
U moru TikTok sadržaja koji se svakodnevno vrti pred očima milijuna korisnika, jedan se profil ističe autentičnošću, šarmom i - punim tanjurima. Karlo Turić, mladi kuhar i tiktoker, započeo je svoj put objavljujući snimke egzotičnih životinja, da bi se nekoliko godina kasnije, etablirao kao jedan od najvećih kulinarskih kreatora u Hrvatskoj. Danas je dio tima Crew i surađuje s vodećim brendovima u Hrvatskoj, a svojim receptima redovito uveseljava digitalnu publiku, kolege na radnome mjestu, ali i gledatelje pred malim ekranima. U emisiji Večera za 5 ne samo da je ostavio upečatljiv dojam, već je i – pobijedio.
Kulinarska karijera pod svjetlima TikToka
„TikTok sam pokrenuo prije gotovo pet godina kako bih promovirao vlastiti webshop“, prisjeća se Karlo početaka. „No, ubrzo sam shvatio da je teško doći do američkog tržišta na taj način pa sam nastavio objavljivati samo snimke životinja.“ Tada još nije ni slutio da će upravo TikTok postati kanal kroz koji će izgraditi osobni brend temeljen na kuhanju i kreativnosti.
Prijelomni trenutak dogodio se preseljenjem, kada je napokon imao prostor u kojem može stvarati kulinarski sadržaj. „Oduvijek volim kuhati, a kada su se stvorili uvjeti, prirodno sam se prebacio na recepte. Nakon godina snimanja paukova, došlo je vrijeme za recepte iz crtića, klasike u modernim interpretacijama i eksperimentiranje s okusima.“
Njegov rad karakterizira iznimna organiziranost. „Kao kreator koji istovremeno radi u uredu i producira sadržaj, nemam prostora za improvizaciju. Sve planiram unaprijed jer svaki drugi pristup vodi u burnout, a i ovako sam na tankoj liniji“, priznaje.
Pobjednik emisije "Večera za 5"
Sudjelovanje u RTL-ovoj emisiji Večera za 5 za Karla je bilo logičan korak u razvoju kulinarske karijere. Iako je pristupio natjecanju s ciljem da pokaže vlastitu vještinu, pobjeda mu nije bila prioritet. „Glavni motiv bio je dokazati da moje kuhanje vrijedi i da se trud vidi na tanjuru. Naravno, pobjeda je sjajna potvrda, ali meni je bilo važnije predstaviti sebe kroz jela koja sam dugo usavršavao.“
Tijekom snimanja najviše ga je iznenadilo koliko proces traje – do dvanaest sati dnevno, ovisno o rasporedu. Ipak, sve se isplatilo, a gledatelji su imali priliku upoznati ga kroz njegove tanjure, među kojima se posebno istaknuo desert Malinamisu, pažljivo osmišljen i prezentiran.
„Ocjenjivanje me nije pretjerano stresiralo jer sam siguran u ono što radim. Pripremao sam jela unaprijed i testirao ih više puta, tako da sam znao što mogu očekivati.“
TikTok kao poslovna platforma
Za razliku od mnogih koji društvene mreže koriste isključivo kao oblik zabave, Karlo je vrlo rano uočio njihovu poslovnu vrijednost. „TikTok mi je promijenio sve. Pokrenuo sam ga s idejom posla, ali sam ostao zbog ljubavi prema stvaranju sadržaja. Danas imam jasnu viziju i ciljeve.“
Ulazak u Crew označio je prekretnicu. „Vidjevši oglas koji je Dario Marčac (osnivač Crew zajednice) objavio, znao sam da je to prilika koju čekam. Do tada sam samostalno pregovarao o suradnjama i tražio klijente, a Crew mi je omogućio stabilnost, profesionalnu podršku i prostor za daljnji rast.“
Zahvaljujući tom partnerstvu, Karlo je surađivao s nekim od najpoznatijih brendova, a njegov video za Wolt, u kojem priprema Ratatouille, jedan je od omiljenih. „To je bio moj prvi video za Crew, prva suradnja vezana uz kulinarstvo i početak mog serijala recepata iz crtića.“
Upravo su jela inspirirana animiranim filmovima njegov prepoznatljiv pečat. „Kao dijete sanjao sam o Rakburgeru, tražio ga od bake, a danas ga pripremam i živim od toga. Taj osjećaj je nevjerojatan.“
Strateški pristup i pogled unaprijed
Karlo je svjestan važnosti trendova i stalne prilagodbe platformi na kojoj djeluje. „TikTok se stalno mijenja. Tko uhvati pravi trenutak, može doživjeti veliki rast. Važno je ostati u toku, ali i zadržati vlastiti stil.“ Njegova sklonost ljutim okusima, pažljivo birani recepti, kao i spremnost na eksperimentiranje čine ga zanimljivim širokom krugu publike. Iako priznaje da još nije svladao pripremu ribe i dekoraciju torti, aktivno radi na tome.
Na pitanje gdje vidi sebe u budućnosti, odgovara bez zadrške: „Moj cilj je postati jedan od vodećih kulinarskih kreatora u Hrvatskoj. Imam jasno definiran smjer, autentičan sadržaj i volju za daljnjim razvojem.“
Za kraj, savjet za sve koji žele krenuti njegovim stopama: „Objavite. Ne razmišljajte previše. TikTok je vještina koja se razvija s vremenom, a perfekcionizam često samo koči napredak. Najvažnije je početi.“
Komentari
0