Redovno održavanje

Prvi brod izgrađen za HRM nakon 17 godina stigao na servis u Iskra brodogradilište Šibenik

U Iskra brodogradilištu Šibenik u izvanrednim okolnostima nastalim zbog koronavirusa, radi se bez zastoja uz striktnu primjenu svih mjera prevencije i zaštite
Brod Hrvatske ratne mornarice 'Omiš'
 Iskra brodogradilište Šibenik

"Obalni ophodni brod OOB-31 „Omiš“ Hrvatske ratne mornarice, prvi brod izgrađen za HRM u Hrvatskoj nakon 17 godina, stigao je na servis i redovno održavanje u Iskra brodogradilište Šibenik.

„Svjesni značaja tog ophodnog broda koji je plod strateškog projekata modernizacije i razvoja novih sposobnosti Hrvatske ratne mornarice, kao i odgovornosti za njegovo održavanje i besprijekorno funkcioniranje, u šibenskom škveru skrbimo o njemu posebnom brigom i pažnjom. Dolazak ophodnog broda Omiš u šibensko brodogradilište čiji su djelatnici tijekom bitke za Šibenik u rujnu 1991. godine zarobili 34 ratna broda, više od jedne četvrtine flote bivše Jugoslavenske ratne mornarice, i tako stvorili jezgro Hrvatske ratne mornarice, u Šibeniku je doživljen kao važan, ali i emotivno značajan događaj. ", ističe Roko Vuletić, direktor Iskra brodogradilište Šibenik.

U Iskra brodogradilištu Šibenik u izvanrednim okolnostima nastalim zbog ugroze zdravlja i života ljudi koronavirusom, radi se bez zastoja uz striktnu primjenu svih mjera prevencije i zaštite. Plan proizvodnje temeljen na ugovorima za 2020. godinu za sada se ostvaruje u okvirima plana.

Iskra brodogradilište Šibenik
Brod Hrvatske ratne mornarice 'Omiš'

Ophodni brod Omiš

Obalni ophodni je brod OOB-31 Oružanih snaga RH u sastavu Hrvatske ratne mornarice izgrađen je u Brodosplitu a predan je Obalnoj straži 7. prosinca 2018. godine. Dug je 43,25 metara, opremljen je automatskim topom 30 mm i s dvije ručno upravljive strojnice 12,7 mm, te četiri ručna prijenosna protuzrakoplovna raketna sustava. Izgrađen je od čelika povišene čvrstoće, a nadgrađe mu je od aluminijske slitine. Ima desetodnevnu autonomiju plovidbe, dva motora od 2 2525 kW omogućavaju mu plovidbu brzinom od 29 čvorova. Opremljen je aktivnim sustavom stabilizacije koji mu omogućuje punu operativnost na stanju mora, a ispunjava i zadane NATO kriterije. Zbog inovativnog dizajna oblika trupa i odličnih plovidbenih svojstava ima optimalnu potrošnja te ostvaruje znatne uštede u usporedbi sa sličnim brodovima.

Iskra brodogradilište Šibenik
Brod Hrvatske ratne mornarice 'Omiš'

„Iako je ispunio očekivanja i s uspjehom položio sve rigorozne testove još uvijek u fazi ispitivanja svojih mogućnosti. Temeljna mu je namjena nadzor i zaštita interesa Republike Hrvatske na moru, a koristit će se i za potporu otočnom stanovništvu te u akcijama traganja i spašavanja na moru. U ratu se obalni ophodni brodovi koriste za zaštitu unutarnjih morskih voda te za zadaće borbene i logističke potpore“, pojašnjava Vuletić.

Povijest brodogradilišta i HRM

Radnici šibenskog škvera, danas Iskra brodogradilišta Šibenik, a tada Mornaričkog tehničkog remontnog zavoda "Velimir Škorpik", 1991. godine zarobili su 34 ratna broda ili jednu četvrtinu flote bivše Jugoslavenske ratne mornarice. Ti brodovi bili su okosnica Hrvatske ratne mornarice, a neki od njih još uvijek su u njenoj službi.

Iskra brodogradilište Šibenik
Brod Hrvatske ratne mornarice 'Omiš'

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
12. studeni 2024 16:28