‘BIRAJ BICIKLU‘

Podstrana je prepoznala biciklizam kao alternativni oblik prijevoza, s nultom stopom emisija CO2, kaže načelnik općine Mijo Dropuljić

Načelnik općine Podstrana Mijo Dropuljić

 Vladimir Dugandzic/Cropix

Dva mjeseca nakon što je najavljen početak primjene sustava javnih bicikala kroz projekt “Biraj biciklu!” u osam gradova i općina lokalne samouprave na području Urbane aglomeracije Split, Podstrana je prva općina u kojoj je taj sustav započeo s radom. Postavljena su dva terminala sa po šest električnih i šest klasičnih bicikala.

Jedan terminal je na Strožancu pored biciklističke staze uz more i parkirališta, a drugi u blizini igrališta Petrićevo, uz rub ulice Mile Gojsalić.

image

'Biraj biciklu' u Strožancu

Vladimir Dugandzic/Cropix

- Velika je prednost što će građani Podstrane moći koristiti sustav javnih bicikala osim za rekreaciju i multimodalno, u kombinaciji s javnim gradskim prijevozom, za dolazak od doma do autobusne stanice i natrag. Grad Split planira postaviti terminal i u Žrnovnici, što će značajno unaprijediti mobilnost građana, ali i povezanost s prvom susjednom općinom – izjavio je voditelj projekta Toni Jerković iz Odsjeka za međunarodne i EU projekte Grada Splita - vodećeg partnera na projektu.

image

'Biraj biciklu' u Podstrani

Vladimir Dugandzic/Cropix

- Iznimno sam sretan i ponosan što je naša općina Podstrana dio ovog hvalevrijednog projekta, u cilju bolje povezanosti gradova i općina, kako bi smanjili upotrebu osobnih automobila, utjecaj na okoliš i potaknuli sve naše građane na zdraviji način života - rekao je Mijo Dropuljić, načelnik općine Podstrana.

Dodao je kako je Općina Podstrana prva među gradovima i općinama osigurala lokaciju i sve potrebno za postavljanje sustava jer je Podstrana već odavno prepoznala biciklizam kao alternativni oblik prijevoza, s nultom stopom emisija CO2.

- Planiramo i u budućnosti raditi na izgradnji biciklističkih staza i sanaciji postojećih, kako bi spojili sva naselja unutar općine, ali i ostvarili bolju povezanost sa susjednim gradovima i općinama– kazao je Mijo Dropuljić.

image

'Biraj biciklu' u Podstrani

Vladimir Dugandzic/Cropix

U Gradu Splita navode kako je već poznato da je Split rekorder po broju korisnika sustava javnih bicikala u Hrvatskoj i za očekivati je da će se taj trend nastaviti zahvaljujući novim terminalima i biciklima na području aglomeracije.

- U posljednjih godinu dana imamo preko pola milijuna najmova na 300 bicikala u Splitu. Među 40.000 registriranih korisnika brojni među njima su iz Podstrane. Oni svakodnevno koriste sustav tako da ćemo s ovim terminalima prvenstveno unaprijediti kvalitetu korištenja sustava među postojećima, a potom i steći brojne nove korisnike. U suradnji s partnerskom tvrtkom Hrvatski telekom, već smo osigurali cijeli kontingent od 242 bicikle financirane iz ovog projekta i radujemo se proširenju sustava na druge općine i gradove jer brojke potvrđuju, ljudi to doista traže – izjavio je Ante Gustin, direktor tvrtke Sustav javnih bicikala d.o.o., predstavnik Nextbikea.

image

U okviru projekta Biraj biciklu na Šetalištu hrvatskog branitelja Vladimira Vukovića u Strožancu postavljen je terminal s biciklima

Vladimir Dugandzic/Cropix

Godišnja pretplata iznosi 200 kuna i omogućava neograničeno korištenje sustava cijelu godinu, s tim da je prvih pola sata besplatno svima. Po isteku 30 minuta cijena je deset kuna za električni i pet kuna za klasični bicikl, za svakih pola sata korištenja.

Uz Podstranu i Split, sustav javnih bicikala će se proširiti i na područje Trogira, Kaštela, Solina, Klisa, Dugopolja i Dicma sa ukupno 41 novim terminalom i 242 bicikle.

U Gradu Splitu ističu i kako je velika vrijednost projekta „Biraj biciklu!“ i to što će se izraditi studija potencijala razvoja biciklističkih prometnica, kao temeljni dokument za razvoj integriranog sustava biciklističkih prometnica na području aglomeracije.

Ukupna vrijednost projekta „Biraj biciklu!“ je 13.609.435,83 kuna. Projekt je sufinanciran sredstvima Europske unije iz Kohezijskog fonda sa 10.893.396,68 kn, u sklopu ITU Poziva „Urbana mobilnost – Razvoj sustava javnih bicikala na području Urbane aglomeracije Split“.

image

Načelnik općine Podstrana Mijo Dropuljić

Vladimir Dugandzic/Cropix

Spomenimo i kako Integrirana teritorijalna ulaganja (ITU) predstavljaju mehanizam koji se prvi put koristi u Europskoj uniji u financijskom razdoblju 2014.- 2020. godine, a koji omogućuje integriranje sredstava iz različitih europskih fondova i operativnih programa te ulaganje tih sredstava u aktivnosti kojima će se ojačati uloga gradova kao pokretača gospodarskog razvoja.

U europskom zelenom planu postavlja se cilj smanjenja emisija stakleničkih plinova iz prometa od 90 posto kako bi EU do 2050. postao klimatski neutralno gospodarstvo dok istodobno radi na ostvarenju cilja nulte stope onečišćenja, navedeno je u Komunikaciji Europske komisije Europskom parlamentu, Vijeću, Europskom gospodarskom i socijalnom odboru i Odboru regija o Strategiji za održivu i pametnu mobilnost – usmjeravanje europskog prometa prema budućnosti, koju je Komisija predstavila u prosncu 2020.

Promet uzrokuje 25 posto ukupnih emisija stakleničkih plinova u EU. Smanjenjem emisija stakleničkih plinova žele se postići i ciljevi u borbi s klimatskim promjenama, a što je i cilj Europske unije koja je zacrtala do 2030. godine smanjiti te emisije najmanje za 55 posto.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
24. studeni 2024 23:55