Golemi potencijal

Sportska sponzorstva premašit će 300 milijardi kuna, no pravi rudnik zlata nije prepoznat

Analiza Two Circlesa pokazala je da postoji dodatnih 14 milijardi funti koje lige, timovi i turniri ne iskorištavaju
Nogometaši Bayerna fotografiraju se s kriglama Paulanera koji je njihov sponzor
 Michael Dalder / REUTERS

Iznos koji su kompanije spremne izdvojiti za sponzoriranje sportskih klubova, sportaša i događanja ove bi godine mogao doseći 35 milijardi funti (više od 300 milijardi kuna), ali prema novoj studiji, jedan sponzorski rudnik zlata još uvijek je nedovoljno iskorišten, piše BBC.

Naime, analiza agencije Two Circles pokazala je da postoji još dodatnih 14 milijardi funti (oko 120 milijardi kuna) koje lige, timovi i turniri ne iskorištavaju jer se još uvijek oslanjaju na zastarjele modele i pakete sponzorskih ugovora.

- Većina nositelja prava još uvijek ugovara sponzorske pakete kao što su to radili prije 20 godina: kao glavnu dobrobit za brendove nude im vidljivost putem TV prijenosa - istaknuo je šef agencija Gareth Balch te dodao kako sportske institucije moć digitalnog marketinga još uvijek nisu iskoristili koliko bi mogli.

No stvari se polako mijenjaju, sportska se industrija prilagođava, a Blach smatra da će tek ako prigrle moć digitalnog doba shvatiti i koliko zapravo biznis sponzoriranja vrijedi. Agencija Two Circles predviđa da će iznosi izdvojeni za sponzorstva rasti šest posto godišnje između 2020. i 2024. godine kada će, prema njihovoj analizi, doseći 48 milijardi funti.

Inače, trenutno u sportska sponzorstva u Ujedinjenom Kraljevstvu najviše, 19 posto ukupnog iznosa izdvojenog za sponzoriranje sportskih klubova i manifestacija, ulaže financijski sektor, a slijede ga automobilski (14 posto), te zrakoplovni (13 posto), dok je na četvrtom mjestu kockarski sektor s 12 posto.

Inače, budući da u UK tijela zdravstva, udruge, regulatori i kompanije zajedno nastoje pronaći rješenje za prekomjerno kockanje, na snazi su i ograničenja za oglašavanje kockanja, igara na sreću i klađenja, što bi, neki smatraju, moglo naštetiti tržištu sportskih sponzorstava. Primjerice GVC Holdings, jedna od najvećih svjetskih grupacija u sferi kockanja i klađenja već je najavila da njihov logo više neće biti na dresovima, kao i da prestaje s oglašavanjem na panelima uz rub terena za vrijeme utakmica.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
25. studeni 2024 00:16