Pozitivni rezultati

Prihodi popularnog proizvođača piva lani rasli zahvaljujući Aziji, ne brine ih koronavirus

Prihodi danske kompanije porasli su prošle godine 5,4 posto, na 65,9 milijardi kruna
Ilustracija: kutije Carlsberg i Astra piva u skladištu
 Christian Charisius / dpa Picture-Alliance/AFP

Danski proizvođač piva Carlsberg izvijestio je u utorak o solidnom rastu prihoda u 2019. zahvaljujući dobrim rezultatima u Aziji, dodajući da unatoč epidemiji koronavirusa u Kini ne namjerava mijenjati prognozu za ovu godinu.

Prihodi danske kompanije porasli su prošle godine 5,4 posto, na 65,9 milijardi kruna. Kada se isključe promjene valutnih tečajeva i prodaja odnosno kupnja imovine, organski rast iznosio je 3,2 posto.

Operativna dobit porasla je 12,2 posto, na 10,4 milijarde kruna. Organska stopa rasta iznosila je 10,5 posto.

Ukupni obujam prodaje zadržao se na razini prethodne godine.

U Aziji je kompanija zabilježila organski rast od 12,3 posto zahvaljujući ponajprije dobrim rezultatima u Kini. Na kineskom tržištu stopa rasta iznosila je 19 posto.

Poslovanje u istočnoj Europi obilježila je žestoka konkurencija, te je kompanija u prošloj godini zabilježila pad ukupnog obujma prodaje za 5,2 posto. Operativna dobit smanjena je gotovo 18 posto. U kompaniji pritom podsjećaju na dobre rezultate u 2018., oslonjene na povoljne vremenske uvjete i na Svjetsko nogometno prvenstvo.

Dodatni je nepovoljni faktor u istočnoj Europi bilo slabljenje prodaje na ruskom tržištu, uz smanjeni tržišni udio danske kompanije.

Izvršni direktor Cees 't Hart ističe i da je zatvaranje restorana i barova u Kini zbog epidemije novog koronavirusa koji je prouzročio smrt 420 ljudi, uz zaraženih više od 20 tisuća, "značajno" utjecalo na njihovu prodaju.

"Kratkoročno bismo možda mogli imati problema odnosno situacija bi u najmanju ruku mogla utjecati na poslovanje ali dugoročno gledano ne očekujemo teškoće", kazao je Hart u telekonferenciji s novinarima.

Uprava očekuje organski rast operativne dobiti u ovoj godini za oko pet posto.

"Nećemo mijenjati našu prognozu za Kinu niti naš postojeći program", dodao je čelnik Carlsberga, aludirajući na strategiju širenja poslovanja u velikim kineskim gradovima.

Od 2017. godine kompanija se proširila na 35 gradova a do kraja ove godine približit će se brojci od 40, kazao je Hart.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
22. studeni 2024 10:30