AUTOINDUSTRIJA

VW, Daimler i BMW suočavaju se s prijetnjom pravnih tužbi ako se što prije ne obvežu na ambiciozniji zeleni plan
Herbert Dies, na IAA konferenciji, rujan, 2021.
 Alexander Pohl/Ddp Usa/Profimedia

- Volkswagenov prijelaz na električna vozila bit će nemoguće ubrzati - upozorio je Herbert Dies, izvršni direktor drugog po veličini svjetskog proizvođača automobila.

VW, kao i njemački im konkurenti Daimler i BMW, suočavaju se s prijetnjom pravnih tužbi Greenpeacea i Deutsche Umwelthilfea (DUH) ako se što prije ne obveže na ambiciozniji plan potpunog prestanka proizvodnja vozila s motorom s unutarnjim izgaranjem.

- Zaista smo brzi. . . Možemo li biti još brži? Nema šanse. Ovaj prijelaz toliko je kompliciran, zahtijeva toliko ulaganja, i to nisu samo problemi raspodjele kapitala, već i ograničenja oko izgradnje postrojenja za proizvodnju baterije - kazao je novinarima Diess uoči IAA Mobility konferencije u Münchenu.

VW je uložio 35 milijardi eura za razvoj električnih automobila, ali aktivisti za zaštitu okoliša zahtijevaju da učini puno više.

Situaciju im je dodatno zakomplicirala odluka njemačkog ustavnog suda u travnju, kojom je njemačkoj industriji naloženo da ubrza svoje planove smanjenja CO2, budući da sud smatra kako nisu dovoljni za ispunjenje ciljeva dogovorenih Pariškim klimatskim sporazumom.

VW je prošle godine lansirao svoj prvi namjenski električni automobil, ID.3, a u idućem desetljeću planira lansirati još nekoliko desetaka modela. Međutim, njihovo prvo električno vozilo za masovno tržište, predstavljeno u ponedjeljak na IAA, bit će dostupno tek od 2025. godine, po cijeni od oko 20.000 eura.

Diess je rekao i kako mu je jasno zašto su se proizvođači automobila našli na meti aktivista, ali im i poručio neka bolje bijes usmjere prema državama poput Saudijske Arabije.

U prijedlogu rezolucije Europskog parlamenta o poticajima za kupnju električnih automobila radi smanjenja emisija CO2, izdanog početkom ove godine, poziva se Europsku komisiju da ukine PDV na električne automobile u Uniji sve dok njihov tržišni udio ne dosegne najmanje 30 % svih automobila te da predvidi subvencije EU-a za kupnju električnih automobila.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
28. studeni 2024 04:40