Poslovni rezultati

Netflix dobio skoro 9 milijuna novih pretplatnika, ali cijena dionice je pala za 4 posto

Od 2013. godine kompanija je počela proizvoditi vlastiti, originalni program.
Netflix zgrada
 Profimedia, Alamy

Prihodi Netflixa dosegnuli su u proteklom tromjesečju 4,2 milijarde dolara, 27 posto više nego godinu dana prije, pri čemu je broj novih pretplatnika samo u tom kvartalu skočio za 8,8 milijuna, na gotovo 140 milijuna.

Prema u petak objavljenom poslovnom izvješću te kompanije, koja nudi televizijski i filmski program na internetu, čista dobit iznosila je u četvrtom lanjskom kvartalu 134 milijuna dolara, 27 posto manje nego godinu dana prije.

Pojačano ulaganje u sadržaj

Snažan rast prihoda zahvaljuje se skoku broja pretplatnika, no dobit Netflixa pala je zbog povećanog ulaganja u kupovinu sadržaja i proizvodnju originalnog programa.

Prema analitičkoj kući Cowen & Co, Netflix je u proteklom tromjesečju u SAD-u emitirao dosad rekordnih 780 sati originalnog programa.

Ukupno je, procjenjuje se, na kupovinu sadržaja i proizvodnju vlastitog programa ta kompanija lani potrošila 13 milijardi dolara.

Kada je osnovan 1997. godine Netflix je nudio samo mogućnost primanja DVD-a po fiksnoj cijeni, potom je proširio ponudu na internet omogućujući pretplatnicima gledanje filmova i drugih emisija na zahtjev.

Od 2013. godine kompanija je počela proizvoditi vlastiti, originalni program.

Netflix poručuje da će se te investicije vjerojatno i nastaviti. Tim više što je kompanija nedavno najavila povećanje cijena pretplate u SAD-u i nekim zemljama Latinske Amerike, što bi joj moglo donijeti daljnjih milijardu dolara prihoda.

Jača konkurencija Disneya i Amazona

George Salmon, analitičar u tvrtki Hargreaves Lansdown, očekuje da će pretplatnici prihvatiti nove cijene, no upozorava na jačanje konkurencije televizijskih kuća i proizvođača filmova, kao što je Walt Disney, koji uvodi online ponudu zbog čega je prestao prodavati sadržaj Netflixu.

Jača i konkurencija od strane Prime Videa, usluge internetske televizije tehnološkog diva Amazon.coma, a AT&T te Comcast također su najavili digitalnu ponudu.

„Zabrinjava, dakako, to što se međunarodni igrači, kao što su Disney i Amazon, neće predati bez borbe, a oba imaju financijsku snagu za prilično snažan odgovor. Bitka za gledatelje tek je počela”, kaže George Salmon.

Sve više pretplatnika izvan SAD-a

Ipak, na brzo širenje Netflixa u svijetu, koji svoju uslugu nudi u 190 zemalja, ukazuje podatak da je više od polovice svih pretplatnika kompanije izvan SAD-a.

Od 8,8 milijuna novih pretplatnika u proteklom tromjesečju, što je 6 posto više u odnosu na prethodni kvartal, njih 1,5 milijuna zabilježeno je u SAD-u, a 7,3 milijuna u inozemstvu.

U cijeloj prošloj godini broj pretplatnika Netflixa porastao je za 29 milijuna ili 33 u odnosu na 2017. godinu.

Premda su kvartalni poslovni rezultati bolji nego što su analitičari u anketi Reutersa očekivali, cijena dionice Netflixa pala je u četvrtak u produženom trgovanju na Wall Streetu više od 4 posto.

Posljedica je to slabijih nego što se očekivalo procjena poslovodstva kompanije za prvo ovogodišnje tromjesečje, ali i korekcije cijene nakon prethodnog snažnog rasta. Naime, od početka ove godine dionica Netflixa poskupila je oko 30 posto.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
25. studeni 2024 01:24