Podravka je u 2023. ušla svjesna da se radi o još jednoj godini punoj neizvjesnosti. Kako se do sada i pokazalo, okolnosti poslovanja i dalje uvelike ovise o događanjima u ratom pogođenoj Ukrajini. No, Podravkina snažna pozicija omogućuje brzo prilagođavanje promjenama te realizaciju strateških ciljeva koji uključuju nastavak velikih ulaganja, dovršetak važnih investicija, kao i implementaciju Strategije održivog poslovanja.
Da je tome uistinu tako, pokazuju i rezultati poslovanja u prvom tromjesečju ove godine. Podravka je ostvarila značajan rast. Prihodi Grupe iznosili su 175,9 milijuna eura, što je 20,2 milijuna eura, odnosno 13% više u odnosu na isti period godine prije. Pritom je segment Farmaceutike porastao za čak 41,2%, što je dokaz oporavka poslovanja na izvoznim tržištima koja su u prošloj godini bila snažno pogođena neizvjesnostima uzrokovanim agresijom na Ukrajinu.
Ciljevi i investicije
U prvom tromjesečju 2023. Podravka je usvojila i novu Nutritivnu strategiju za razdoblje do 2027., usmjerenu na uravnoteženu i održivu prehranu, a ubrzo nakon toga i Strategiju održivog poslovanja Grupe Podravka za period od 2023. do 2030.
Strategija održivog poslovanja Grupe Podravka do 2030. godine kao glavna područja djelovanja definira čist okoliš, zdravu prehranu, brigu o zaposlenicima i zajednici te odgovorno korporativno upravljanje. Isto tako, Strategija sadrži i konkretne ciljeve koje planira ostvariti do 2030., a među kojima je i plan da 100 posto električne energije bude iz obnovljivih izvora u proizvodnji na području EU, 100 posto ambalaže bude reciklabilno, povratno ili kompostabilno za sve prehrambene proizvode, uz unaprjeđenje korporativne kulture i klime u svim organizacijskim jedinicama i kontinuirano poboljšanje materijalnih prava radnika.
Ključne investicije koje podržavaju i omogućavaju ispunjenje postavljenih ciljeva održivosti Grupe Podravka, među ostalim, obuhvaćaju proširenja sunčane elektrane, izgradnju kogeneracijskog postrojenja, koncentracije pekarske proizvodnje u Sloveniji na jednoj lokaciji, modernizaciju voznog parka te izgradnju novog logističko distributivnog centra u Koprivnici.
Manje soli, šećera i masti
U području zdrave prehrane Podravka će povećati broj proizvoda s manjim sadržajem soli, dodanih šećera i zasićenih masti po serviranju, kao i proizvoda koji sadrže pozitivne sastojke i/ili potiču zdravu, uravnoteženu i održivu prehranu.
Podravka je donijela novu Nutritivnu strategiju do 2027. godine kojom nastavlja brinuti o zdravlju svojih potrošača i zadržati njihovo povjerenje. Tako Podravka još jednom potvrđuje društvenu odgovornost i usmjerenost na zdravu, uravnoteženu, visokokvalitetnu i održivu prehranu kroz razvoj novih i inoviranih proizvoda. Podravka će svoju široku ponudu proizvoda nastaviti prilagođavati i nadopunjavati u skladu sa zdravstvenim preporukama, prehrambenim trendovima te potrebama i željama potrošača. To uključuje proizvode s manjim udjelom soli i dodanih šećera, obogaćene vlaknima, bjelančevinama, vitaminima i mineralima, kao i proizvode bazirane na voću, povrću, mahunarkama, cjelovitim žitaricama, biljnim izvorima proteina i sl.
U području čistog okoliša Podravka će se fokusirati na ciljeve poput smanjenja vlastite emisije CO2, povećanja udjela obnovljivih izvora energije (OIE) u ukupnoj potrošnji energije, korištenja reciklabilne ambalaže, smanjenja mineralnih gnojiva i pesticida u poljoprivrednoj proizvodnji i mnogih drugih.
Kada je riječ o brizi o zaposlenicima i zajednici, Podravka aktivno radi na jednakomjernoj rodnoj zastupljenosti i smanjenju razlika u plaćama muškaraca i žena, unaprijeđenu materijalnih prava zaposlenika i uvjeta rada, kao i na razvoju vještina, novih znanja i kompetencija zaposlenika. Samo u posljednjih 15 mjeseci Podravka je plaće svojih zaposlenika povećala za 22 posto, dok su primanja porasla za 26 posto. Tijekom godine u planu je i implementacija novog sustava obračuna plaća kojim bi se dodatno unaprijedila kvaliteta rada, ali i uklonile bilo kakve nejasnoće pri vrednovanju rada.
Također, Podravka od svog osnutka ulaže u znanost i obrazovanje, održivi razvoj, kulturu, umjetnost, sport te rado promiče korporativnu društvenu odgovornost. Sponzorstvima i donacijama podupiru se brojni humanitarni, gospodarski, kulturni, sportski i znanstveni projekti. Potiče se aktivan način života i stavlja naglasak na razvoj i odgoj djece kroz sport, kao i važnost uloge sporta u zajednici pa tako Podravka financijski podupire brojne sportske klubove i udruge.
Dodatni poticaj
Korištenjem vlastitih potencijala te osmišljavanjem i provođenjem konkretnih projekata promovira se povezivanje i razmjena znanja, iskustava i informacija, kreiraju se i potiču inicijative i projekti s ciljem uravnoteženog gospodarskog razvoja te poboljšanja kvalitete života i očuvanja okoliša.
Podravka je tako donošenjem Strategije održivog poslovanja dobila dodatni poticaj za ostvarivanje svih prethodno postavljenih, ali i nadolazećih planova. Samo u ispunjenje ciljeva postavljenih Strategijom uložit će se oko sto milijuna eura, što će, vjeruju u kompaniji, samo još dodatno unaprijediti konkurentnost te ojačati tržišne pozicije vodeće hrvatske prehrambene kompanije.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....