ZNANJE DOSTUPNO SVIMA

Besplatna škola primijenjenog programiranja EDIT CodeSchool prima novu generaciju polaznika

Učenici s područja Splitsko-dalmatinske županije će steći nova znanja i vještine koje ih u budućnosti mogu odvesti do zaposlenja u IT industriji
ICT županija

Uz moto "Znanje dostupno svima" Splitsko-dalmatinska županija, u sklopu projekta ICT županija, pokrenula je 2017. besplatnu školu primijenjenog programiranja EDIT CodeSchool. Do sada je znanja kroz tu školu steklo preko 2.000 učenika iz više od 30 osnovnih i srednjih škola, a sada su otvorene prijave za novu, petu generaciju polaznika.

U sklopu EDIT CodeSchool u školskoj 2021./22. godini učenici sedam osnovnih i trinaest srednjih škola s područja Splitsko-dalmatinske županije će kroz pet različitih tečajeva svladati osnove programiranja, izrade web stranica i aplikacija s posebnim naglaskom na umjetnu inteligenciju i svjetske programerske trendove.

Istodobno, steći će znanja i vještine koje ih u budućnosti, kako ističu u ICT županiji, mogu odvesti do zaposlenja u IT industriji ili ih vrhunski pripremiti za daljnji razvoj na studijima računarstva. Svi zainteresirani mogu se od 6. do 24. rujna 2021. prijaviti putem web stranice.

“Ako vas zanima računalno programiranje, IT svijet i komunikacijske, nove tehnologije te se želite u budućnosti baviti jednom od najprosperitetnijih gospodarskih grana, prijavite se na vrijeme, nemojte čekati zadnji dan jer je broj prijava po školama ograničen!”, poručuju iz Županije.

Kako su pojasnili, škola primijenjenog programiranja EDIT CodeSchool održava se subotom ili u dogovoru s nastavnikom informatike u trajanju od dva sata tjedno, a sastoji se od 15 lekcija i 30 sati mentoriranja.

Naveli su kako će se nastava održavati online ili uživo, ovisno o trenutnoj epidemiološkoj situaciji i održavanju nastave u školama. Polaznici će raditi u manjim grupama od maksimalno 15 učenika, a učenje je organizirano iz posebno kreiranih modernih materijala sa zadacima u elektroničkom obliku gdje svi učenici rade praktičan završni rad i na kraju mogu osvojiti vrijedne nagrade.
Kroz osnovni tečaj u osnovnim školama, učenici 7. i 8. razreda razvijat će inteligentne web aplikacije RIWA i usvojiti osnove HTML-a, CSS-a i Javascript-a.

“Ove godine novost je i srednji tečaj u osnovnim školama koji se organizira za učenike koji su prethodne godine pohađali osnovni tečaj. Kroz ovaj tečaj, polaznici će nastaviti raditi aplikacije temeljene na umjetnoj inteligenciji koje će se moći koristiti i na mobilnim uređajima. Za učenike nižih razreda srednjih škola organizirat će se osnovni (HTML, CSS i CSS framework), srednji tečaj JavaScript-a (osnove JS-a) i napredni JavaScript tečaj za više razrede srednjih škola kroz koji polaznici prolaze osnove JS-a te obrađuju naprednije koncepte”, informiraju u Splitsko-dalmatinskoj županiji.

Nadalje ističu kako je novost u odnosu na prethodne četiri generacije i to što će svi polaznici EDIT CodeSchool 2021./22. od ove godine koristiti CodeAnywhere online platformu za programiranje koju su osmislili i uspješno plasirali na tržište Splićani Ivan Burazin i Vedran Jukić.

“Njihov je istoimeni projekt prepoznat na globalnoj razini i postao prvi hrvatski startup koji je ušao u poznati svjetski startup akcelerator Techstars u Bostonu. Istodobno, u suradnji sa ICT županijom, u Splitu su devet godina unazad organizirali Shift Conference, najveću developersku konferenciji u jugoistočnoj Europi koja je okupila svjetsku klasu predavača i najbolje predstavnike svjetske developerske scene”, navode u Splitsko-dalmatinskoj županiji koja je projekt ICT županija pokrenula s ciljem razvoja IT sektora i pozicioniranja ove županije i grada Splita na digitalnoj karti svijeta kao poželjne destinacije digitalnih nomada.

U Splitu je sve više digitalnih nomada, ali kao i u cijeloj Hrvatskoj prostora za daljnji rast IT sektora itekako ima. U Hrvatskoj broj zaposlenih IKT stručnjaka, iako je u porastu iz godine u godinu, i dalje je ispod EU prosjeka.

Inače, podaci Eurostata, središnjeg europskog statatističkog ureda, pokazuju da je prošle godine u Europskoj uniji radilo oko osam milijuna specijalista za informacijske i komunikacijske tehnologije.

Ambicije Europske unije su da uz ostvarene ciljeve u pogledu osnovnih digitalnih vještina utvrđene u Akcijskom planu za provedbu europskog stupa socijalnih prava, do 2030. u EU mora biti zaposleno 20 milijuna stručnjaka u području IKT-a uz podjednaki udio žena i muškaraca. To je navedeno u ožujku ove godine u komunikaciji Europske komisije Europskom parlamentu, Vijeću, Europskom gospodarskom i socijalnom odboru i Odboru regija prilikom predstavljanja Digitalnog kompasa 2030.

U tom kompasu su četiri glavne točke od kojih se prve dvije usmjerene na digitalne kapacitete u području infrastrukture te obrazovanja i vještina, a druge dvije na digitalnu transformaciju poduzeća i javnih službi. U ovom desetljeću digitalizacija je ključna riječ.

Europski parlament pomaže u oblikovanju politika kojima će se ojačati europski kapaciteti u području novih digitalnih tehnologija, otvoriti nove mogućnosti za poduzeća i potrošače, poduprijeti digitalne vještine građana i osposobljavanje radnika te pomoći u digitalizaciji javnih usluga, istodobno osiguravajući poštovanje temeljnih prava i vrijednosti.

U svibnju 2021. Parlament je usvojio izvješće o oblikovanju digitalne budućnosti Europe u kojem se Komisiju poziva na dodatno suočavanje s izazovima digitalne tranzicije, posebno na iskorištavanje mogućnosti jedinstvenog digitalnog tržišta, poboljšanje upotrebe umjetne inteligencije i podršku za digitalne inovacije i vještine.

Europski parlament usvojio je krajem travnja i program "Digitalna Europa", jedan od najvažnijih novih programa EU-a čiji je cilj jačanje tehnološke neovisnosti i konkurentnosti Europe u digitalnom gospodarstvu. Taj program omogućuje ulaganja u super računala koji su važni zbog razvoja i primjene inovativnih rješenja, u umjetnu inteligenciju, kibersigurnost, napredne digitalne vještine te uvođenje digitalnih tehnologija u javni i privatni sektor.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
26. studeni 2024 01:03