Kreće proizvodnja

C_Two Rimac Automobila danas u 13 sati dobiva službeno ime pod kojim će se prodavati kupcima

Prvi hrvatski serijski automobil, poznat kao C_Two, dobit će ime pod kojim će se isporučiti kupcima po cijeni od 12,8 mil. kuna
Mate Rimac Rimac Automobili C_Two
 Rimac Automobili

Prvi hrvatski serijski automobil danas će u 13 sati dobiti službeno ime. Ponos Rimac Automobila, drugog hrvatskog startupa jednoroga, električni bolid C_Two, osobni automobil brži od Formule 1, dobit će ime pod kojim će se prodavati kupcima. Time će započeti serijska proizvodnja 150 vozila.

Rimac Automobili premijerno su predstavili C_Two u Ženevi 2018. godine. Dvije godine kasnije hrvatski proizvođač električnih hiperautomobila planirao je predstaviti proizvodnu verziju automobila, ali ga je u tome omela pandemije zbog kojeg je Geneva Motor Show 2020. bio otkazan.

U posljednjih godinu dana Rimac Automobili su proveli svjetsku homologaciju svog vozila. U procesu su polupali nekoliko modela C_Two kako bi se provjerila njegova sigurnost i kako bi dobili sve potrebne dozvole da se automobil može registrirati i sigurno voziti diljem svijeta.

Detalji se očekuju na svečanom predstavljanju u 13 sati, ali ono što je dosad poznato je da bi cijena po kojoj bi se C_Two trebao prodavati 1,7 milijuna eura ili 2 milijuna dolara. U domaćoj valuti to je 12,8 milijuna kuna.

Rimčevo serijsko vozilo ima čak 1914 konjskih snaga. Razvija najveću brzinu od 412 kilometara na sat i do 100 km/h ubrzava za fantastičnih 1,97 sekundi.

Za razliku od konkurencije, s Rimčevim se serijskim, cestovnim bolidom bez problema može stići od Zagreba do Dubrovnika na jednom punjenju. Može se stići i od Zagreba do Münchena, Zagreba do Milana, a jedino ćete ako idete u Sofiju u Bugarskoj morati kojih sto kilometara prije cilja pronaći stanicu za punjenje.

Autonomija mu je čak 650 kilometara!

Nije to neobično kad su upravo baterije koje se proizvode u Svetoj Nedelji jedan od tehnološki najnaprednijih proizvoda Rimac Automobila i ujedno jedan od najtraženijih.

Mate Rimac je od novog vozila uistinu se potrudio stvoriti hrvatski proizvod. U automobilskoj industriji, naime, nemoguće je da jedna tvrtka proizvede sve dijelove za vozila i stoga ima kooperante, a kod Rimca to je niz hrvatskih kompanija.

Tako se stakla za vozilo proizvode u Lipik Glasu, vatrogasni aparat dolazi iz Pastora, a u lancu vrijednosti još je dvadesetak tvrtki, među kojima su Ferometal, Strojopromet, Tomić & Co. i Tehno Hidraulika.

Rimac Automobili planiraju proizvoditi svoje prvo serijsko vozilo u tvornici u sklopu kampusa u Svetoj Nedelji.

Prije nego on bude gotov, koristit će dvije lokacije na zapadu grada Zagreba, na Jankomiru, gdje su od početka ove godine počeli useljavati. Taj novi poslovni prostor na Jankomiru trenutačno zauzima 4400 kvadrata u poslovnoj zgradi preko puta City Centra One West. Druga lokacija je proizvodna i prostire se na 25.000 kvadrata.

Mate Rimac najavio je u razgovoru za Bloomberg da će proizvodni kapacitet biti 100 vozila godišnje.

Perspektive radi, uspije li prodati cijeli kapacitet, to znači da će nova tvornica Rimac Automobila tvrtki nositi prihod od 200 milijuna dolara godišnje.

Usporedbe radi, tvrtka Mate Rimca je 2019. imala prihod od 23 milijuna eura i dobit od 1,4 milijuna eura.

To, dakako, ne uključuje ostale segmente poslovanja, jer Rimac osim R&D aktivnosti planira i tvornicu baterija. Razvoj i proizvodnja baterija za Rimca je još veći posao od proizvodnje vozila, a bit će još veći otkako je njegova tvrtka krajem siječnja službeno postala dio novog industrijskog konzorcija na razini EU za razvoj baterija.

Rimac Automobili time su postali jedna od ključnih tvrtki u novom EU ekosustavu za baterije teškom 22 milijarde kuna, a u njemu su uz Rimac Automobile i Tesla Elona Muska, zatim BMW, AVL, austrijska VARTA i češki ZTS VaV.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
23. studeni 2024 05:01