Loša krvna slika

Stogodišnji britanski industrijski div po prvi put od 1987. obustavlja isplatu dividendi

Najavljeni potezi kompanije, odražavaju nagli pad prihoda, prije svega u najvećem sektoru njihova poslovanja - onom zrakoplovnom
Tvornica Rolls-Roycea, motori za Airbus A320
 Profimedia, imageBROKER

Britanski proizvođač luksuznih automobila i aviona, Rolls-Royce zbog posljedica koronavirusa snižava procjenu godišnjeg rasta profita i gotovinskog toka novca.

Uz to, po prvi put od 1987. godine obustavlja i isplatu dividendi dioničarima. Grupa, koja je još uvijek u jeku velikog restrukturiranja poslovanja najavila je i novo kreditno zaduživanje od 1,5 milijardi funti kako bi zadržala likvidnost.

- Nalazimo se neizvjesnom razdoblju. Proizvodnja i prodaja nam je upitna. Poduzimamo sve potrebne mjere kako bismo zadržali financijsku stabilnost kompanije – istaknuo je Warren East, izvršni direktor Rolls-Roycea.

Najavljeni potezi kompanije, odražavaju nagli pad prihoda, prije svega u najvećem sektoru njihova poslovanja - onom zrakoplovnom. Prema navodima FT-a, zbog pandemije COVID-a, potpune obustave zračnog prometa, ali i ranijeg slabljenja te industrije, poznata britanska kompanija koja inače proizvodi motore za zrakoplove Airbus A350 i A330, te Boeing 787 Dreamliner, zapala je u veliku financijsku krizu. Prikazano u brojkama, samo od civilnog zrakoplovnog odjela kompanija je godišnje uprihodila oko 15,4 milijardi funti. Sada se predviđa kako će pad tog dijela poslovanja ovaj mjesec biti veći od 50 posto koliko je zabilježeno u ožujku.

Osim toga, ‘krvna slika’ britanskog diva ne izgleda obećavajuće ni na burzovnom tržištu, gdje je od početka godine zabilježen pad od čak dvije trećine vrijednosti dionica. Iako su u ponedjeljak dionice kompanije ostvarile blagi rast od 17, 65 posto te trenutno njihova vrijednost iznosi 296 funti, to je i dalje neznatan iznos u usporedbi s onim od kraja godine kada je njihova vrijednost prelazila 700 funti.

Ukoliko se kriza nastavi na jesen, iz stoljetne kompanije su poručili kako će zatražiti i pomoć od države koja opet s druge strane, velikim tvrtkama poput ove sugerira da prije pokretanja takvog zahtjeva moraju razmotriti sve dostupne 'komercijalne opcije'.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
23. studeni 2024 14:52