Unosno tržište

Tradicionalnim TV i medijskim divovima oduzeli su publiku, oni sad uzvraćaju udarac

Na unosnom tržištu online-streaminga je još nekoliko velikih igrača poput HBO-a ili Hulua, ali bi od sljedeće godine konkurencija mogla znatno ojačati
Gledanje serija na Pickboxu
 Darko Tomaš / HANZA MEDIA

U usporedbi s gotovo 100-godišnjom poviješću Walt Disney Company, Netflix se sa svojih 21 godina može smatrati početnikom u svijetu show-businessa. No ipak je ova tvrtka sa svojih 150 milijuna pretplatnika neprikosnoveni kralj platforme budućnosti: online-videostreaminga.

Najveći konkurent Netflixu je internetski svaštar Amazon sa svojih 100 milijuna mušterija. Tu je i Google s kanalom YouTube koji se doduše može pohvaliti s preko 1,3 milijarde korisnika no oni ne plaćaju mjesečne pristojbe kao što je to slučaj s Netflixom i Amazonom.

Na unosnom tržištu online-streaminga je još nekoliko velikih igrača poput HBO-a ili Hulua, ali bi od sljedeće godine konkurencija mogla znatno ojačati. U igru se ubacuje i telekomunikacijska kompanija AT&T koja je nedavno kupila medijsku kompaniju Time Warner a u njezinom vlasništvu je već streaminig HBO i HBO Now, piše DW.

I div Disney na tržište streaminga ulazi preko kompanija koje već posjeduje kao što je Hulu. No nedavnom kupnjom medijskog koncerna 21st Century Fox, kolekcija filmova se dodatno proširila. Disney početkom rujna uvodi svoj servis pod nazivom „Disney Plus".

U biznis sada ulaze i kompanije poput Applea koji na jesen u 100 zemalja svijeta pokreće svoj servis „Apple TV Plus". Kako bi privukao što više pretplatnika, Apple je za ekskluzivne produkcije pridobio zvijezde poput Oprah Winfrey, Jennifer Anistoni i Reese Witherspoon.

I dok je upotreba streaminga u stalnom porastu, klasični TV je u fazi povlačenja. Većina korisnika u SAD čak i klasične TV formate poput vijesti prati preko streaming servisa. Američko poduzeće za analizu medijskog tržišta Reportlinker vrijednost tržišta online-streaminga procjenjuje na 125 milijardi dolara. Samo u SAD-u pretplatnici mjesečno na streaming servise potroše dvije milijarde dolara. Prosječni Amerikanac tjedno na gledanje serija i filmova preko streaminga potroši isto vremena kao i na radnom mjestu.

U Njemačkoj i Europi je korištenje streaminga slabije ali je u stalnom porastu. Prema istraživanju javnog servisa ARD/ZDF, 60 posto građana barem jednom tjedno konzumira pokretne slike preko streaminga.

Osim mnogih prednosti streaminga naspram klasičnog TV-a, poput programa koji nije isprekidan reklamama ili individualnog određivanja vremena gledanja, korisnici ističu u kvalitetu programa koji je bolji u usporedbi s klasičnim TV-om.

Tomu pridonose i vlastiti sadržaji od kojih su neki već ušli u povijest masovnih medija poput Netflixovih produkcija „Kuća karata" ili „Stranger Things". Tu je naravno i HBO s fenomenom zvanim „Igra prijestolja".

Disney u utrku kreće vlastitim produkcijama poput serijala filmova „Ratova zvijezda" ili animiranim filmovima Pixar produkcije. Istodobno Disney Netflixu neće produljiti prava za prikazivanje svojih sadržaja. Istodobno Disney gubi i prihode jer mu je Netflix godišnje uplaćivao preko 300 milijuna dolara.

Poznavatelji prilika vjeruju da bi nova konkurencija mogla uroditi i ratom cijena. I dok Netflix u međuvremenu za najpovoljniju pretplati traži ne osam nego devet dolara Disney u igru ulazi pretplatom od sedam dolara mjesečno. Netflixu su novi prihodi prijeko potrebni kako bi novim produkcijama nadoknadio odlazak filmova iz Disneyeve ponude.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
24. studeni 2024 04:09