Utjecaj društvenih medija u raznim industrijama je neosporan, a svoj dio kolača dobila je i izdavačka industrija. Iako su autori i izdavači godinama prisutni na društvenim mrežama, veliki uspjeh ostvarili su ni više ni manje, na TikToku. Autori na ovoj platformi pronalaze novu publiku i postižu neviđene razine uspjeha zahvaljujući viralnoj prirodi aplikacije. Navodimo stvarne priče autora koji su ostvarili veliku slavu zahvaljujući moći TikToka.
Rast #BookTok zajednice
TikTokova književna zajednica, popularno poznata kao #BookTok, postala je živahno središte u kojem čitatelji dijele preporuke i recenzije vezano na knjige i njihove autore. Ovaj trend ne samo da je potaknuo više ljudi na čitanje, već je također pomogao autorima da postanu vidljivi na načine koji su prije bili nezamislivi. Hashtag #BookTok ima milijarde pregleda, pokazujući ogroman doseg i utjecaj ove zajednice.
Priče o uspjehu iz stvarnog života
1. Madeline Miller i "Ahilejeva pjesma"
Iako je objavljena 2011., "Ahilejeva pjesma" Madeline Miller pronašla je novi život zahvaljujući TikToku. Korisnici na #BookTok-u počeli su dijeliti iskrene recenzije i emotivne reakcije na roman, što je izazvalo ponovno zanimanje javnosti. Prodaja je porasla, a knjiga se vratila na popise bestselera gotovo desetljeće nakon prvog izdanja. Emocionalno i dojmljivo pripovijedanje duboko je odjeknulo među TikTok publikom, pokazujući kako bezvremenske priče mogu pronaći nove čitatelje putem modernih platformi.
2. Taylor Jenkins Reid i "Sedam muževa Evelyn Hugo"
Knjiga "Sedam muževa Evelyn Hugo" doživjela je značajan preporod zahvaljujući TikToku. Videa koja prikazuju dramatične obrate knjige, zadivljujuće i glamurozne likove postali su viralni u vrlo kratkom roku. Ovaj sadržaj potaknuo je povećanja prodaje knjige i privukao pozornost mlađih čitatelja koji je inače možda ne bi niti otkrili. Reidov roman postao je glavna preporuka na #BookTok-u, učvrstivši svoje mjesto u suvremenoj popularnoj fikciji.
3. Adam Silvera i "Oboje umiru na kraju"*
Ovaj roman za mlade doživio je dramatičan porast u popularnosti zahvaljujući TikToku. Roman, koji se bavi temama ljubavi i smrtnosti, ostavio je snažan dojam na čitatelje koji su podijelili svoje emotivne reakcije online, zbog čega je knjiga postala viralna senzacija. Organski sadržaj kojeg su kreirali čitatelji, pomogao je da knjiga ponovno dođe na vrh liste bestselera New York Timesa godinama nakon što je prvotno i bila objavljena.
4. Chloe Gong i "These Violent Delights"
Chloe Gong je primjer autorice koja je objavila serijal knjiga zahvaljujući TikToku. Chloe je izravno stupila u kontakt sa svojim čitateljima kreirajući sadržaj na TikToku. Sama je izgradila svoju zajednicu pratitelja i uspješno objavila svoj debitantski roman"These Violent Delights". Njezina knjiga u kojoj je ponovno prepričala priču Romea i Julije smještene u Šangaju 1920-ih, s drugačijim zapletima i završetkom, osvojio je čitatelje. Svojom jedinstvenom premisom i raskošnim tekstom te aktivnim kreiranjem sadržaja na TikToku, Chloe je postala uspješna autorica.
5. Alex Aster i ‘’Lightlark’’
Alex Aster je kao Chloe Gong odlučila iskoristiti moć TikToka i kreirati sadržaj kako bi privukla zajednicu vjernih pratitelja koji trenutno čine brojku preko 1,3 milijuna. Zahvaljujući svojoj proaktivnosti na platformi i vrlo originalnoj priči, Alex je napravila uspješni serijal ‘’The Lightlark Saga’’ u kojoj joj treća knjiga izlazi krajem ove godine.
Uspjehu ovih autora na TikToku pridonijelo je nekoliko faktora: emocionalni angažman čitatelja, organski i viralan sadržaj, izravna interakcija autora s publikom i korištenje trendova poput hashtagove i izazova.
TikTok je revolucionirao način na koji autori dopiru do svoje publike i stupaju u kontakt s njom. Kroz istinske emocionalne veze i viralne trendove, knjige koje su možda prošle nezapaženo pronalaze novi život i postižu status bestselera. Kako platforma nastavlja rasti, njezin će utjecaj na izdavačku industriju vjerojatno postati još dublji, nudeći autorima priliku da se povežu s čitateljima diljem svijeta, bez ikakvih ograničenja.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....