
Svjetski glazbeni brend Defected ponovno je Hrvatsku izabrao za domaćina dva megaeventa koji nas očekuju ovog proljeća i ljeta. Jedan od ambasadora ovog brenda u regiji je i hrvatski DJ Tom Bug koji je ove godine nominiran za glazbenu nagradu Porin. On će biti i dijelom velikog spektakla u subotu, 26. travnja na velikom eventu Defected Zagreb, koji će se održati u vanjskoj instalaciji ispred The Garden Tap Rooma na Slavonskoj aveniji, a na kojem će nastupiti i dvije velike zvijezde ovog brenda - Sam Divine i Denis Ferrer.
Tom Bug jedan je od najtraženijih DJ-eva u Hrvatskoj, s gotovo 25 godina iskustva, brojnim nagradama i nastupima diljem Hrvatske i internacionalno. Od nastupa u brojnim domaćim klubovima pa sve do međunarodnih nastupa u New Yorku, Las Vegasu i Amsterdamu, njegov jedinstveni zvuk i energija ostavljaju neizbrisiv trag. Suradnjom s cijenjenim izdavačkim kućama i kao vlasnik Dobrog Housea, Tom Bug kontinuirano utvrđuje svoj status u glazbenoj industriji.
Njegov debitantski album "Copy Machine" iz 2024. godine, nastao u suradnji s dugogodišnjim partnerom Groovelineom, dodatno naglašava njegovu umjetničku viziju - karijeru koja se ne temelji samo na plesu vikendom, nego na stvaranju istinske veze s publikom. Isti taj album zaradio je i tri nominacije za nagrade Ambasador, Elector, a i onu za Porin za najbolji album elektroničke glazbe.
Defected Zagreb dolazi u Zagreb već četvrti put, a događaj se doživljava i kao najava festivala Defected Croatia u Tisnom - kako se pripremate za ovu manifestaciju i što posjetitelji mogu očekivati od vašeg nastupa kao rezident DJ-a i promotora?
- Da, Defected je zaista globalno poznati i priznati brand house glazbe koji je već dugi niz godina prisutan u Hrvatskoj kroz festival Defected Croatia. Od 2023. organiziraju se i događaji Defected Zagreb koje organiziraju The Garden Productions i Dobar House. Ove godine kroz Defected Zagreb posebno najavljujemo i ovogodišnji Defected Croatia koji iz godine u godinu dupkom puni The Garden Resort u Tisnom. Nakon sigurno 15 godina, ako ne i više, dolazi nam Dennis Ferrer u Zagreb, a uz njega i miljenica publike Sam Divine, koja svake dvije-tri godine nastupa u Zagrebu. Lokalna podrška smo Elena Mikac i ja. Publika koja me prati vjerujem da ima solidnu ideju oko toga što očekivati od mene, a što se tiče ostatka, ovom prilikom ih pozivam da dođu poslušati. Gotovo uvijek je to kombinacija housea, classic house, tech housea i disca.
Album "Copy Machine", nastao u suradnji s Groovelineom, nominiran je za nagradu Porin - što vam ta nominacija znači i kako vidite utjecaj tog projekta na svoju karijeru?
- Prvo, ta nominacija je došla potpuno neočekivano. Naš album je predložen u prednominacijama, i iako sam se nadao nominaciji, zaista je nisam očekivao. Ne bih htio trčati pred rudo, i to bi trebalo provjeriti, ali mislim da je ‘Copy Machine‘ prvi album house glazbe s nominacijom za Porin - sama ta ‘činjenica‘ mislim da je jako bitna za daljnje razvijanje house glazbe i njezinih producenata i izvođača u Hrvatskoj. Šira javnost nije ni svjesna da postoji ta scena - scena živućih, kreativnih mladih ljudi koji produciraju elektroničku glazbu. Svakako nam treba još prostora u medijima, bilo da se radi o televiziji, radiju ili novinama. Tu smo, i nastavljamo se graditi lokalno i u inozemstvu.
Dennis Ferrer je živuća legenda čiji utjecaj na globalnu house scenu ostavlja neizbrisiv trag - kako vas inspirira njegov rad i što očekujete od njegova nastupa na Defectedu?
- Dennis Ferrer za mene je oduvijek broj jedan. Jedan je od rijetkih producenata koji ima vrlo prepoznatljiv i specifičan zvuk, i uvijek nekako iznenadi svojim stilom, čak i sad kad ima više od 25 godina karijere iza sebe. Nevjerojatno da je toliko godina trebalo, ali napokon dijelim DJ pult s njim. Osobno, to će mi biti jedan od vrhunaca karijere. Njegovi korijeni i utjecaji dolaze iz New Yorka, grada koji je rodio disco glazbu, temelj za house glazbu koju su oblikovali pioniri iz Chicaga, Detroita i New Yorka.
