Gaming industrija

Američki Take-Two, vlasnik BioShocka, preuzeo i Nordeus

Prije tri godine Kinezi su ušli u slovenski Outfit7, lani su Šveđani kupili Nanobit, a sad su Amerikanci ušli u srpski gaming studio
 Nordeus

Gaming industrija ima svijetlu budućnost u Hrvatskoj i regiji. Najsvježiji dokaz tome drugi je najveći exit neke gaming tvrtke na ovim prostorima. Američki Take-Two Interactive Software za 378 milijuna dolara, što je 2,33 milijarde kuna, preuzeo je najvećeg srpskog proizvođača računalnih igara Nordeus.

Val preuzimanja gaming tvrtki u regiji započeo je prije tri godine, kad je kineska korporacija Zhejiang Jinke preuzela slovenski gaming studio Outfit7, poznat po aplikaciji My Talking Tom. To je do danas najveći startup exit u regiji uopće, težak milijardu dolara ili 6,2 milijarde kuna. Treći po veličini startup exit u gaming industriji u regiji dogodio se lani kad je švedska Stillfront grupa preuzela najvećeg hrvatskog proizvođača računalnih igara, Nanobit, za 148 milijuna dolara, ili gotovo milijardu kuna.

Tri akvizicije u Hrvatskoj

To nije bilo jedino veće preuzimanje u hrvatskoj gaming industriji. U međuvremenu je američki izdavač Devolver Digital preuzeo najstariji hrvatski gaming studio Croteam. Vrijednost te transakcije nije objavljena. Nije objavljena ni vrijednost preuzimanja Cateia gamesa, također jednog od najstarijih proizvođača računalnih igara u Hrvatskoj, a kojeg je lani preuzeo ruski Playrix. Iako djeluje kao da veliki strani igrači ulaze bez pravila u akvizicije gaming tvrtki u regiji, to je daleko od istine. Devolver je, primjerice, godinama bio Croteamov izdavač, i ta je akvizicija drugačija od ostalih, jer je Croteam bio fokusiran na izradu igara za stolna računala. Outfit7, Nanobit, Cateia games i Nordeus razvijaju mobilne igre.

Po mobilnoj liniji

Ulazak Kineza u Outfit7, koji je u tom trenutku imao više od 300 milijuna aktivnih igrača, suradnju s Disneyjem i brend Talking Tom koji je u Kini postao popularan poput Hello Kitty, skrenuo je pozornost vodećih svjetskih gaming studija na regiju. Lani je prvi iskoristio priliku ruski Playrix, jedan od pet najvećih proizvođača mobilnih igara na svijetu, preuzevši Cateia games. Nedugo zatim švedska Stillfront grupa, jedna od najbrže rastućih i već sada jedan od najvećih proizvođača free-to-play mobilnih igara, preuzela je Nanobit. Time je dobila tvrtku koja ima više od 10 milijuna aktivnih igrača i čije su igre preuzete više od 145 milijuna puta.

S ulaskom Take-Two, u regiju je ušao treći najveći proizvođač računalnih igara na svijetu, odmah iza Activision Blizzarda i Electronic Artsa. Novi vlasnik Nordeusa i njegova Top Eleven Football Managera sa 240 milijuna igrača ujedno je vlasnik igraćih serijala kao što su BioShock, Grand Theft Auto i Red Dead. To samo otvara prostor za daljnji razvoj gaming industrije u regiji.

Nanobitove igre u 9 mjeseci, od preuzimanja, preuzete više od trideset milijuna puta

Nanobit, najveći hrvatski gaming studio, objavio je da je u posljednjih devet mjeseci, otkako ga je preuzela švedska Stillfront grupa, zabilježio 30 milijuna novih preuzimanja svojih igara. Ukupno su njegove igre preuzete više od 175 milijuna puta. U Hrvatskoj veći broj preuzimanja svojih mobilnih proizvoda ima još jedino Photomath, iznad 200 milijuna. Nanobit navodi i da je broj zaposlenika povećao za petinu. Sad ih broji 150. Lani je imao prihod od 410 milijuna kuna, takoreći sve od izvoza, čime iskače kao jedan od najvećih hrvatskih IT izvoznika. Tvrtka je u travnju predstavila drugu igru namijenjenu arapskom tržištu My Story: Choose Your Own Path, od koje očekuje sličan uspjeh kao i od Fashion Queena, koja je u godinu dana u preuzeta 10 milijuna puta. Alan Sumina, suosnivač i direktor Nanobita, kaže da je ponosan što su mnogi radnici u tvrtki od njezina osnutka, prije 12 godina.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
24. studeni 2024 02:29