Problemi zrakoplovnog diva

Iako broj putnika raste, godišnja dobit Ryanaira pala za trećinu, a neizvjesnost tek stiže

U poslovnoj godini do kraja ožujka Ryanairova dobit nakon poreza potonula je 29 posto, na 1,02 milijarde eura
Ryanairov avion u Zračnoj luci Zadar
 Jure Mišković / Hanza Media

Irski niskobudžetni zrakoplovni prijevoznik Ryanair izvijestio je u ponedjeljak da mu je godišnja neto dobit smanjena gotovo za trećinu zbog prevelikih kapaciteta u europskom sektoru kratkih putovanja koji je prisilio prijevoznike da snize cijene karata.

U poslovnoj godini do kraja ožujka Ryanairova dobit nakon poreza potonula je 29 posto, na 1,02 milijarde eura.

"Zbog povećanja kapaciteta za kratka putovanja i izostanka uskršnjih blagdana u četvrtom fiskalnom tromjesečju cijene karata pale su šest posto", izjavio je izvršni direktor Michael O'Leary.

Niže cijene privukle su putnike, čiji je broj u cijeloj poslovnoj godini porastao za devet posto, na 142 milijuna, ističu u Ryanairu.

Poslovne rezultate irskog prijevoznika pogodili su i prošlogodišnji štrajkovi širom Europe, zbog kojih su morali otkazivati letove i ponuditi više plaće zaposlenima u pregovorima sa sindikatima.

Passengers are seen at terminal A beside board showing cancelled flights during a wider European strike of Ryanair airline crews to protest slow progress in negotiating a collective labour agreement at Schoenefeld airport, south of Berlin, Germany, August 10, 2018. REUTERS/Fabrizio Bensch
REUTERS
Putnici na terminalu za vrijeme štrajka Ryanairovih pilota, zračna luka Schoenefeld, Berlin

Danas su upozorili i da će njihovi izgledi u tekućoj financijskoj godini djelimice ovisiti i o Brexitu. Ryanair je posebno izložen britanskim teškoćama s izlaskom iz Europske unije budući da na britanskom tržištu ostvaruju četvrtinu prihoda.

Probleme im zadaje i žestoka konkurencija u sektoru kratkih putovanja u Europi unatoč konsolidaciji koja uključuje i njihovu nedavnu kupnju austrijskog prijevoznika Laude.

"Očekujemo nastavak konsolidacije i teškoće u zrakoplovnim kompanijama na zimu 2019. i na početku 2020. zbog prekomjernih kapaciteta, nižih cijena karata i viših cijena nafte", poručili su iz uprave irskog prijevoznika.

Procjenjuju da bi im dobit u poslovnoj godini 2019/2020. mogla pasti na 750 do 950 milijuna eura.

Znatno manja godišnja dobit poklopila se s velikim preustrojem u Ryanairu koji planira podijeliti poslovanje na četiri dijela - prema najavi s početka godine, Ryanair DAC bit će zadužen za irsko poslovanje, Ryanair za britansko, Lauda za austrijsko, a Ryanair Sun za ono u Poljskoj, podsjeća AFP.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
25. studeni 2024 09:24