NOVA ANALIZA

Trenutno je u prometu oko 60.000 vozila na vodik, a ključni izazov je niska dostupnost infrastrukture za alternativna goriva

Ilustracija

 Axel Heimken/AFP

Na cestama diljem svijeta će za pet godina biti više od milijun vozila na vodik. To su rezultati nove analize Juniper Research.

Britanska analitička kuća, naime, predviđa da će broj vozila na vodik do 2027. godine porasti za čak 1.500%.

Juniper Research definira vozila na vodik kao vozila koja koriste vodik kao gorivo za pogon vozila. Kemijska energija vodika i kisika reagira s gorivnom ćelijom i pretvara ju u električnu energiju. U usporedbi s električnim vozilima na baterije, vozila na vodik bilježe pozitivnija iskustva korisnika po pitanju dometa i brzog punjenja, navodi analiza, što je dovelo do značajnih ulaganja proizvođača automobila, uključujući Hyundai, Toyotu i BMW.

Trenutno je u prometu oko 60.000 vozila na vodik. Istraživanje predviđa da će potrošačko tržište prednjačiti u potražnji za vozilima na vodik, pri čemu će osobna vozila činiti više od 60% svih vozila na vodik u prometu na globalnoj razini 2027. godine. Glavne prepreke koja usporavaju usvajanje su razvojna faza mnogih vrsta gospodarskih vozila i visoka cijena vozila - više od 70.000 dolara.

"Proizvođači će morati učiniti vozila na vodik pristupačnijim kako bi postala održiva, ali povećani domet i prikladnost za prijevoz teške robe u konačnici će potaknuti rast", navodi koautorica istraživanja Olivia Williams.

Osim toga, izvješće je identificiralo nisku dostupnost infrastrukture za alternativna goriva kao ključni izazov za šire prihvaćanje te je istaknulo ulaganja industrije kao ključna za smanjenje ove zabrinutosti u sljedećih 5 godina. Izvješće preporučuje da dobavljači osiguraju "zeleni" vodik, proizveden korištenjem obnovljivih izvora energije, kako bi potaknuli usvajanje alternativnih goriva.

Dodajmo kako je Europski parlament u svibnju 2021. usvojio rezoluciju o europskoj strategiji za vodik, u kojem se naglašava da je vodik dobar kandidat za zamjenu fosilnih goriva i smanjenje emisija stakleničkih plinova za određene vrste prometa. Europarlamentarci smatraju da je potrebno snažnije zakonodavstvo kako bi se potaknula upotreba goriva s nultim emisijama, kao i drugih čistih tehnologija, uključujući obnovljivi vodik, te kako bi se, kad budu u potpunosti dostupni, mogli početi upotrebljavati u teškim vozilima te u zračnom i pomorskom prometu.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
24. studeni 2024 11:43