GOLUBIRO ŠPIJUNIRO

Jeste li vidjeli ovaj video? Dijele ga nogometaši, košarkaši, Ryanair... Hrvatski mem postao je svjetska TikTok senzacija!

Ballerina Cappuccina, Pingvinator Termoregulator i Tralalero Tralala oblikovali su FYP prošloga mjeseca, a njihova popularnost ne jenjava ni u travnju...

TikTok trendovi

U moru kratkih formata koji svakodnevno kruže TikTokom, ožujak 2025. iznjedrio je dva trenda koja su se posebno istaknula. Dok su korisnici diljem svijeta replicirali Anxiety sound, iz Hrvatske se istodobno širio neobičan video s golubom koji „špijunira“.


Anxiety sound

Prvu polovica ožujka obilježio je trend koji se temelji na popularnoj pjesmi Anxiety objavljenoj godinu dana ranije, a ilustrira niz svakodnevnih situacija koje izazivaju unutarnju napetost ili nelagodu.

Trend je brzo postao sveprisutan, a kreativne interpretacije uključivale su sve – od gubljenja ključeva do tehničkih problema na poslu. Vrhunac popularnosti postignut je kada je glumac Will Smith objavio vlastitu verziju trenda, u kojem replicira ikoničnu plesnu scenu iz serije The Fresh Prince of Bel-Air. Njegova objava prikupila je više od 25 milijuna pregleda, čime je potvrdila globalnu dominaciju, a ples su zaplesali gotovo svi poznati kreatori, ali i brendovi. Iako je glazba tematski povezana s tjeskobom, većina ju je korisnika repricirala na vesel način i koristila kao način za bolje pozicioniranje unutar TikTok algoritma. Strategija se pokazala uspješnom: gotovo svaki treći video u feedu imao je pozadinu popularnog sounda.

@willsmith Waited 35 years for this dance to trend. Ib: @Mimii ♬ Anxiety - Doechii

Golubiro Špijuniro

Paralelno s globalnim trendovima, Hrvatska je iznjedrila vlastiti viralni hit. U drugoj polovici ožujka pažnja korisnika preusmjerila se na sasvim drugačiji sadržaj – videozapis koji prikazuje goluba u ulozi špijuna, uz prepoznatljivu naraciju: “Špijuniro... Golubiro.” Humoristična konstrukcija brzo je osvojila korisnike, a sadržaj je bio dovoljno otvoren za razne interpretacije. Golub kao tihi promatrač postao je simbol špijuniranja, nadzora i sumnje, ali predstavljen kroz apsurd i ironiju.

Iako se trend razvio u Hrvatskoj, brzo je prešao granice. Prvi zapažen primjer u inozemstvu došao je s profila ruskog nogometnog kluba Zenit. Nakon toga slijedili su Juventus, Parma i Napoli, a potom i američki NBA klub Brooklyn Nets, a trendu se pridružio i poznati avioprijevoznik Ryanair. Ubrzo je Golubiro Špijuniro počeo dominirati međunarodnim feedovima, prelaziti jezične i kulturološke granice, i potvrđivati da mem može imati univerzalan doseg. Golub se počeo zamjenjivati drugim životinjama, ljudima ili predmetima. Tako su nastali novi oblici poput Ballerina Cappuccino i Pingvinator Termoregulator, koji koriste istu ritmičnu i fonetsku strukturu kako bi izazvali efekt ponavljanja i prepoznatljivosti. U njima je često prisutna ironija, teatralnost i pomaknutost, što ih čini osobito privlačnima mlađim TikTok korisnicima.

Ožujak 2025. još je jednom pokazao kako TikTok ostaje platforma na kojoj se lokalne ideje mogu pretvoriti u globalne fenomene. Golubiro špijuniro, Ballerina Cappuccino i Pingvinator Termoregulator nastavili su dominirati i u travnju i primjer su formata koji se temelje na jednostavnosti, humoru i otvorenosti prema reinterpretaciji. Upravo ti elementi omogućuju korisnicima iz različitih zemalja da prepoznaju obrasce, prilagode ih vlastitom kontekstu i pridonesu daljnjem širenju trenda.


Trend se nastavlja i u travnju

Iako u Hrvatsku većinom pristižu trendovi koji su prethodno stekli popularnost u inozemstvu, ovog puta je situacija obrnuta. Hrvatska TikTok zajednica uspjela je kreirati sadržaj koji je prešao granice regije i ušao u globalni digitalni prostor kao dio kolektivnog internetskog humora. Iako je svoj vrhunac dosegnuo u ožujku, trend ostaje popularan i u travnju – nove verzije, prilagodbe i reinterpretacije i dalje svakodnevno izlaze na FYP (ForYou page). Ostaje pitanje što će do kraja mjeseca preuzeti pažnju TikTok publike i hoće li novi trend ponovno doći iz Hrvatske?

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?

Komentari (0)

Komentiraj

Ovaj članak još nema komentara
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalima društva HANZA MEDIA d.o.o. dopušteno je samo registriranim korisnicima.
Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu društva HANZA MEDIA d.o.o. te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona o elektroničkim medijima.
09. travanj 2025 13:11