Ekspanzija Torgservisa

Ruski udar na zapadnoeuropsko tržište: Otvorili trgovačke centre koji imaju najniže cijene

Sibirski maloprodajni lanac u planu ima ekspanziju na europsko tržište
Ilustracija
 Profimedia, PixPO

“Najniže cijene svaki dan”, moto je novog diskontnog lanca Torgservis koji je stigao na njemačko tržište sa željom da Lidl i Aldi padnu u drugi plan potrošača.

Kako pišu njemački mediji, riječ je o ruskom supermarketu s maloprodajnim cijenama nižih od europskog prosjeka, a prvi je dućan u Njemačkoj ovog tjedna svoja vrata otvorio u Leipzigu pod imenom Mere. Sam izgled dućana podsjeća na onaj s početaka diskontnih lanaca u Europi - kupci proizvode uzimaju iz kartonskih kutija koje su poslagane na velikim paletama i obasjane neonskim svjetlima. No, ovaj lanac kupce ni ne pokušava privući izgledom, već niskim cijenama.

Sibirski maloprodajni lanac u planu ima ekspanziju na europsko tržište te otvara trgovine diljem Rumunjske, Bjelorusije i Češke, a Njemačka je svojevrsni test za uspjeh kompanije na zapadnoeuropskom tržištu. Nakon Leipziga, Torgservis će otvoriti dućan i u Zwickauu, a istočna Njemačka odabrana je zbog nižeg životnog standarda građana, smatra marketinški stručnjak Martin Fassnacht, koji ne vjeruje u uspjeh kompanije.

- Ovaj koncept neće uspjeti. Da bi se taj tip trgovine održao na tržištu, potrebno je otvoriti velik broj dućana te doći na tržište s velikom potražnjom kako bi s dobavljačima mogli pregovarati o nižim cijenama proizvoda, objasnio je Fassnacht.

Hrana čini čak 70 posto asortimana, dok se ostatak odnosi na proizvode za kućne ljubimce, kućanske potrepštine, higijenske proizvode i odjeću. No, upravo proizvodi koje trgovina nudi pokazali su se već u nekoliko dana postojanja na njemačkom tržištu kao problem za tamošnje potrošače. Nijemci su se, naime, požalili na veoma lošu ponudu.

- Došla sam kupiti pet osnovnih proizvoda koje gotovo uvijek imam, kruh, maslac, sok od naranče, čokoladu i mlijeko. Od toga sam našla samo mlijeko koje je jeftinije nego u Aldiju, kazala je Alisa koja je umjesto soka od naranče kupila onaj od jabuke, a njega je, pak, platila više nego što ga inače plaća u Aldiju.

Svježeg voća i povrća također se moglo naći u malim dozama, pišu njemački mediji i dodaju da osoba koja želi ondje obaviti tjednu kupovinu, mora biti veoma 'kreativna u kuhanju', aludirajući pritom na tanašnu ponudu ruskog Torgservisa.

Drugi stručnjaci također prognoziraju debakl tog trgovačkog lanca prisjećajući se ostalih stranih maloprodajnih lanaca koji su nudili proizvode po niskim cijenama. Jedan od njih američki je Walmart, a neslavno je prošao i francuski Intermarché.

- Aldi i Lidl mogu se nositi s dućanom s niskim cijenama i niskom kvalitetom. Kada bi netko ponudio jednako niske cijene, a bolju kvalitetu, stvorila bi se konkurencija, a divovi njemačke maloprodaje pružili bi otpor, smatra analitičar Matthias Queck.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
24. studeni 2024 22:27