Zanimljivi su razni načini na koji ljudi odluče zaraditi. Među njima su se u našoj zemlji istaknula dva - prodaja magle i bure. Jedno je zafrkancija, no drugo je ozbiljno. Dok "Paška bura" nema cijenu, 450 grama magle košta 20 kuna. "Karlovačku maglu" proizvodi Morana Rozman.
- Uspio je gerila marketing, pa se prilično tih staklenki prodaje. Najviše kupuju ljudi iz Karlovca, koji to poklanjaju prijateljima iz Irske ili Njemačke. To je suvenir. No, imala sam i upita iz Dalmacije, a javljali su se i ljudi iz Slovenije i Srbije - kaže Rozman i dodaje kako je postupak proizvodnje tajan.
Ideju je dobila u razgovoru s glavnim dizajnerom udruge "Paviljon Katzler 1897" Nevenom Cetinjaninom. Udruga je ta koja puni i prodaje staklenke. Rozman mu je jedan dan rekla kako u našoj zemlji neki uspješno prodaju maglu, pa bi i ona to voljela. Tako je sve počelo.
- Prve smo staklenke prodali lani, a sad su postale jako popularne. Razmišljali smo da se širimo, ali nećemo proizvoditi veće posudice s maglom, to ne, nego smo više razmišljali o magnetima za frižider i slično. Stvorili smo nešto prepoznatljivo i radit ćemo na razvoju brenda - kaže Rozman.
Rosana Fabijanić s Paga, pak, puni staklenke s burom. One "poboljšavaju disanje", kaže poduzetnica, koja ih ostavlja na otvorenom dok bura puše, pa na staklu ostaje i vizualni trag te slane prašine. Ima ih u planu puniti i ljetnim maestralom, laganim osvježavajućim vjetrom s mirisom smilja i kadulje. No, ne prodaje ih, kaže, i cijela priča je samo šala.
No, u svijetu ima cijeli niz biznisa koji se čine kao šala, a da to zapravo nisu. Najsnažniji je svakako Shitsxpress, tvrtka koja omogućava ljudima da za cijenu od 17 dolara nekome tko ih je razbjesnio pošalju paket konjske balege. U cijenu je uključena balega, slanje i posebna poruka, ako je kupac ima. Oni su u samo prvih mjesec dana poslovanja zaradili preko 10 tisuća dolara i to bez da su u marketing uložili i lipe. Do sada su u sedam godina postojanja "mirisne paketiće" poslali u 36 zemalja diljem svijeta. Prihvaćaju i bitcoine, a daju i prigodne popuste (primjerice, za Valentinovo). Vlasnik Pete priznao je kako je najveće iznenađenje doživio kad je netko naručio prvi paket, jer je tad shvatio da postoje ljudi koji su zaista voljni dati novac kako bi nekome poslali hrpu izmeta. Godišnje tvrtka zarađuje, prema nekim procjenama, više od 111 tisuću dolara.
Tu je i tvrtka "Dirty Rotten Flower" koja, kako joj i ime kaže, šalje uvenulo cvijeće. Ciljana publika je vjerojatno kao i ona Shitexpressa. No, cijene su skuplje: tako buket "I love you, not" košta 32 dolara, obično uvenulo cvijeće je 33 dolara, dok uvenuli buket kojeg sam naručitelj bira košta 40 dolara. Vlasnik Roman je inače cvjećar, pa mu je ovo dodatni biznis u kojem se rješava cvijeća s kojim ne zna što bi. Roman ne daje novinarima podatke o prodaji, no rekao je kako je lani samo za Valentinovo prodao gotovo 400 uvelih buketa. Zarada mu je pritom bila između 8 i 11 tisuća dolara. Samo za Valentinovo.
Tu je i apsolutni hit. "Rezerviraj si mjesto na nebu". Za nešto manje od 14 dolara, plus još 2 za poštarinu, kupac dobiva certifikat da je rezervirao mjesto na nebu, karticu s brojem rezervacije i brošuru u kojoj se nalaze potrebne upute za što lakši dolazak do neba. Može se rezervirati i mjesto za kućne ljubimce. Novac vraćaju samo ako kupac ne dođe u nebo. Nema nikakvih podataka o njihovoj zaradi, i premda se web stranica čini kao zafrkancija, naplata se provodi, dakle, nije šala.
Tu je i Potato Parcel, koji je poseban po tome što vašim dragim ljudima šalje krumpire s personaliziranom porukom. Na krumpir se može, primjerice, napisati "volim te" ili "nedostaješ mi". Na njihovom webu stoji da je vreća krumpira bolji poklon od čestitke ili buketa cvijeća. Izbor je priličan: krumpiri koštaju između 13.99 i 24.99 dolara. Dostavljaju diljem svijeta, a pošiljka može, ako naručitelj to želi, biti anonimna. Njihova mjesečna zarada kreće se od 20 do 25 tisuća dolara.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....