Nova verzija

Kako je došlo do prometne Uberova autopilota: biciklisticu Herzberg ubio je software

Uber je zaustavio sva testiranja autonomne vožnje nakon spomenute prometne nesreće
Ilustracija, Uberovo autonomno vozilo
 Profimedia, SIPA USA

Gotovo dva mjeseca nakon prometne nesreće u kojoj je vozilo Ubera upravljano autopilotom udarilo biciklisticu Elaine Herzberg koja je preminula od posljedica udarca, pojavila se nova verzija uzroka te nesreće. Dok je Uber, analizirajući što se dogodilo, došao do zaključka kako su senzori vozila 'registrirali' Elaine Herzberg na cesti ali autopilot nije stigao reagirati, portal 'The Information' dobio je tumačenja neovisnih izvora prema kojima se dogodila greška u softwareu autopilota.

- Dva izvora 'Informationa' tvrde da je software autopilota u trenutku nesreće radio u modu koji mu nije naložio usporavanje, prepoznajući ono što je ispred vozila kao lažno upozorenje – navodi portal 'The Verge', komentirajući kako se u radu autopilota može dogoditi situacija da senzori ne razlikuju čovjeka na cesti od nekog predmeta kraj ili preko kojeg se može prijeći. Prema istome izvoru, Uber je u modu rada autopilota prenisko postavio upozorenja za usporavanje, iako je sustav uočio biciklisticu.

Kad je u pitanju uloga ili krivnja Rafaela Vasqueza (44) koji je sjedio u Uberovu vozilu za vrijeme naleta na Elaine Herzberg, sa zadaćom da upravo spriječi takve iznenadne situacije, nova verzija uzroka slaže se s početnim tumačenjima da Vasquez nije reagirao jer je u ključnom trenutku spustio pogled i nije vidio biciklisticu.

Uber je zaustavio sva testiranja autonomne vožnje nakon spomenute prometne nesreće, najavivši daljnja očitovanja po završetku pripadajuće istrage američkog Nacionalnog odbora za sigurnost prometa. Otuda su odbili zahtjeve 'The Vergea' i 'The Informationa' za komentar tvrdnji da je nesreću izazvao krivo podešen software, a ne sporost reakcije autopilota, pozvavši se na interese istrage koja je tijeku.

Umjesto osvrta na nova tumačenja uzroka spomenute nesreće, Uber je otkrio kako za pripreme daljnjih testiranja autonomne vožnje prima savjete bivšeg čelnika Nacionalnog odbora za sigurnost prometa Christophera Harta. Drugim riječima, a to je i najavio predsjednik Uprave Ubera Dara Khosrowshahi, Uber nastavlja s pripremama za uvođenje autonomne vožnje bez obzira na prometnu nesreću koja je koštala života Elaine Herzberg.

Spomenuti portali podsjećaju kako su testiranja Uberove autonomne vožnje bila naglašeno rizična zbog smanjenja broja suvozača, kojih je trebalo biti više a ne, kao Vasquez fatalnom prilikom, samo jedan. Jasno, broj suvozača na testiranjima smanjen je i iz istog razloga zbog kojih se uvodi autonomna vožnja – zbog štednje.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
24. studeni 2024 08:21