Kreću žalbe?

Pristup Pelješkom mostu gradit će Austrijanci za 480 milijuna kuna

Integral Inženjering iz Laktaša odbijen je zbog ponuđene neuobičajeno niske cijene
Pelješki most
 Srecko Milic

Današnjom službenom objavom odluke Hrvatskih cesta da se izgradnja pristupne ceste Pelješkom mostu na dionici Duboka-Šparagovići/Zaradeže dodijeli austrijskom Strabagu, počeo je teći rok od deset dana za žalbe drugih ponuditelja na tu odluku pred Državnom komisijom za kontrolu postupaka javne nabave.

Gledajući dosadašnji tijek natječaja za izvoditelja radova na pristupnim cestama Pelješkom mostu i ugradnji prateće opreme na tim prometnicama, bilo bi veliko iznenađenje da žalbi ne bude s posljedicom daljnjeg odlaganja početka radova na pristupnim pravcima mostu čija je gradnja već značajno odmakla.

Uz spomenutu dionicu, Hrvatske ceste traže izvoditelja radova na pristupnoj cesti Pelješkom mostu na relaciji Šparagovići-Doli te tvrtku koja će za obje dionice nabaviti i ugraditi opremu za signalizaciju, rasvjetu i napajanje strujom.

Da će Strabagu biti povjerena izgradnja dionice Duboka-Šparagovići/Zaradeže Hrvatske ceste odlučile su 26.srpnja ove godine, prihvativši ponudu austrijske kompanije od 478 milijuna i 398 tisuća kuna bez PDV-a. Riječ je o gotovo četiri milijuna kuna manjem ponuđenom iznosu od cijene koju su Hrvatske ceste bile spremne platiti.

U današnjoj objavi, osim obrazloženja odabira najbolje ponude, navode se i razlozi zbog kojih su odbijeni ostali ponuditelji u natječaju za dionicu Duboka-Šparagovići/Zaradeže. Riječ je o ponudama grčkih tvrtki J&P Avax i Aktor S.A., Integral Inženjeringa iz Laktaša u BiH, zajedničkoj ponudi Colasa (Francuska) i Martija (Austrija) i ponudi kineske China Road and Bridge Corporation.

Prema obrazloženju HC-a, J&P Avax i Aktor S.A. isključeni su iz spomenutog natječaja zbog sudjelovanja u zabranjenim sporazumima prilikom nekih prethodnih javnih natječaja unutar Europske unije, odnosno zbog nepoduzimanja potrebnih pravnih koraka kako bi se spriječila daljnja kršenja odredbi EU o zabranjenim sporazumima.

Integral Inženjering, navodi se u pripadajućoj odluci HC-a, odbijen je zbog neuobičajeno niske cijene u svojoj ponudi za izgradnju dionice Duboka-Šparagovići/Zaradeže. Ponuda Integrala iznosila je 321 milijuna kuna bez PDV-a.

Zajednička ponuda Colasa i Martija, kao i ona kineske CRBC korporacije, odbačene su zbog previsoke ponuđene cijene od 522 milijuna kuna (Colas i Marti), odnosno 647 milijuna kuna u slučaju ponude CRBC-a.

Izrazivši nezadovoljstvo kašnjenjem početka izgradnje pristupnih cesta Pelješkom mostu zbog žalbi pred DKOM-om, kao i u još nekim javnim natječajima, ministar pomorstva, prometa i infrastrukture Oleg Butković prekjučer je najavio da će država pooštriti uvjete pod kojima se mogu podnositi spomenute žalbe. Butković je izrazio uvjerenje kako žalbene postupke treba omogućiti samo tvrtkama koje zaista imaju poslovni interes da to čine.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
29. studeni 2024 04:57