Sam Divine, jedna od najpoznatijih house DJ-ica, redovito promovira izdanja Dobrog Housea i vaše radove na svojim radioemisijama - kako vidite njezinu ulogu u promociji vaše glazbe i što to znači za vašu budućnost?
- Sam Divine je jedno od onih rijetkih utjecajnih imena u svijetu house glazbe na radiju - konkretno Defected Radio emisiji i na KISS FM-u a da pušta moja izdanja ili izdanja Groovelinea i mene te izdanja s Dobrog Housea. To je izuzetno bitno za nas male izvođače - da nas se čuje globalno. Definitivno je jedan od globalno poznatih DJ-eva koji su pomogli staviti Dobar House na globalnu kartu.
Kao osnivač izdavačke kuće Dobar House kako uspješno balansirate između vlastitih nastupa i promoviranja novih talenata unutar glazbene scene?
- Za moje osobne nastupe uglavnom se pobrinu klubovi i promotori koji me sami bukiraju. Nekad ih nema na vidiku, nekad je teško iskombinirati datume jer često se traži isti datum. No nekako se uvijek sve dogovori, to su slatke brige. S Dobrim Houseom kao party brendom želim predstaviti svoju viziju house glazbe na plesnom podiju, a kao izdavač, trudim se dati priliku mladim producentima iz regije, i Hrvatske pogotovo. Vjerujte mi, najsretniji sam kad dobijem demo nekog producenta iz Hrvatske koji odgovara našem zvuku. Mali smo, ali se trudimo.
Singl "Treat Me Right" osvojio je nagradu Elector kao House singl godine, a album "Copy Machine" dodatno je nominiran i na nagradama Ambasador i Elector - na koji način vas ove nagrade i nominacije motiviraju za buduće projekte i što biste željeli da publika zapamti o vašoj glazbi?
- Meni osobno to puno znači. U svijetu gdje je pažnja zbog nevjerojatne količine informacija i promocija na društvenim mrežama svedena na tri sekunde, svako priznanje u nekakvom obliku mi puno znači. Pogotovo kad se radi o mojim ili tuđim izdanjima na Dobrom Houseu. Sama etiketa nam je također zaradila nagradu Ambasador i nekoliko nominacija. Kao i s pažnjom na internetu, tako je i s glazbom. Užasno puno glazbe izlazi, i naravno da normalan ili prosječan konzument glazbe ne može do kraja života poslušati svu elektroničku glazbu koja je izašla. Većina ljudi toga nije svjesna, ali tisuće izdanja izlaze svaki tjedan. Tisuće. Bilo kakvo priznanje zato jako puno znači. Htio sam napraviti album koji će se moć slušati i za pet i za deset godina. Mislim da smo to postigli s ‘Copy Machine‘.
Kako ocjenjuješ trenutačno stanje elektroničke glazbene scene u Hrvatskoj i koje ključne izazove i prilike vidite za njezin daljnji razvoj u nadolazećim godinama?
- Mislim da trenutno ima veći broj promotora elektroničke glazbe nego izdavačkih kuća ili producenata. To ne znači da je to problem, ali volio bih vidjet da se više DJ-eva okrene produkciji, jer na tom polju smo i dalje dosta slabi. Producenata elektroničke glazbe danas ima sigurno više nego ikad, samo moramo što više zajedno raditi na izgradnji te scene. Imamo velikih potencijala, imamo odličnu publiku. Moramo bolje raditi na predstavljanju domaćih imena i aktivnije surađivati s regijom. Tu nam treba prvenstveno podrška medija, pogotovo radija i televizije. Institucije nam zadnjih godina daju više pažnje, što je super, ali još to nije na nivou na kojem bi trebalo biti. Bez zdrave lokalne scene, teško da ćemo našu glazbu uspjeti predstaviti i izvan granica države. A publiku pozivam da nam da šansu - danas je sve dostupno na YouTubeu ili streaming servisima koji su ili besplatni ili koštaju vrlo malo. Uglavnom koštaju ispod cijene jednog CD-a, a dostupna nam je glazba iz cijelog svijeta. Pa bacite malo nekad uho i na glazbu hrvatskih producenata elektroničke glazbe. Mislim da biste se mogli iznenaditi!
Komentari
0