Najveći europski turoperator, njemački TUI, u zadnjem lanjskom tromjesečju poslovao je s gubitkom od 83,6 milijuna eura, izvijestivši o tome svega nekoliko dana nakon što je smanjio svoju prognozu cjelogodišnjeg poslovanja uslijed neuobičajeno dugog i vrućeg ljeta na sjeveru Europe. Gubitak je povećan u odnosu na isto razdoblje 2017., kada je iznosio 36,7 milijuna eura, no u skladu je s očekivanjima TUI-ja, priopćeno je u utorak iz te kompanije.
Izvršni direktor te njemačke kompanije Fritz Joussen izjavio je kako je TUI poslovao s nižim maržama kako bi očuvao svoj tržišni udjel u teškom operativnom okruženju za turističke tvrtke. „Potrošači kupuju, ali kupuju po nižim cijenama. To je razlog narušavanja marži. I tako je na svim tržištima. Tržište je izazovno,” ocjenjuje Joussen.
Sredinom prošlog tjedna taj je turoperator smanjio svoju prognozu ovogodišnje dobiti, upozorivši da će mu temeljna dobit prije kamata, poreza i amortizacije (EBITA) za tekuću fiskalnu godinu koja završava 30. rujna biti na razini one iz prethodne godine, u visini od 1,18 milijardi eura.
Kompanija je priopćila i da se više ne može držati svoje prethodne smjernice minimalnog 10-postotnog godišnjeg rasta temeljne EBITA-e u stalnoj valuti tijekom tri godine do fiskalne 2020. godine.
Neuobičajeno vruće ljeto u sjevernoj Europi tijekom 2018. godine odvratilo je mnoge potencijalne turiste od putovanja na južni dio kontinenta. I TUI-jev konkurent, britanska turistička kompanija Thomas Cook, osjetio je posljedice toga te je u posljednja dva mjeseca prošle godine bio prisiljen objaviti dva upozorenja o dobiti.
TUI je također naveo i da je slabost tečaja britanske funte nakon referendumskog glasovanja 2016. godine o izlasku iz EU-a imala utjecaj na njegovu izvedbu.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....