odluku mjerodavnih tijela Republike Hrvatske kojom je privremeno ograničen rad u trgovini i uslužnim djelatnostima u Arena Centru i Arena Parku u kontinuiranoj smo komunikaciji smo sa svim partnerima te prikupljamo i analiziramo sve informacije, podatke i zahtjeve koji nam dolaze - naveli su nam u Upravi Arena Centra. Prate, kako su nam poručili, mjere i preporuke koje donose mjerodavna tijela u našoj državi.

- I naši budući koraci u velikoj mjeri ovise i o odlukama vlade, mjerodavnih ministarstava i ostalih nadležnih tijela s posebnim naglaskom na fiskalne, porezne i ekonomske mjere i smjernice te uskladbom istih s postojećim ugovorima koje imamo s našim partnerima - poručuju iz Arena Centra.

Dio uprava trgovačkih centara u metropoli, poput Supernove, također je najavljivalo razgovore s svojim zakupcima još prije Vladine odluke o zabrani rada gotovo svih trgovina, no bez davanja daljnjih informacija dokle se stiglo u tim razgovorima.

Iz dijela uprava trgovačkih centara ponudili su nam svoje neslužbene komentare o novonastaloj situaciji s zakupcima poslovnih prostora upozorivši, među ostalim, kako se poslovne poteškoće zbog koronavirusa ne održavaju na svakog zakupca jednako pa se, zaključuju, ne može ni donijeti ista odluka za sve zakupce.

- Zakupci na dulji rok, primjerice, ili velika većina njih, zasigurno su u mogućnosti nositi se s ovom situacijom bez ičije pomoći – komentirali su naši sugovornici.

Kad su u pitanju spomenuti troškovi upravljanja trgovačkim centrima, oni proizlaze iz činjenice da je Vlada i nakon 19.ožujka dopustila rad supermarketa, pekarnica i ljekarni, doduše u skraćenom radnom vremenu, tako da šoping centri nisu skroz zatvoreni.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
17. studeni 2024 13:33